ترفندهای ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن

افزایش سوخت و ساز بدن

تناسب اندام بدون کنترل سوخت و ساز بدن شدنی نیست اما چگونه سوخت و ساز بدنمان را افزایش دهیم؟

 وقتی می خواهید کاهش وزن داشته باشید و به بدنتان حجم دهید، پروتئین یکی از چیزهایی است که می توانید روی آن حساب کنید. این درشت مغذی بعد از ورزش عضلاتتان را ترمیم می کند، سوخت و سازتان را بالا می برد و هوس های غذایی ناگهانی را دور نگه می دارد. به صورت کلی پروتئین درتمام عملکردهای بدنتان درگیر است. تنها با کمی تغییرات می توانید بیشترین استفاده را از این درشت مغذی نیرومند بکنید تا به اهداف تناسب اندام خود برسید.

عضله سازی

بعد از ورزش بدنتان در حالت کاتوبالیک قرار می گیرد. این یعنی بدنتان در حال جمع آوری انرژی است و برای این کار عضلاتتان را نیز می شکند. این فرآیندی ضروری است اما شما می خواهید مطمئن شوید بدنتان به حالت آنابولیک می رود، شرایطی که در آن رشد عضلانی به سرعت بهبود می یابد. پروتئین کمک می کند چنین اتفاقی خیلی سریع بیفتد.

دادن آمینواسید به بدن، از بین رفتن عضلات را متوقف می کند و ترمیم عضلات را به جریان می اندازد و این درست همان زمانی است که عضله ساخته می شود. ۳۰ دقیقه بعد از ورزش یک غذای پروتئینی مانند اسموتی میل کنید تا به این فرآیند کمک کرده باشید.

کاهش هوس های غذایی

پروتئین سطح سیرکنندگی بالایی دارد. با خوردن آن برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری می کنید و دیگر وسوسه نمی شوید که در میانه روز دست به غذایی ناسالم ببرید. پروتئین با کاهش هورمون گرلین ( هورمون گرسنگی) و افزایش هورمون سیری این خدمت را به شما می کند.

هورمون ها نقش بزرگی در اینکه چه مقدار احساس گرسنگی می کنیم دارند، حتی اگر آن زمان اصلا به انرژی نیازی نداشته باشیم. خوردن پروتئین در هر وعده کمک می کند هورمون ها را کنترل شده نگه داریم.

تقویت سوخت و ساز

میزان سوخت و سازتان تعیین می کند در حالت استراحت چه مقدار کالری می سوزانید. بنابراین سوخت و ساز کند می توان سد مستحکمی در برابر اهداف کاهش وزنتان باشد. خوشبختانه می توانید با استفاده از پروتئین، به این فرآیند سرعت ببخشید.

بدنتان برای هضم پروتئین نسبت به کربوهیدرات ها و چربی ها انرژی بیشتری نیاز دارد، بنابراین فقط با خوردن پروتئین می توانید بیشتر کالری بسوزانید! برای اینکه تمام طول شب سیر بمانید و از هوس های غذایی در امان بمانید، همیشه در وعده های غذایی جایی برای پروتئین در نظر بگیرید.

شما چه فکر می کنید؟

میان وعده ی پروتئینی مورد علاقه شما چیست؟ آیا شما هم بعد از ورزش کردن از پروتئین استفاده می کنید؟ چگونه از پروتئین بیشتر در برنامه غذایی تان استفاده می کنید؟ در قسمت نظرات، تجربیات خود را بنویسید و آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *