اپلیکیشن‌هایی برای طراحی داخلی خانه

هوم استایلر HomeStyler اپلیکیشنی برای طراحی داخلی خانه

برای اغلب ما خانه، چیزی غیر از چهار دیواری آجری و سیمانی است که محتویات ساختمانی آن را تشکیل می‌دهد. برای اغلب ما خانه مفهومی از گرما، آرامش و آسایش است. جایی که دغدغه‌های دنیای بیرون تمام می‌شود و می‌توانیم در آخر هر روز نفسی تازه کنیم.

بنابراین عجیب نیست که در طراحی یک خانه نه فقط مسئله استحکام و مصالح مطرح است بلکه طراحان می‌خواهند این مفهوم آرامش و آسایش را هم در آن بگنجانند. اما اتفاقی که در دنیای مدرن افتاده سری سازی خانه‌هاست. به این معنا که یک پروژه ساختمانی با ده‌ها واحد شبیه به هم ساخته می‌شود در حالیکه ساکنان این واحدها مثل هم نیستند.

برای همین است که مفهوم طراحی داخلی- یا شخصی سازی فضای زندگی- وارد معماری مدرن شده است و بازار طراحی داخلی رونق بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است. شما می‌توانید فرد متخصصی را استخدام کنید که خانه یا محل کارتان را بر اساس سلیقه و نیازتان دکور کند یا اینکه از اپلیکشن‌هایی استفاده کنید که این کار را برای شما راحت می‌کنند. از اندازه گرفتن اتاق‌ها گرفته، تا پیشنهاد رنگ و مبلمان و همینطور شبیه سازی فضای ساختمان شما با مدل‌های کامپیوتری.

بسیاری از اوقات با آنکه اندازه گوشه‌های اتاق، کابینت ها یا میز را جایی یادداشت می‌کنیم، اما وقتی برای خرید می‌رویم، تصویر کردن آنها کنار هم کار سختی می‌شود. اپلیکشن فتو مژر Photo Measure این اندازه‌ها را روی عکس به شما نشان می‌دهد. فرض کنید شما می‌خواهید برای یکی از اتاق‌ها فرش یا پرده بخرید. کافی است از اتاق یک عکس بگیرد و روی عکس‌ها زوم کنید و اندازه ها را به تلفن (یا تبلت‌تان)‌بدهید. این اپلیکشن اندازه‌ها را روی عکس‌ها ثبت و حفظ می‌کند.

اگر خانه یا اتاقی دارید و نمی‌دانید که می‌خواهید چطور آن را دکور کنید، اپلیشکن هوز با بیش از ۲ میلیون عکس مختلف از انواع دکور متفاوت از اتاق‌های مختلف خانه از آشپزخانه و حمام گرفته تا اتاق خواب بچه‌ها و حیاط به کمک شما می‌آید. این اپلیشکن که به طور مجانی بر روی دستگاه‌های ای آو اس (آی فون و آی‌پد)‌قابل دریافت است، شامل مقالات و نظراتی از طراحان داخلی و پیشنهاداتی برای بهتر کردن دکور اتاق‌های شماست.

کالر اسمارت Color Smart هم اپلیکشن مفرح و کاربردی دیگری است که توسط شرکت معروف رنگ سازی بر BHER ارائه شده است. کافی است عکسی از اتاق یا دیواری را که می‌خواهید آن را رنگ کنید در این اپلیکشن آپلود کنید و سپس با رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی که به شما پیشنهاد می‌شود، آن را به طور مجازی رنگ کنید تا ببینید کدام را می‌پسندید. مای پنتون MyPanton هم دقیقا کار کالر اسمارت را انجام می‌دهد با این تفاوت که رنگ‌ها و طرح‌هایش به کمپانی بر محدود نیست و بنابراین به شما انتخاب‌های بیشتری می‌دهد. ​

هوم استایلر HomeStyler را که کمپانی معروف اتو دسک به بازار ارائه کرده است، یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های طراحی داخلی می‌خوانند. در این اپلیکشن عکسی از اتاق یا خانه‌تان را آپلود می‌کنید و بعد ساعتها می‌توانید با گزینه‌های مختلفی که بهتان ارائه می‌شود،‌ از رنگ دیوار گرفته تا انواع مختلف پرده، مبلمان، فرش و …آن را به طور مجازی دکور کنید. وقتی هم به گزینه دلخواهتان رسیدید می‌توانید ببینید که آن ترکیب رنگ و وسایل را از چه فروشگا‌ههایی می‌توانید تهیه کنید.

مای دکو Mydeco 3D هم اپلیکشن دیگری است که توسط طراحان داخلی ساختمان استفاده می‌شود. با استفاده از این اپلیکشن می‌توانید نقشه خانه و اتاق را به صورت سه بعدی مشاهده کنید. مانند هوم استایلر می‌توانید رنگ و مبلمان و چیدمان‌های مختلف را به طور مجازی برای آن تعیین کنید و تصویر اتاق را از زاویه‌های مختلف و به صورت سه بعدی ببینید.

برای اینکه نتیجه کار واقعی‌تر به نظر برسد، این اپلیکشن از وسایل واقعی در دسترس در فروشگا‌های مختلف استفاده می‌کند. یعنی اگر شما لامپی را در گوشه اتاق قرار می‌دهید، می‌توانید ببینید که قیمت آن لامپ چقدر است و در چه فروشگاه‌هایی می‌توانید آن را تهیه کنید.

آیا تا به حال شده که مبل یا صندلی خریده باشید و وقتی آن را به خانه می‌آورید می‌بینید که جای زیادتری از آنچه فکر می‌کردید را اشغال می‌کند یا زیادی کوچک است؟ مارک آن کال Mark On Call در اینجا به درد شما می‌خورد. شما می‌توانید عکسی از اتاق و همینطور عکسی از وسیله‌ای که می ‌خواهید در آن قرار دهید را در این اپلیکشن آپلود کنید و بعد به طور مجازی ببینید که چیدمان آن چطور خواهد شد.

فقط یادتان باشد که قرار است در این خانه به دنبال آرامش و آسایش باشید. بنابراین وقتی کار طراحی تمام شد، تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌هایتان را به کناری بگذارید و از بودن در آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *