برنامه‌ای که با کمک هوش مصنوعی، رابط گرافیکی را به سورس کد تبدیل می‌کند!

علیرغم این که به طور معمول وظیفهٔ تبدیل ماکاپ‌ها یا طراحی‌های طراح رابط کاربری به کدی که واقعا کار هم بکند، بر عهدهٔ توسعه‌دهندهٔ فرانت‌اند است، اما ممکن است کل این ماجرا به زودی به تاریخ بپیوندد. چرا؟ به خاطر هوش مصنوعی!

استارت‌آپ کپنهاگی UIzard Technologies با استفاده از آخرین دستاوردهای یادگیری ماشین، یک شبکهٔ عصبی مصنوعی ساخته است که وقتی اسکرین‌شات‌های رابط گرافیکی را دریافت کند، به طور خودکار سورس‌ کدهای مرتبط را تولید می‌کند.

اینفو - برنامه‌ای که با کمک هوش مصنوعی، رابط گرافیکی را به سورس کد تبدیل می‌کند!

جدا از مورد ترسناک بالا که انسان را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد، آن چیزی که دربارهٔ این مدل Pix2Code جذاب است این است که این ظرفیت را دارد که برای سه پلتفرم وب، اندروید و iOS عمل کند. همان طور که پایه‌گذار UIzard تونی بلتراملی در پژوهشی شرح داده است، این روش می‌تواند روزی برای همیشه نیاز به کدنویسی دستی را خاتمه دهد.

در حال حاضر این سیستم می‌تواند از روی اسکرین‌شات‌ها با دقت بالای ۷۷٪ کد درست را تولید کند و البته ممکن است این زادهٔ عجیب هوش مصنوعی به زودی بهتر و دقیق‌تر هم بشود.

با وجود این که UIzard همین حالا هم تعدادی از اصول پایه‌ای پشت تکنولوژی به کار رفته در این برنامه را منتشر کرده است، اما سورس کد کامل و اصلی آن در ادامهٔ سال جاری عرضه خواهد شد. بنابراین اگر به این ماجرا علاقه دارید، بهتر است این پروژهٔ گیت‌هاب را دنبال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *