تصاویری بسیار عجیب از مریخ

سال هاست تصاویری از فضا و خصوصا ماه و مریخ منتشر شده است که باعث ایجاد این شبهه شده اند که ایا واقعا انچه ما میدانیم چیزی است که باید باشد؟! ناسا و سازمان های فضایی در سراسر دنیا مدت هاست طوری رفتار میکنند که انگار دوست دارند این شبهه را هرلحظه قوی تر کنند، هرچند هیچ اثباتی در تایید و یا تکذیب این تصاویر وجود ندارد و هرکدام از جناجین نظر خود را قبول دارند اما به هرحال نباید از این نکته غافل شد که همواره باید مقداری بسیار کمی احتمال را به غیرممکن نسبت دهیم، احتمالی که اگر حقیقت باشد تصور ما را به طور کامل تغییر خواهد داد

تصاویری که به نظر بسیاری بیانگر وجود حیات اولیه در مریخ است…

یکی از ماهواره های عکس برداری انلاین ناسا در مدار مریخ در مدت دوماهه ی اخیر بیش از ۵۰ عکس بسیار باکیفیت از سطح مریخ منتشر کرده است که تعدادی از این تصاویر دارای خصوصیاتی فوق العاده عجیب هستند، دو عکسی که از انها به عنوان اثبات کنندگان نهایی وجود حیات در مریخ یاد میشود، این دو تصویر توسط خود ناسا منتشر شده است و توضیح ناسا درمورد انها این است: این تصاویر را میتوان در زمین نیز به دست اورد، ترکیبی از سایه ها و اشکال مختلف خاک و سنگ که باعث ایجاد نوعی شکل قابل تشخیص میشوند.

با این حال نباید از یاد برد که این تصاویر در نوع خود به منحصر به فرد هستند خصوصا دو تصویر زیر که در مورد هرکدام توضیح داده خواهد شد.

۱- خرس در مریخ: تصویری که در ان چیزی شبیه به خرس وجود دارد، کیفیت عکس اصلی به حدی بالاست که متخصصان اعلام کرده اند حتی میتوان وجود مو روی بدن این تصویر را دید، مانند همیشه ناسا تصاویرش را به شکل سیاه سفید منتشر کرد، در مدتی که بشر به فضا رفته است هیچ تصویر رنگی از سطح ماه منتشر نشده است و از مریخ نیز تصاویری کاملا منتخب و گلچین شده منتشر شده است.

هرچند باید این نکته را نیز در نظر گرفت که به احتمال زیاد این تصویر تنها میتواند یک شباهت سایه ای باشد چراکه حتی تصور وجود موجودی زنده در سیاره ای با شرایط مریخ بسیار عجیب و غیرممکن مینماید.

 

۲- فسیل دایناسور در مریخ: تصویر زیر که بیش از دو هفته است جنجال هایی بسیار شدید را به راه انداخته و حتی خود متخصصین ناسا را نیز در شُک فرو برده است، این عکس پس از انلاین شدن  بلافاصله حذف شد اما به علت انتشار زیاد دوباره در همان شکل قبلی منتشر شد، در این عکس که نیاز به توضیح خاصی ندارد به وضوح میتوان اسکلت چیزی شبیه به دایناسور را مشاهده کرد، نکته ی جالب این است که نحوه ی قرارگیری ان در سنگ و خاک نیز دقیقا مانند فسیل های زمینی است.

 

۳- استون هنج و هرم در مریخ: یکی دیگر از تصاویری که از همین ماهواره ی عکس برداری منتشر شده است و یکی هم توسط کاوشگر کنجکاوی مربوط به دو شکل نسبتا آشنا در زمین است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *