تغییر در نگرش زندگی

خوشبختی
خوشبختی

نگرش خود را به زندگی تغییر دهید

در زندگی پیشرفته امروزی که مشکلات، یکی پس از دیگری بر سر راه هر انسانی از نوجوان و جوان گرفته تا میانسال و پیر قرار می گیرد، یک راه حل تغییر نوع نگرش است.

در این مطلب به روش هایی اشاره شده است که با عمل به آن ها می توانید نگرش خود را به زندگی و مشکلات تا حدی تغییر بدهید و زندگی شادتر و البته اعتماد به نفس بالاتری را تجربه کنید.

۱- خودخواه بودن تعطیل/

حس برتر و بهترین بودن را از خود دور کنید و از خودتان انتظارات غیرواقعی نداشته باشید. مطمئنا منافع هر کس برایش مهم است اما یاد بگیرید که به منافع دیگران هم فکر کنید و تنها خود را صاحب حق ندانید. داشتن چنین نگرشی نه تنها احترام اجتماعی را برای شما در پی خواهد داشت بلکه در پایان روز خواهید دید که دیگر تنها نیستید و دوستان بسیاری اطراف شما را فراگرفته اند.

۲- خود تحلیلی/

انسان به طور فطری نسبت به خودش یک سیستم دفاعی دارد و به سختی انتقاد دیگران را می پذیرد؛ بنابراین توصیه ما این است که همیشه بخشی از روز را به بررسی نحوه رفتاری که با دیگران دارید اختصاص بدهید و ببینید چه نکات مثبتی در رفتار خود داشته اید و در مقابل چه اشتباهاتی را مرتکب شده اید. مثلا ممکن است یک دروغ کوچک از طرف شما فرد دیگری را دچار آسیب کرده باشد و یا نداشتن اعتماد به نفس در شما خانواده تان را از زندگی ناامید کرده باشد؛ به این ویژگی های منفی خود فکر کنید و برای آن ها دنبال چاره بگردید. این نوع رفتار و نگرش به زندگی در بلند مدت به شما یاد می دهد که به فردی انتقادپذیر تبدیل شوید و بازخورد اعمال خود را به راحتی تحلیل کنید.

۳- مثبت باشید/

نگرش مثبت به زندگی و اطرافیان، به شما کمک می کند تا از هر موقعیتی هر چند وحشتناک و غیرقابل تحمل، سربلند بیرون بیایید. داشتن واکنش های مثبت در قبال مشکلات، تحمل آن ها را برای شما و عزیزانتان آسان تر می کند؛ در حالی که داشتن دید منفی نسبت به مسائل نه تنها زندگی شما را سخت می کند بلکه سبب آن می شود که لحظات شاد و مثبت را به اشتباه، منفی بنگارید و زندگی را برای خود و دیگران تلخ کنید.

۴- شکرگزار باشید/

در پایان هر روز و یا هر هفته یک ورق کاغذ و یک قلم بردارید و مواردی که بابت به وقوع پیوستن آن ها باید از خداوند شکرگزاری کنید بنویسید. هنگام انجام این کار، فکر کردن به دیگران را متوقف کنید و فقط به خود خودتان و لطف هایی که پروردگارتان به شما داشته است فکر کنید و ببینید که تا کنون چه نعمت هایی داشته و آن ها را نادیده گرفته اید. اگر با دیدی مثبت این فهرست را تهیه کنید خواهید دید که آدمی خوش شانس هستید و همین زندگیِ به ظاهر بی رحم، به گونه ای تدریجی شما را به رستگاری هدایت می کند.

۵- دوستان مثبت اندیش/

در آخرین مرحله اگر می خواهید تحولی عظیم را در نگرش خود ایجاد کنید به دنبال دوستی با افراد مثبت اندیش و اهل تفکر بروید. همیشه جمعی را انتخاب کنید که به جای نالیدن از اوضاع و شرایط، به نکات مثبت می اندیشند و در شرایطی که دیگران در سردرگمی سیر می کنند راه روشن را برای ادامه زندگی برمی گزینند. داشتن دوستان خوب به تدریج روحیه و نگرش شما را تغییر می دهد ولی افراد منفی گرا تمام انرژی و تفکرات مثبت ذهنی را از شما خارج می کنند و در نهایت فردی بی روحیه و بدون اعتماد به نفس از شما خواهند ساخت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *