اپل برای آیفون ۸ مشخصات ضعیف و ناامید کننده ای را ارائه کرده است

آیفون ۸

آیفون ۸

هر روز تصاویر و شایعات مختلفی برای اپل آیفون ۸ در فضای مجازی و رسانه های فناوری پخش میشود که تاثیر چشمگیری در فروش هرچه بیشتر آیفون ۷ داشته است . اما آیا ویژگی ها و مشخصات آیفون ۸ میتواند کاربران را راضی کند ؟ در ادامه همراه با اینفو باشید تا به این مسئله بپردازیم . شایعات و تصاویر هیجان‌انگیز درباره آیفون جدید اپل در سال ٢٠١٧، باعث ایجاد هیجان زیادی در بین کاربران شده است. به‌طوری‌که تیم کوک، مدیرعامل اپل، می‌گوید این موضوع بر فروش آیفون‌های کنونی شرکت تأثیر گذاشته و فروش آن‌ها کمتر از پیش‌‌بینی‌ها بوده است؛ اما شرکت خدمات اقتصادی و بانکی «جی پی مورگان» می‌گوید آخرین خبرها درباره آیفون ٨ برای کاربران خوشحال‌کننده نیست و باعث ناامیدی آن‌ها خواهد شد.

طبق اخبار منتشر شده شرکت اپل در حال برنامه ریزی برای تولید و عرضه سه مدل گوشی : آیفون ۷ اس ، آیفون ۷ اس پلاس و مدل بعدی پرچمدار آیفون یعنی آیفون ۸ است .

جی پی مورگان اعتقاد دارد برخلاف رندرهای خیره‌کننده‌ای که از آیفون ٨ در سایت‌های مختلف منتشر شده است، محصول جدید اپل حاشیه‌ی کوچک ۴ میلی‌متری در تمامی اطراف صفحه نمایش نخواهد داشت و مشابه گلکسی اس ٨، صفحه نمایش آن از دو طرف بدون حاشیه، ولی از بالا و پایین حاشیه‌ای قابل توجه خواهد داشت. شکل زیر طراحی آن را در مقایسه با آیفون‌های فعلی بهتر نشان می‌دهد.

جی پی مورگان همچنین در مورد آیفون ٧ اس و آیفون ٧ اس پلاس می‌گوید این مدل‌ها هم طراحی ساده‌ای مشابه سایر گوشی‌های اپل (از مدل ۶ اس به بعد) خواهند داشت ولی مشابه آیفون ٨ از کناره‌های آلومینیومی برخوردار خواهند بود و در پشت آن‌ها از شیشه استفاده می‌شود.

استفاده از شیشه در طراحی باعث می‌شود امکان شارژ بی‌سیم نیز برای گوشی‌های جدید اپل فراهم شود. البته این تغییر کمی بحث‌برانگیز است، چون مشابه آیفون‌های ۴ و ۴ اس در صورت افتادن، احتمال آسیب جدی وجود دارد. همچنین با ترکیب استیل ضد زنگ و شیشه، آیفون ٨ ظاهر شیک‌‌تری خواهد داشت.

جی پی مورگان می‌گوید اپل هنوز تصمیم خود را درباره ادغام سنسور اثر انگشت (تکنولوژی تاچ آی‌دی اپل ) و صفحه نمایش در محصول جدیدش نگرفته است؛ همان‎طور که در جدول زیر، جلوی سنسور اثر انگشت یک علامت سؤال گذاشته شده است.

مشخصات / گوشی آیفون  ٨
صفحه نمایشOLED (out-cell)
جنس بدنهStainless steel frame and 2.5D glass cover
دوربین Dual-12MP/7MP
لمس سه بعدیYES
لرزش‌گیر نوری (OIS) YES (DUAL OIS)
حسگر اثر انگشت؟

به‌عنوان یک نکته مثبت‌، جی پی مورگان به باتری‌ L شکل آیفون ٨ اشاره می‌کند که ۳۰ درصد بزرگ‌تر است و ظرفیت بیشتری دارد. همچنین دوربین پشتی دوگانه یک ویژگی مهم است؛ البته این به‌روزرسانی‌ها هزینه‌ای حدود ٧٠ تا ٨٠ دلار (صرف نظر از هزینه‌های ساخت) برای هر آیفون خواهد داشت. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود قیمت آیفون ٨ افزایش پیدا کند و به بالای ١٠٠٠ دلار برسد.

جی پی مورگان در این مورد می‌گوید:

در تمام تحلیل‌هایی که تا به اینجا انجام دادیم، روی این‌که اپل به میزان لازم در طراحی آیفون ٨ جاه‌طلب نبوده است تأکید کردیم؛ اما کسانی که این موضوع را قبول ندارند، با وجود مأیوس شدن از مشخصات سخت‌افزاری آیفون ٨، می‌گویند «در عوض، هدفون بی‌سیم اپل (ایرپاد) به همراه آیفون ٨ و در جعبه آن وجود خواهد داشت.»

اما باید توجه کنید که صرف نظر از سود این موضوع برای اپل و گذشته از بی‌استفاده بودن آن برای کسانی که یک هدفون/ایرفون مناسب و باکیفیت دارند و نیازی به ایرپاد اپل ندارند، این استدلال به هیچ وجه منطقی نیست؛ چرا که از زمان معرفی ایرپاد‌ به بازار، اپل با مشکلات بسیاری در تأمین آن روبه‌رو شد و حتی به خریدارانی که در روز معرفی ثبت نام کرده بودند، گفته شده بود انتظار ۶ هفته تأخیر برای حمل و نقل داشته باشند. حال تصور کنید که اپل بخواهد برای ۶٠ تا ٨٠ میلیون دستگاه آیفون ٨ که در چهار ماه اول معرفی آن به فروش خواهد رسید، ایرپاد تأمین کند! 

نظر شما درمورد عرضه آیفون ۸ چیست ؟ تا چه حد میتواند موفق باشد ؟ نظرات خود را با اینفو و کاربران سایت در میان بگذارید .

منبع : FORBES

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *