اسرار قلعه سیگیریا در سریلانکا

سیگیریا در سریلانکا

509549784

قلعه سنگی سیگیریا در سه قرن قبل از میلاد توسط شاهی بنام کاسیاپا به عنوان پایتختش ساخته شده است ، در دل جنگل های انبوه و متراکم سریلانکا کوهی بسیار بزرگ بوده که این شاه تصمیم می گیرد تا بر فراز آن قصرش را بسازد و علاوه بر آن آثار و سازه های دیگری را در آن بوجود آورد ، اما جدای از همه این سازه ها که هرکدام در نوع خود عجیب هستند و به نیروی کار بسیار زیاد نیاز دارند ، در قسمت هایی از کوه بزرگ دیده شده که مثلا شیارهای متعددی بطور عمودی یا حتی افقی ایجاد شده .

سیگیریا در سریلانکا

اما سوال اینجا اینست که آنها چگونه موفق به انجام این کار بسیار سخت شده اند . نیروی انسانی و کار زیاد یک بخش از موضوع است اما به تنهایی برای چنین کارهایی کافی نیست ، لازم بوده تا آنها تکنیک یا تکنولوژی برای انجام این کار داشته باشند . برخی بر این باورند که آن ها با شیوه و تکنیک ذوب سنگ آشنایی داشته اند ، زیرا نوع شیارها و حفره نشان می دهد که کار با تیشه و ابزار اولیه نبوده ، چون شیارها و حفره ها حالت انحنا دارند و صاف هستند . اما سوال دیگری که مطرح می شود این است که چگونه بخشی از کوه ذوب شده است ، کاری که با عقل جور در نمی آید ،یا به دیوار بسیار صافی که به دیوار آینه ای شهرت دارد نگاه کنید ، آنقدر صاف ساخته شده که شاه در هنگام قدم زدن تصویر خودش را می دیده است . تمام این سازه ها باعث شده تا سیگیریا تبدیل به یک مکان اسرارآمیز شود.

سیگیریا در سریلانکا

یکی از عجایب سیگیریا دیوار آینه ای آن است و بقدری صاف است که گفته شده،شاه تصویرش را در آن می دیده


سیگیریا در سریلانکا

سیگیریا در سریلانکا

قلعه تماما سنگی باستانی سیگیریا،در سری لانکا ، سه قرن قبل از میلاد،جدای از تمام عجایبی که دارد ، در جاهایی در سنگ سخت کوه تا صد متر شیار ایجاد شده،اما چگونه؟

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *