انسان های آینده – ترنس هیومن ها

۲۲ آپریل ۲۰۱۵،گوانجو،چین، دانشمندان موفق به انجام یک تغییر ژنتیکی در جنین انسان شدند، آنها با استفاده از یک تکنیک ویرایش جنین بنام “کریسپرکسنای ” موفق شدند برای نخستین بار، یک نقص در ژن،که عامل یک بیماری خونی در نوزادان بود را با یافتن دی ان ای آن و عوض کردن آن با دی ان ای سالم در آزمایشگاه، برطرف سازند.

دانشمندان قسمتی از دی ان ای ناقص را بریده و آنرا با پروتئین های تغییر یافته ژنتیکی عوض کردند.

این موفقیت آنقدر بزرگ و اعجاب آور است که با استفاده از مدل های پیشرفته تر آن که بزودی در آینده شاهد آن خواهیم بود می تواند عملا ما را از آنچه که هستیم به انسانی دیگر با ویژگی هایی ناشناخته و غیر قابل تصور تبدیل سازد. به عبارت دیگر تکنیک “کریسپرکسنای” نه تنها به ما امکان می دهد تا بیماری ها را ریشه کن کنیم بلکه هم چنین می تواند ظاهر ما را نیز تغییر دهد بعنوان مثال پدر و مادری به یکی از این مراکز ویرایش ژنتیکی رفته و رنگ مو، چشم، پوست فرزندشان را تعیین می کنند.

این تکنیک نه تنها انتخاب رنگ چشم، مو و پوست را امکان پذیر ساخته بلکه حتی تغییر قابلیت های هوشی و فیزیکی را نیز ممکن خواهد ساخت.

نوزادان طراحی شده، بنظر شبیه فیلم های علمی تخیلی است اما چیزی است که در جلوی ما قرار دارد،نوزادان ترکیبی،که از ترکیب ژن های سالم و ممتاز چندین انسان بوجود آمده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *