اشتباهات خطرناک در رهبری!

روابط میان کارمند و مدیر

اشتباهات خطرناک در رهبری!

مطمئن باشید رهبری یکی از چالشی ترین کارهایی است که هر فردی می تواند انجام دهد.

اینکه شما چقدر تجربه دارید اهمیت ندارد زیرا انجام رفتار درست و مناسب یکی از وظایف تمام نشدنی است. شمادر حال مطالعه جندخطای مهلکی که یک رهبر باید از آن ها دوری کند هستید.

۱) اعتماد به نفس ندادن به افراد

یکی از مهم ترین عناصر موفقیت این است که به افراد خود اعتماد به نفس کافی بدهید. اعتماد به نفس باعث می شود افراد تجربه های جدید را آزمایش کنند، ایده های جدید مطرح کنند، انرژی مثبت داشته باشند، بیشتر به همکاری فکر کنند نه به تخریب همکاران و…. . اما فراموش نکیند اعتماد به نفس دادن به افراد به این معنی نیست که بی دلیل افراد را تحسین کنید چون افراد می دانندکه چه زمانی لایق ستایش هستند.

۲) بیش از حد معمول حرف زدن

یکی از روش هایی که عملکرد رهبران را کاهش می دهد بیش از اندازه صبحت کردن می باشد. این رهبران جوری رفتار می کنند که انگار همه چیز را می دانند.

آرایشی بهداشتی تراست

این نوع از رهبران به شما می گویند چه چیزی درست است، معنی سازمان چیست، ارزش سازمان کدام می باشد و خلاصه در هر زمینه ای برای شما سخنرانی می کند غافل از اینکه در نهایت سازمان را قربانی می کند.

۳) تظاهر کردن

تقریبا همه افراد می توانند نقش بازی کنند و نقابی به صورت بزنند. اما این کار برای رهبر بسیار خطرناک می باشد. شما با بروز دادن خود واقعیتان می توانید اصیل بودن خود را ثابت کنید و در این صورت است که همه به شما رجوع می کنند و از شما راهنمایی می خواهند.

۴) برخورد یکسان با همه افراد

به نظر میاد در نگاه اول این موضوع خوب باشد اما همیشه این طوری نیست. برخورد یکسان با همه و تمایز قائل نشدن در بعضی موارد می تواند نقش رهبری را خدشه دار کند. به عنوان مثال هنگام توزیع پاداش ها به افراد اگر به همه یکسان پاداش داده شود افرادی که تلاش و عملکردی بالایی دارند پاداش کمتری دریافت می کنند. این نحوه برخورد ضعف رهبری را نشان می هد.

۵) نتیجه گرا بودن

اعداد و ارقام جنبه جالب هر کسب و کاری است. همه می خواهند اعداد بزرگتری را کسب کنند. رهبری که بیش از حد به اعداد توجه کند از همه انتظار دارد که نتیجه مشخصی را تحویل دهند. این رهبران در واقع افراد را فدای اعداد می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *