برای شکستن فضای صحبت و ایجاد ارتباط اولیه چه کنیم!؟

نشانه های خطر در کسب و کار

معمولا برای ایجاد ارتباط اولیه یا باصطلاح شکستن فضای خشک ارتباط و داشتن یک فضای نشاط آور برای صحبت یا حتی مذاکره، کارهای بسیاری را می توانیم انجام دهیم که بخشهایی اش را در چند بخش سایت  آورده ایم، اما دراینجا چند نکته جالب و آسوده را بازگو می کنیم که در سریعترین زمان به این مهم دست یابید.

۱٫ اظهار نظر مثبت:

می‌توانید با نظرات مثبتتان پیرامون امور مختلف و همین‌طور مشترکات آغاز کننده باشید و جلب اعتماد کنید.

سعی کنید فضیلتی از طرف رابطه را که یا مربوط به خود اوست و یا در مورد چیزی که مربوط به اوست را به او یادآوری نموده و آن را شرح دهید تا احساسی مطلوب در وی ایجاد نموده و او را مشتاق به این رابطه و البته خود نمایید. البته نباید این سخن تبدیل به تعارف یا تملق شود و در اینجا باید هوشمندی لازم را به عمل آورید.

 

۲٫ پرسیدن سؤالات باز و بسته:

برای آغاز یک گفتگو می‌توان از سؤالات بسته استفاده کرد. سؤالاتی که پاسخ آنها یک کلمه است: «بله» یا «خیر» و بعد از جاری شدن مکالمه می‌توان از سؤالات باز استفاده کرد سؤالاتی که به جواب مفصل‌تری از بله یا خیر نیاز دارند.

 

۳٫ معرفی خود:

چنانچه حس بهتری به خودتان داشته باشید با قدرت و احساس بهتری می‌توانید خود را به دیگران معرفی کنید. باور شما و تصویری که از خود در ذهن دارید در معرفی خودتان به دیگران سهم بسزائی دارد.

 

۴٫تعریف و تمجید از فرد مقابل:

در طرف مذاکره خود به دنبال نکات مثبت بگردید. به شخص به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام بگذارید و او را به خاطر خصوصیات برتری که دارد تحسین کنید. صادق‌بودن در این هنگام در مخاطب ایجاد اطمینان و صمیمیت خواهد کرد.

البته می‌توانید برای آنکه آن تعریف و تمجید واقعی‌تر به نظر آید سؤالی در مورد همان ویژگی که از آن تمجید نموده‌اید در مورد طرف رابطه بپرسید تا وی احساس کندکه حتماً تمجید شما قطعی و صادق است وگرنه در پی سؤال در آن زمینه بر نمی‌آمدید.

۵٫ اگر شرایطش فراهم بود کمی درمورد طرف تحقیق قبلا نموده باشید یا از سایر بخش های سایت اطلاعات لازم در زمینه ی خصوصیات اخلاقی و فردی طرف جمع آوری نموده یا قبلا با مطالعه ی دقیق به خاطر داشته باشید تا بتوانید در ایجاد فضای مذاکره و ارتباط اولیه تاثیر گذار باشید و طرف را باصطلاح شیفته خودتان کنید…

قبلا هم گفته ایم که انسانها کسی را که تشابهاتی به آنها دارد را راحتر قبول و به آنان گرایش پیدا خواهند نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *