بوی سوختگی در ماشین لباسشویی؛ مشکلی که نباید نادیده بگیرید

تعمیرکار

لباسشویی

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی نشانه چیست؟

برای آشنایی با دلایل و نحوه برطرف کردن بوی سوختگی در ماشین لباسشویی، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایج این دستگاه است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در برخی موارد، این بوی سوختگی ممکن است ناشی از یک مشکل ساده باشد که با انجام چند اقدام ساده می توان آن را برطرف کرد. اما در برخی دیگر از موارد، این بوی سوختگی می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد.

 

اگر در حین کار ماشین لباسشویی متوجه بوی سوختگی شدید، معمولاً نشان دهنده اصطکاک بیش از حد بین قطعات در ماشین است. توجه به نقطه‌ای در چرخه شستشو که بو ایجاد می‌شود نیز می‌تواند به شما کمک کند تا علت را کاهش دهید، آیا بوی سوزختگی در طول چرخه شستشو اتفاق می‌افتد یا زمانی که ماشین لباسشویی در حال تخلیه آب است؟

 

هنگام استشمام بوی سوختگی از ماشین لباسشویی باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید و تا زمانی که آن را تعمیر نکرده اید، آن را روشن نکنید. توصیه ما به شما این است که خودتان اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی نکنید مگر اینکه در تعمیرات برقی و لوازم خانگی تجربه داشته باشید. موتورهای ماشین لباسشویی می توانند مقدار کشنده ای الکتریسیته ساکن را حتی در صورت قطع برق حفظ کنند. شما باید با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید و اجازه دهید او بررسی کند. در این مقاله توضیح خواهم داد که چرا ماشین لباسشویی شما بوی سوختگی می دهد.

 

دلایل بروز بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

۱٫ شکستگی تسمه های محرک

درام ماشین لباسشویی معمولاً با کمک تسمه محرک می چرخد. اگر این تسمه شکسته یا بد وصل شود، می تواند به اجزای دیگر ساییده شود و اصطکاک و بوی سوختگی ایجاد کند.

اغلب، ماشین‌های لباسشویی در هنگام شکستن تسمه محرک نمی‌چرخند. ممکن است لازم باشد تسمه درایو خود را تعویض کنید.

 

۲٫ شکستگی قرقره های موتور محرکه

یک موتور محرک یا قرقره های موتور محرک ممکن است به مرور زمان فرسوده یا شکسته شوند. قرقره ها ممکن است زنگ زده و تخریب شوند که می تواند اصطکاک بیش از حد ایجاد کند و باعث سوختن و ذوب شدن قرقره ها شود. قرقره های بیکار ممکن است گیر کنند که می تواند باعث خرابی و گرم شدن بیش از حد تسمه محرک شود.

 

اگر چنین است و می‌توانید این کار را انجام دهید، قرقره‌ها و موتورها را بررسی کرده و قطعات آسیب دیده را تعویض کنید. مجموعه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که موتورها به درستی قرقره ها را می کشند و می توانند این کار را بدون مقاومت انجام دهند.

 

 

۳٫ موتور درایو خراب

موتور محرک اصلی بدون شک مهمترین جزء در ماشین لباسشویی است و هنگامی که این قطعه معیوب می شود، می تواند بیش از حد گرم شود و شروع به ایجاد بوی سوختگی کند. موتور ماشین لباسشویی همچنین می‌تواند در صورت خرابی سایر اجزا از بین ببرد ، به عنوان مثال، اگر قرقره‌ها بالا بروند، موتور به درستی کار نمی‌کند که می‌تواند باعث خرابی آن شود.

 

هنگام تعویض موتور درایو ماشین لباسشویی، به یاد داشته باشید که بررسی کنید که مشکل دیگری در دستگاه وجود ندارد و اجزای موتور به درستی کار می کنند. موتور ماشین لباسشویی را تعویض نکنید مگر اینکه به کاری که انجام می دهید کاملاً اطمینان داشته باشید و از خود در برابر شوک الکتریکی محافظت کنید!

 

 

۴٫ بوی سوختن از دوشاخه دستگاه

با این حال، مشکل لزوماً در خود دستگاه نیست. ممکن است داخل دوشاخه یا کابل باشد. تعمیر این نوع خرابی ماشین لباسشویی معمولا ساده تر و ارزان تر از سایر انواع تعمیرات است، اما باز هم نباید خودتان این کار را انجام دهید مگر اینکه بتوانید با خیال راحت این کار را انجام دهید.

 

اتصالات سوکت، کنتاکت فیوز و کابل را از نظر علائم آسیب بررسی کنید. هنگامی که تشخیص دادید کدام قسمت از دوشاخه، کابل یا سوکت شکسته است، آن را تعویض کنید. اطمینان حاصل کنید که از فیوز مناسب برای دستگاه خاص خود استفاده می کنید!

 

۵٫ اضافه بار در ماشین لباسشویی

رایج ترین و قابل پیشگیری ترین مشکل در خرابی ماشین لباسشویی، اضافه بار است. فرض کنید لباس های زیادی را در ماشین لباسشویی خود قرار داده اید. در این صورت، به اجزای داخلی دستگاه فشار وارد می‌کنید، باعث می‌شوید که موتور و المان‌های الکتریکی اضافه کار کنند و تسمه محرک را تحت فشار بیشتری نسبت به آن چیزی که می‌تواند به راحتی تحمل کند، قرار می‌دهید. بنابراین، هنگام قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی، به یاد داشته باشید، اگر شک دارید که لباس زیادی داخل لباسشویی میریزید، آنها را کنار بگذارید!

 

هنگام ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی چه کنیم؟

در صورت مشاهده بوی سوختگی در ماشین لباسشویی، اقدامات زیر را انجام دهید:

۱٫ ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید.

۲٫ سپس، لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید و بررسی کنید که آیا چیزی در آنها گیر کرده است یا خیر.

۳٫ اگر لباس ها سالم بودند، باید قطعات داخلی ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

۴٫ در صورت مشاهده هرگونه مشکل در قطعات داخلی ماشین لباسشویی، باید آن ها را تعمیر یا تعویض کنید.

 

جلوگیری از بروز بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از بوی سوختگی در ماشین لباسشویی، نکات زیر را رعایت کنید:

• همیشه لباس ها را به اندازه مناسب در ماشین لباسشویی قرار دهید.

• هر چند وقت یک بار، تسمه ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم است.

• هر چند وقت یک بار، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را تمیز کنید تا از مسدود شدن آن جلوگیری کنید.

• ماشین لباسشویی را به طور منظم سرویس کنید.

 

سوالات متداول درباره بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

۱٫ آیا بوی سوختگی در ماشین لباسشویی خطرناک است؟

در برخی موارد، بوی سوختگی در ماشین لباسشویی می تواند یک مشکل جدی باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد. اگر بوی سوختگی را در ماشین لباسشویی خود احساس کردید، بهتر است آن را به یک متخصص نشان دهید.

 

۲٫ چگونه می توان از بوی سوختگی در ماشین لباسشویی جلوگیری کرد؟

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بوی سوختگی در ماشین لباسشویی ارائه شده است:

همیشه لباس ها را به اندازه مناسب در ماشین لباسشویی قرار دهید. هر چند وقت یک بار، تسمه ماشین لباسشویی را بررسی کنید ، هر چند وقت یک بار، پمپ ماشین لباسشویی را تمیز کنید ، ماشین لباسشویی را به طور منظم سرویس کنید.

 

۳٫ اگر بوی سوختگی در ماشین لباسشویی را نادیده بگیرم، چه اتفاقی می افتد؟

نادیده گرفتن بوی سوختگی در ماشین لباسشویی می تواند به مشکلات جدی تر تبدیل شود، از جمله: شکستگی یا ذوب شدن قطعات داخلی ماشین لباسشویی ، آتش سوزی

بنابراین، اگر بوی سوختگی در ماشین لباسشویی را احساس کنید، آن را برای رفع آن نیاز دارید.

 

سخن پایانی درباره بوی سوختگی در ماشین لباسشویی
بوی سوختگی در ماشین لباسشویی می تواند یک مشکل جدی باشد. در برخی موارد، این بو می تواند یک مشکل ساده باشد که با چند اقدام ساده می توان آن را انجام داد. اما در برخی موارد، این بو می تواند یک مشکل جدی باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد.

بنابراین، اگر بوی سوختگی در ماشین لباسشویی احساس کردید، فوراً با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *