بیماری مادر و نوزاد در دروان شیر دهی

 

نوزاد

نوزاد

بیماری مادر و نوزاد در دروان شیری دهی – خوردن غذا های نفخ دار

بیماری مادر و نوزاد با خوردن غذا های نفخ دار در دوران شیر دهی می تواند روی گوارش کودکتان نیز اثر گذاشته و شما را دچار مشکل جدی نماید. پس در خوردن غذاهای نفخ دار در دروان شیر دهی جدا خود داری کرده و رعایت نمایید.

لیست این گروه از غذا ها به این شرح است»

خوردن تخم مرغ – شیر و لبنیات – کلم بروکلی – غذاهایی که در ان ها از حبوبات استفاده می شود.

کلم بروکلی می تواند شما و کودکتان دچار نفخ جدی کند زیرا دستگاه گوارش نمی تواند به طور کلی کلم بروکلی را بیماری مادر و نوزاد تجزیه کند نتیجه ان هم نفخ شما و سپس از طریق شیر دهی به فرزندتان را هم دچار مشکل نفخ می کند.

خوردن حبوبات هم به همین شکل است و دستگاه گوارش ما قادر به تجزیه کامل ان در روده نیست و درنتیجه موجب نفخ در شما و در کودکتان می شود.

بیماری مادر و نوزاد مشکلات دیگری که می توان راجب نفخ نوزاد ذکر کرد خوردن کافئین است خوردن کافئین می تواند باعث نفخ در در بدن مادر و فرزند خواهد شد.

 

خوردن غذا های پر ادویه را کنار بگذارید چون باعث افزایش ترشح اسید معده و در کل موجب نفخ نوزاد شما می شود.

پس مصرف شکلات خیلی مرائات نمایید زیرا شکلات دارای مقادیر کافئین است و موجب نفخ در فرزندتان شود.

خوردن شیر و لبنایت به دلیل این که پروتئینش در دستگاه گوارش ما دیر هضم است پس موجب نفخ در مادر و نوزاد می شود. در نهایت بهتر است از شیر سویا استفاده کنید.

یک دیگر غذا هایی که ذکر شد تخم مرغ است تخم مرغ به دلیل تجزیه نشدن در روده بزرگ موجب ناراحتی وایجاد نفخ درشما و نوزاد خواهد شد.

بیماری مادر و نوزاد بعضی از افراد به نان جو و گندم هم حساسیت دارند و در نتیجه دچار مشکل نفخ می شوند.

در اخر هم باید ذکر کنم برای درمان نوزاد داری نفخ باید او را به پشت بخوانید و به ارامی شکمش را ماساژ دهید.

و در حین این کار می توانید پاهایش را به سمت داخل شکم جمع کرده و دو باره باز کنید این کار در از بین رفتن نفخ کمک می کند . مهم ترین نکته این است که به پزشک معالج مراجعه نموده و از ان کمک بگیرید.

می توانید کودکتان را برای مدتی روی شکم بخوابانید تا گازهای داخلی راحت تر خارج شوند . اما مواظب باشید که راه تنفس کودکتان قطع نشود همواره مواظب باشید!!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *