اقدامات ناسا برای یوفوها را بدانید

به طور مشخص هیچکدام از ارگان های دولتی و فعال در ایالات متحده نقش و مسئولیتی در خصوص یافتن موجودات فضایی، زندگی در سیارات دیگر و حتی یافتن موجودات ناشناخته (UFO) ندارند. گرچه نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) و ناسا (NASA) به صورت دوره ای و متناوب و البته مستقل و غیروابسته امکان حیات در سایر سیارات را بررسی میکنند؛ با این وجود تاکنون شواهدی دال بر وجود حیات نباتی، وجود موجودات فضایی و یوفوهای وابسته به موجودات فضایی و بشقاب پرنده ها بدست نیامده است.

در پروژه ی کتاب آبی (Blue Book) طی سال های ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۹، نیروی هوایی ایالات متحده، اجسام ناشناسی را در هوا شناسایی کرد و سپس در سال ۱۹۷۷ ناسا درخواست خود را جهت بررسی مجدد وجود یوفوها ارائه داد. پس از مطالعه ی تمام حقایق و اطلاعات بدست آمده، تیم انجام دهنده ی پروژه به این نتیجه رسیدند که اطلاعات جدید و مفیدی با ادامه دادن پروژه کسب نخواهد شد و بنابراین پروژه مختومه اعلام شد. طی این پروژه که در ایالت اوهایو انجام گرفت، از مجموع ۱۲،۶۱۸ گزارش ارسالی، ۷۰۱ گزارش ناشناخته باقی ماندند.

همچنین طی چندین ماموریت فضایی، فضانوردان ناسا پدیده ای را گزارش کردند که در آن زمان قابل شرح نبود، با اینحال، ناسا از هر جنبه این مسائل را بررسی کرد و چیز غیرطبیعی در آن پیدا نکرد.

دلیل بسته شدن پروژه و خاتمه یافتن جستجوی یوفوها، ارزیابی گزارش ارسالی از دانشگاه کولورادو با عنوان “مطالعه علمی اشیا پروازی ناشناخته” بود. نتایج تجربیات و تحقیقات انجام شده از سال ۱۹۴۸ به صورت خلاصه اینگونه است:

هیچ یوفو (UFO) ای توسط نیروی هوایی ایالات متحده که خطری برای امنیت ما باشد گزارش یا مشاهده نشده است.

شواهدی دال بر مشاهده و یا وجود تکنولوژیهای ناشناخته و توسعه یافته بر اساس دانش علمی یافت نشده است.

هیچ شواهدی مبنی بر وجود وسایل نقلیه ی فرازمینی ناشناس وجود ندارد.

پس از بسته شدن پروژه ی Blue Book تا بحال اتفاقی رخ نداده است که منجر به باز شدن مجدد این پروژه توسط USAF یا NASA شود و بعید به نظر میرسد که در آینده نیز این اتفاق رخ دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *