ایلان ماسک : نبود بیگانه‌‌ها یعنی سیاره‌های بیشتر برای انسان‌

حال مدیرعامل اسپیس اکس این نظریه را به فال نیک گرفته و معتقد است که نبود بیگانه‌‌ها به معنی سیاره‌های بیشتری برای ما انسان‌هاست. او باور دارد اکنون دلایل زیادی برای سفر انسان به مریخ و دیگر سیاره‌ها وجود دارد. این تحقیق که توسط دانشگاه آکسفورد صورت گرفته بر اساس نظریه پارادوکس فِرمی به بررسی نبود بیگانه‌ها در جهان هستی می‌پردازد. محققان این دانشگاه با درنظر گرفتن احتمالات مختلف و محاسبه‌ آنها متوجه شدند که بین ۵۳ تا ۹۹.۶ درصد احتمال دارد که انسان تنها تمدن هوشمند موجود در کهکشان راه شیری باشد. علاوه بر آن احتمال اینکه آدمی تنها تمدن هوشمند کل جهان هستی باشد هم چیزی میان ۳۹ تا ۸۵ درصد است.

ایلان ماسک هم که همواره رویای سفر به مریخ و سکنی گزیدن انسان روی سیاره‌های دیگر را در سر می‌پروراند سریعاً به این نتایج واکنش نشان داده و با انتشار پستی در توییتر گفته است: «این نتایج نشان می‌دهد که ما باید چراغ آگاهی را در دست گرفته و زندگی‌ خود را به سیاره‌های دیگر گسترش دهیم. هنوز مشخص نیست که ما واقعا در جهان هستی تنها هستیم یا خیر اما اگر اینطور باشد باید زندگیمان را به سیاره‌های دیگر انتقال دهیم.» کمپانی اسپیس اکس که ایلان ماسک را در مقام مدیرعاملی خود میبیند یکی از بزرگترین اهدافش را گسترش حیات انسانی به چندین سیاره قرار داده و هم اکنون فعالیت روی تولید راکت‌های عظیم الجثه‌ای را آغاز کرده تا انسان‌ها بتوانند با استفاده از انها به مریخ یا حتی سیاره‌های دورتر سفر کنند.

همانطور می‌دانید انسان هنوز مدرک مستدلی مبنی بر  بر حضور موجودات هوشمند بیگانه بدست نیاورده اما تمامی احتمالات و محاسبات ریاضی گواهی می دهند چنین تمدنی وجود داشته باشند. این تناقض آشکار بین عدم وجود مدرک و تخمین های احتمالاتی بالا به «پارادوکس فرمی» معرفی شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *