تاثیر مدیتیشن های جمعی(اثر ماهاریشی)

مدیتیشن

مدیتیشن

مدیتیشن جمعی

مطالعات نشان می دهد که مدیتیشن‌های گروهی جنایات، خودکشی و مرگ را درمناطق اطراف کاهش می‌دهند.

صحبت های زیادی در مورد مدیتیشن بعنوان یک تمرین ضروری برای پرورش سلامتی کلی وجود دارد. اما مدیتیشن فقط راهی برای کنار آمدن با استرس و جستجوی دانش درونی نیست. به راستی مدیتیشن این پتانسیل را دارد که به معنای واقعی کلمه، جهان را دگرگون کند.

منظور من از دگرگونی جهان، صرفا تغییر افرادی که مدیتیشن می کنند نیست. هنگامی که تعداد زیادی از افراد در کنار هم جمع می شوند و به طور همزمان مدیتیشن می کنند، این امر یک تأثیر موج‌گونه انرژتیک بر آگاهی افرادی که در آن اطراف هستند دارد. افرادی هم که حتی مدیتیشن نمی‌کنند تحت تأثیر مدیتیشن کنندگان قرار می گیرند. بگذارید برخی از مطالعات علمی را که اثبات این مسئله است بررسی کنیم.

آنچه که مطالعات نشان داده‌اند،

در سال ۱۹۷۸، آنچه به عنوان “اثر ماهاریشی” شناخته می شود در حالی اتفاق افتاد که گروهی متشکل از ۷۰۰۰ نفر در طی ۳ هفته به امید ایجاد تأثیرات مثبت بر فضای شهر مشغول مدیتیشن بودند. آنها توانستند به معنای واقعی کلمه انرژی جمعی شهر را تغییر دهند که این امر باعث کاهش میزان جرم و جنایات جهانی، خشونت و تلفات در حدود ۱۶٪ در زمان این مدیتیشن شد. افرادی که حتی مدیتیشن نمی‌کردند و نمی‌دانستند که این آزمایش در حال انجام است، به حدی تحت تأثیر قرار گرفتند که یک تغییر آماری در رفتار آنها به وجود آمد.

آمار خودکشی و تصادفات اتومبیل نیز با کلیه متغیرهایی که منجر به آنها می‌شد کاهش یافت. در حقیقت، در مدت زمانی که این گروه مدیتیشن می کردند، ۷۲ درصد فعالیت تروریستی کاهش یافت.

یک مطالعه خاص منتشر شده در روانشناسی جرم و قانون نشان داد که میزان جرم و جنایات در شهر مرسیساید انگلیس- در طول مدتی که مردم در گروه های بزرگ مشغول مدیتیشن بودند- ۱۳ درصد کاهش یافته است، در حالی که یک شهرِ از پیش تعیین شده و مشخص که در آن، مردم در گروه های بزرگ مدیتیشن نمی‌کردند، میزان جنایات ثابتی را در خود دید. همانطور که این مطالعه مشخص کرد:

از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ تعداد ۲۵۵/۰۰۰ جرم کمتر از آنچه که اگر مرسیساید ادامه روند جرائم ملی را دنبال می‌کرد در این شهر اتفاق افتاد. تغییرات جمعیتی، متغیرهای اقتصادی، اعمال پلیس و سایر عوامل نمی توانند دلیل این تغییرات باشند.

تقریباً ۵۰ مطالعه بیشتر در مورد تأیید مزایای مدیتیشن جهانی انجام شده است و این تأثیر مستقیم بر همه چیز در جهان دارد، بر اساس مطالعه دیگری که در نشریه «Social Indicators Research» منتشر شده است، مشخص شد که وقتی ۴۰۰۰ شرکت کننده در مدیتیشن گروهی شرکت کردند، این امر نشان‌دهنده کاهش ۱۵ درصدی در میزان کلی جرائم خشونت آمیز بود.

ما می دانیم که مدیتیشن فواید مربوط به سلامتی و روانشناختی بی پایانی دارد، اما اکنون به دلیل تأثیرات غیرقابل انکار بر رفتار افراد دیگر جامعه، توسط سیاست و جامعه شناسی مورد بررسی قرار می گیرد.

چطور می شود این را توضیح داد؟

راز اثر ماهاریشی جهانی، پدیده ای است که در فیزیک تحت عنوان اثر میدانی شناخته می شود، یعنی تأثیرات انسجام و پوزیتیویته ای که محصول میدان همبستگی بی پایان است، میدان به خود بازگشت کننده ی کمترین هیجان آگاهی، میدان آگاهی ماورایی، که اساس آفرینش است و در تمام زندگی در همه جا حضور دارد..
مدیتیشن ، آگاهی شما را به سمت سطوح در هم پیچیده ای از هستی می برد که در آنجا تمایلات شما تأثیرات مهمی بر سطح آشکاری دارد که قبل از آنکه آن سطح حتی متجلی شود، ما با آن تعامل داریم.

آگاهی باعث ایجاد ماده می شود. ایده اصلی این است که تمام هستی، از یک میدان شعور و آگاهی جهانی، به نام میدان واحد یا میدان ابَر ریسمان سرچشمه می گیرد.
به بیان ساده تر، آگاهی یک ویژگی اساسی جهان است و از آنجا که تمام سطوح واقعیت از آگاهی ناشی می شود، تمام سطوح واقعیت تحت تأثیر فرکانس ارتعاش ابر‌ریسمان‌ها در این میدان از آگاهی قرار می گیرند.

“من فکر می کنم این ادعا را به شکلی موجه می توان اثبات کرد که تأثیر بالقوه این تحقیق از سایر برنامه های تحقیقی اجتماعی و روانشناسی در حال انجام بیشتر است.این تحقیق، به نسبت بسیاری از تحقیقات در زمینه حل اختلافات، از تستهای آماری گسترده تری با موفقیت عبور کرده است.این کار و نظریه ای که آن را منتشر می‌کند، شایسته جدی ترین توجه دانشگاهیان و سیاست گذاران است.”

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *