ترفند رستوران‌های فست فود برای ترغیب مشتریان به پرخوری

 رستوران

اگر فکر می‌کنید با انتخاب خودتان به رستوران فست فود می‌روید، بهتر است تجدید نظر کنید. این مطلب را بخوانید تا از ترفندهایی که رستوران‌های فست فود برای ترغیب کردن شما به پرخوری استفاده می‌کنند مطلع شوید.

قیمت غذاهای پرسی به نسبت انتخاب‌های جدای منو ارزان‌تر است. مطالعات گسترده نشان داده‌اند زمانی که غذای سفارشی تنوع داشته باشد، اشتهای افراد برای خوردن غذای بیش‌تر افزایش می‌یابد. بنابراین یک مشتری برخلاف منوی تک غدایی اشتهای بیش‌تری برای خوردن مرغ سخاری با پوره سیب زمینی و مخلفات دارد.

رستوران‌های فست فود از رایحه‌های مصنوعی برای ایجاد حس گرسنگی استفاده می‌کنند. رایحه دلپذیری که سر تا سر فضای رستوران فست فود را پر کرده است بی علت نیست.

رستوران‌های فست فود مفهوم کلماتی مانند «بزرگ» با کلماتی مثل «رویال» جایگزین می‌کنند.

رستوران‌های فست فود می‎دانند که نصب بنرهای بزرگ تبلیغاتی شما را وسوسه می‌کند. حتی اگر گرسنه نباشید.

آن‌ها مدام پنیر فست فودها را بیش‌تر می‌کنند. همکاری میان رستوران‌ فست فود و شرکت‌ فرآورده‌های لبنی به معنی بیش‌تر شدن پنیر در هر غذایی است.

رستوران‌های فست فود غذا را در ظرف‌های کوچک سرو می‌کنند تا کمتر به‌نظر بیاید.

فضای رستوران به گونه‌ای طراحی می‌شود که افراد را به پرخوری تحریک می‌کند. هر آن‌چه که در رستوران وجود دارد از رنگ میز و صندلی گرفته تا نوع چیدمان آ‌ن‌ به گونه‌ای انتخاب شده است تا شما را به تند خوری تحریک کنند. رنگ قرمز، نورپردازی روشن، سر و صدا، و بوی فضای رستوران همگی به مشتریان حس عجله و تند خوری را القاء می‌کنند. طبق فرمول تندخوری مساوی است با پرخوری.

آن‌ها در غذاهای‌ به اصطلاح سالم‌شان هم از نمک، شکر و چربی زیادی استفاده می‌کنند. تمام فست فودها از برگر گرفته تا مرغ سوخاری و حتی سالاد حاوی مقدار زیادی چربی و نمک هستند.

رستوران‌های فست فود از سرویس تحویل رایگان استفاده می‌کنند. هر چه قدر غذا راحت‌تر به دست شما برسد مسلما تمایل بیش‌تری برای خوردن غذا پیدا می‌کنید. بنابراین سرویس تحویل رایگان یعنی حتی شما نیاز نیست از منزل خود خارج شوید.

رستوران‌های فست فود نوشیدنی را به عنوان بخشی از غذا ارائه می‌دهند. در گذشته مردم تمایلی برای سفارش نوشیدنی به همراه غذا نداشتند. اما امروزه رستوران‌ها برای فروش بیش‌تر نوشیدنی را به‌عنوان بخشی از غذا درنظر می‌گیرند.

رستوران‌های فست فود شما را از دوران کودکی شیفته خودشان می‌کنند. عادت غذایی از دوران کودکی شکل می‌گیرد، به همین علت رستوران‌های فست فود سعی می‌کنند با ترفندهای مختلف از قبیل نصب عروسک و تبلیغات شخصیت‌های کارتونی کودکان را به خود جذب کنند.

منبع:ایرانگان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *