باز کردن چاکرا ها را با ۳ روش فرا گیرید تا به آرامش خود کمک کنید

چشم سوم

باز کردن چاکرا

باز کردن چاکرا ها را می خواهیم به ۳ روش خدمتتان توضیح دهیم.

اگر با علم یوگا و مدیتیشن آشنا باشید متوجه خواهید شد که چاکرا ها چه هستند. چاکرا عبارت است از انرژی هفت گانه ی نهفته در بدن که به صورت هفت نقطه در بدن وجود دارند.

و با انجام یک سری تمرینات می توانید این چاکرا ها را باز کنید. به تعریفی دیگر چاکرا مرکزیت انرژی بدن می باشد. برای ایجاد ارامش و کنترل استرس روزمره در زندگی خود به شما پیشنهاد می کنیم که چاکرا درمانی را فرا بگیرید.

با ما همراه باشید تا با ۳ گام زیر بتوانید باز کردن چاکرا ها را فرا گیرید.

چگونه می توانید چاکراهای خود را باز کنید؟

بازکردن چاکرا به چندین روش، با مشکلات مختلفی انجام می شود. در اینجا دستورالعمل ساده ای وجود دارد که نحوه ی باز کردن چاکراهای فرد را در ۳ مرحله توضیح می دهد.

مرحله ی ۱: چاکراهای خود را بشناسید.

مرحله ی ۲: چاکرای اصلی یا چاکراهایی را که می خواهید در ابتدا با آن ها کار کنید را شناسایی کنید.

مرحله سوم: انرژی موجود در چاکرای مورد نظر خود که می خواهید آن را باز کنید را فعال کنید.

راه های بی شماری برای باز کردن چاکراها وجود دارد، بعضی از آنها توسط مکاتب و مدارس سنتی که مطابق با افکار مرتبط با معنویت شرقی تجویز می شوند، باز می شود. برخی به شیوه ای مدرن تر هستند و برخی دیگر، از شیوه های باستانی نشات می گیرند.

آن ها توسط افرادی که امروزه به روانشناسی، علم شفابخشی و پزشکی همه جانبه و کلی نگرانه علاقه دارند، با هدف کمک به ما در زندگی روزمره ی خود ایجاد شده اند. ما بیشتر می خواهیم از ایده ها و تکنیک هایی استفاده کنیم که قدیمی نیستند و به زمان حال مربوط می شوند و شما می توانید به راحتی، و به صورت خود به خودی، خودتان آن ها را بر جسم خود اعمال کنید.

مرحله ی اول: چاکراها ی خود را با شناخت، باز کنید.

اولین قدم برای باز کردن چاکرا ، شناختن آن می باشد. این مراکز انرژی، دارای خصوصیات و ویژگی های مختلفی هستند که در حالت کلی برای ایجاد و شناخت تعادل بهتر در زندگی بسیار مفید می باشند. به عنوان مثال، روش های باز کردن چاکرای ریشه با روش هایی که برای باز کردن قلب یا چاکرای چشم سوم استفاده می شود، متفاوت خواهد بود.

هر یک از سلول های بدن خود را بیدار و شاداب کنید!

اکثریت ما، توده های پرانرژی و ناهمگونی داریم. همچنین ما عاداتی داریم که انرژی در بدن ما تخریب می شود و مانع از رسیدن به نشاط کامل ما می شود. و همین امر باعث می شود احساس خستگی، ناراحتی، کسلی و یا حتی بیماری را داشته باشیم.

هاله های انرژی در بدن

تمرینات مربوط به چاکرای خود را مجدد انجام دهید به ظوری که لبریز از تمرین شوید: چگونه می توان مرکز انرژی خودمان را شفا دهیم و قدرت کامل نیروی زندگی خودمان را رها کنیم.

مرحله ی دوم باز کردن چاکراها: مشخص کنید که کدام چاکرا به بیشترین کمک احتیاج دارد.

مرحله ی دوم شامل شناسایی چاکرایی است که می خواهید در ابتدا با آن کار کنید.چاکراها به هم وصل هستند. اگر فرد عدم تعادل داشته باشد، و یا بیش از حد فعال باشد و بیش از حد باز باشد و یا کمبودی و حتی کسلی داشته باشد و انرژی به خوبی از طریق آن جریان نداشته باشد، چاکراهای همسایه و کل سیستم، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. به همین دلیل است که گاهی اوقات تشخیص دادن این که کدامیک از چاکراها به بیشترین کمک نیاز دارد، مشکل می باشد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که لازم است بیان کنیم:

• تست چاکرا را انجام دهید. به شناسایی مناطق ممکن برای تمرکز، کمک می کند.

تست چاکرا‌ها – کدام‌یک از چاکرای شما باز یا بسته است؟

• بررسی کنید که آیا درد جسمی موضعی دارید؟ ممکن است مربوط به فعالیت چاکرای مربوط به آن منطقه باشد.

• ببینید چه اتفاقی در شما رخ می دهد و چه چیزی برای شما مشکل ساز است یا بیشترین نگرانی ها را برایتان ایجاد می کند (به عنوان مثال، در رابطه ای که قرار دارید طرف مقابلتان چگونه است، امور مالی، احساس امنیت، عدم انگیزه، خدشه دار شدن روحتان و مسائل عاطفی و غیره)

• شخصی که دارای منبع انرژی آگاه است را بررسی نمایید.

کاری که باید انجام دهید این است: ابتدا یک یا دو چاکرای خود را برای باز کردن شناسایی کنید. تست چاکرای خود را انجام داده و بررسی کنید که کدام چاکرا به توجه بیشتری احتیاج دارد.

مرحله ی سوم باز کردن چاکرا ها: انرژی را برای باز کردن چاکرای خود فعال کنید.

مرحله ی سوم، فعال کردن انرژی در چاکرایی است که شما قصد باز کردن آن را دارید. بسیار مفید است که فکر کنید که صرفا اصطلاح باز کردن چاکرا ها برای ما مدنظر نیست. بلکه، افزایش آگاهی از آن وضعیت، باز گشت جریان،متعادل نمودن جریان و به بیرون جاری شدن انرژی می باشد.

هنگام باز کردن چاکراها، قاعده ی کلی در کار ما، ایده ی تعادل و تعادل داشتن می باشد. در حقیقت تعادل بسیار مهم می باشد.

برای فعال کردن انرژی در چاکرایی که می خواهید باز کنید، می توانید موارد زیر را تمرین کنید:

• فعالیت بدنی متمرکز بر محل چاکرای بدن

• تمرینات تنفسی

• مراقبه و مدینیشن در مورد چاکرای خاص

• نگرش به درون خود و پرس و جو از خود برای پرداختن به مؤلفه های روانی و عاطفی موانع موجو

• تکنیک های شفابخشی که با دست انجام می شود مانند: ماساژ درمانی، تکنیک های اتصال چاکرا ها و غیره

• برگزار کردن جلسه هایی برای التیام و برقراری تعادل در چاکرا ها

هنگامی که شروع به فعال کردن انرژی در چاکرایی می کنید که دچار عدم تعادل شده است، ممکن است ماده یا عاملی در این حالت به وجود بیاید.

به عبارت دیگر، “عواملی” که در بستن چاکراها نقش داشته اند ممکن است، به بخش آگاهی مغز شما برسد، بنابراین فرصتی برای رسیدن به آگاهی بیشتر با آن چاکرا را خواهید داشت.

قبل از باز کردن چاکرا در این فکر باشید که قرار است به خوبی از خودتان مراقبت کنید. این مراقبت می تواند استراحت کافی، لحظاتی را در بیرون و داخل بعد وجودی خود تامل کنید و همچنین حرکات بدنی و ورزش هایی را برای ادامه ی حیات خود انجام دهید.

باید چه کاری انجام دهید؟ ایده آل ترین حالت برای شما کدام است؟

بررسی کنید که کدام تمرین، بیشترین و ایده آل ترین حس یا حالت طنین انداختن را در شما ایجاد یا تشدید می کند؟ تمرین جسمی یا مراقبه و مدیتیشن؟ کدام یک از آن ها؟ باید بتوانید یک کدام از آن ها را انجام داده و لذت ببرید.

آیا می توانید کمی برای خودتان وقت بگذارید و در درون خود تامل کنید و مرکز انرژی خود را پیدا کنید؟ یا این که ترجیح می دهید به کلاس های آموزشی باز کردن چاکرا ها بروید و طی یک سری جلساتی این فرآیند را یاد بگیرید؟

منبع:افکار سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *