تحقیقی جدید در مورد:« مزایای زشت بودن »

تردیدی وجود ندارد که زندگی برای افراد زیبا ساده‌تر است، مطالعات علمی نشان داده‌اند داشتن ظاهر خوب بر سلامت، هوش و روابط اجتماعی تاثیرگذار است.

براساس گزارش ساینس الرت، همچنین تناسب و اندام و زیبایی در کنار یکدیگر به اعتقاد بسیاری به موفقیت کاری و درآمد بالا نیز منجر می‌شود. به طور خلاصه،‌افراد زیباتر مهارت‌های اجتماعی بالاتری دارند و کارفرما‌ها آنها را توانمند‌تر می‌بینند در نتیجه درآمد بالاتری خواهند داشت.

با این‌همه نتایج پژوهشی که به تازگی در نشریه Business and Psychology منتشر شده نشان می‌دهد این برتری مبتنی بر زیبایی نوعی هشدار به شمار می‌رود. ساتوشی کانازاوا از مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن و مری استیل از دانشگاه ماساچوست در بوستون در این پژوهش به تجزیه و تحلیل داده‌های مطالعه‌ای روی ۲۰ هزار دانشجوی جوان پرداختند. این دانشجویان ابتدا در سن ۱۶ سالگی مورد مصاحبه قرار گرفته و جذابیت فیزیکی آنها محاسبه شد و این کار سه دوره بعد و تا سن ۲۹ سالگی آنها تکرار شد. نتایج نشان داد این نظریه که نازیبایی بر درآمد افراد تاثیر منفی دارد چندان نیز درست نیست. زمانی که محققان دیگر معیارها مانند سلامت و هوش را نیز مورد بررسی قرار دادند، دریافتند افرادی که هشیارتر و برون‌گرا‌تر بوده و کمتر عصبی می‌شوند، نسبت به دیگران درآمد بالاتری دارند.

محققان دریافتند حتی کارمندانی که به عنوان افراد کاملا زشت شناخته می‌شدند، درآمد بالاتری نسبت به افراد غیرجذاب داشتند. به گفته محققان در این مجموعه داده خاص که مورد بررسی قرار گرفته‌است، ویژگی شخصیتی پذیرش تجربه می‌تواند به شکلی شگفت‌انگیز با درآمد پایین وجذابیت بالا در ارتباط است که این ارتباط درنهایت به درآمد بیشتر منجر می‌شود. محققان هنوز نمی‌دانند این ارتباط پذیرا بودن-جذابیت می‌تواند شاخصی برای نشان دادن این موضوع باشد که فرد غیرجذابی که پذیرش کمی دارد اما به حوزه خاصی پایبند است و به شکلی وسواس‌گونه آن را دنبال می‌کند در زمینه فعالیت خود پیشگام خواهد شد؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *