اطلاعاتی مفید درباره استفاده از دوچرخه ثابت

زمانیکه برای اولین بار تصمیم به استفاده از دوچرخه ی ثابت گرفتید، احتمالا برخی از دوستانتان راجع به جذابیت این ورزش برای شما پرگویی های زیادی کرده اند. شاید حرف آن ها را باور کرده باشید، شاید هم باور نکرده باشید. اما احتمالا درباره ی برخی واقعیت های جالب این ورزش چیزی نمی دانید.

اجازه دهید شفاف تر راجع به خوبی ها و بدی های این ورزش با هم صحبت کنیم.

خوبی های این رشته ی ورزشی باعث علاقه مندی بیشتر شما خواهد شد و بدی های آن دید وسیع تری به شما به عنوان یک تازه کار خواهد داد. در هر صورت، روش کنار آمدن با این چالش را یاد خواهید گرفت.

برخی روزها حس می کنید که تخته سنگی را بالای کوه می برید

گاهی انرژی و توان زیادی دارید و گاهی کاملا بی انرژی هستید؛ این امر کاملا عادی است و همه این گونه هستند. از آنجایی که کار کردن با دوچرخه ثابت بسیار طاقت فرساست، ممکن است احساس کنید که ورزشی بسیار سخت و غیرقابل تحمل را انتخاب کرده اید. اگر این حس به شما دست داد، جا نزنید، اوضاع بهتر خواهد شد. تمام توان خود را به کار گیرید و به دنبال دوچرخه سواری راحت تر و رضایت بخش تر باشید.

احتمالا ورزش پرهزینه ای خواهد بود

اگر دائما به باشگاه می روید حتما متوجه شده اید که دوچرخه ثابت شهریه ای جدا دارد. در باشگاه ها کلاس های دوچرخه ثابت بین ۲۱ تا ۳۴ دلار هزینه دارند ( البته ممکن است در صورت استفاده از چند کلاس، تخفیف باشگاه شامل حال شما شود). با این حال، هزینه ها در این ورزش سریعا افزایش می یابند.

بیش از آنچه که فکر کنید عرق خواهید کرد

در دوچرخه ی ثابت ورزشکاران بیش از دوچرخه ی معمولی عرق می کنند. دلیل عمده ی آن، اینست که نسبت به محیط باز، هوای تازه ی کمتری با پوست در تماس است؛ نبود جریان هوا بدن را وادار به انجام عملیات خنک سازی داخلی می کند (حتی اگر دستگاه های تهویه در داخل سالن در حال کار باشند). نتیجه تعریق بیش از حد است و به همین دلیل باید در طول ورزش و بعد از آن آب زیادی مصرف شود.

ممکن است باسنتان زخم شود

زخم بستر در این ورزش، به ویژه در شروع آن بسیار رایج است. در حالیکه ران هایتان قوی تر می شوند، از استقرار کامل شما بر روی صندلی جلوگیری می کنند و باعث ناراحتی شما می شوند. در این مواقع می توانید از شورت های پروتزدار استفاده کنید.

از اینکه نمی توانید با دنده سنگین پدال بزنید شگفت زده خواهید شد

دستگاه شما یک دوچرخه ی ثابت است و شما تغییر مکان نمی دهید. بنابراین شاید این سوال برایتان پیش آید که مگر ممکن است دوچرخه ی ثابت یک ورزش سخت باشد؟ بله. هل دادن رکاب با دنده ی سنگین به ویژه در حالت نشسته می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما در حقیقت همین سختی کار است که شما را قوی تر می کند. برای حفظ ایمنی خود، ریتم پیشنهادی یا RPM ها را رعایت کنید.

از تغییرات بدن خود غافلگیر می شوید

اگر به طور مداوم و با برنامه از دوچرخه ثابت استفاده کنید، عضلات پاها قوی تر و جذاب تر شده و خط ماهیچه را مشاهده خواهید کرد. اگر هدف شما کاهش وزن است، تا زمانیکه کالری سوزانده شده (۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری در هر ۴۵ دقیقه) را جبران نکنید وزنتان کاهش می یابد. با ایجاد این تغییرات فیزیکی در بدنتان اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. شما شایستگی آن را دارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *