تفاوت چرخ خیاطی جک f4 و f10

شرکت تولید کننده چرخ خیاطی جکی یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده ابزار مورد نیاز در صنعت نساجی است. محصولات این شرکت پای ثابت کارخانه ها و تولیدی‌ های پوشاک ایرانی است چرا که کیفیت دوخت فوق العاده ای را ارائه می دهند.

یکی از پرکاربردترین مدل‌ های چرخ خیاطی های راسته دوز جک، چرخ خیاطی جک f4 است که رقابت تنگاتنگی با مدل f10 دارد. گفتنی است سری اف از چرخ خیاطی‌ های راسته دوز این برند یکی از بروز ترین چرخ خیاطی‌ های راسته دوز به نسبت سایر برند های موجود در بازار است. این سری از چرخ خیاطی‌ها به سبب ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده‌اند‌.

در ادامه به بررسی دو مدل پرطرفدار سری f از چرخ خیاطی‌ های جک خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی های چرخ خیاطی راسته دوز جک مدل F4

از ویژگی های بارز چرخ خیاطی راسته دوز F4 می توان به دینام سرخود آن اشاره کرد که سبب کاهش مصرف برق آن می‌شود‌.  این مدل از تولیدات برند جک، صدای کمی تولید می‌کند و به همین دلیل برای استفاده خانگی بسیار مناسب است. همچنین این محصول بدنه‌ای مقاوم از جنس چدن دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

چرخ خیاطی جک f4 در دسته تولیدات نیمه اتوماتیک کارخانه تولید چرخ خیاطی جک قرار می‌ گیرد.  ال ای دی مدرن به کار رفته در طراحی این محصول سبب خاموش شدن آن در صورت داشتن عملکرد پایین می‌شود که در نهایت این قابلیت نیز به کاهش مصرف انرژی کمک‌ می‌ کند.

این مدل چرخ خیاطی برای دوخت انواع پارچه‌ ها به خصوص پارچه های ظریف بسیار مناسب است. برخی دیگر از ویژگی های این مدل چرخ خیاطی عبارتند از:

 قابلیت تنظیم سرعت دوخت

افراد مبتدی که در ابتدای کار خود تسلط زیادی ندارند، با استفاده از این چرخ خیاطی می توانند میزان سرعت دوخت خود را تنظیم نمایند.

 قابلیت تنظیم موقعیت سوزن

در صورتی که کاربران در حین دوخت تمایل به تغییر مسیر دوخت خود داشته باشند، می‌ توانند به راحتی این عملیات را انجام دهند. نیازی به تغییر جهت پارچه نیست.

قابلیت دوخت تک بخیه

از این چرخ خیاطی می توان برای اضافه کردن دوخت تک بخیه که یکی از رایج ترین شیوه های دوخت است استفاده کرد.

چرخ خیاطی

چرخ خیاطی

بررسی ویژگی های چرخ خیاطی راسته دوز جک مدل f10

در کنار چرخ خیاطی جک f4 مدل بf10 نیز طرفداران زیادی در بازار دارد. این چرخ خیاطی به سبب ویژگی‌ هایی که دارد برای کارگاه‌ ها و تولیدی هایی که در حیطه نساجی فعالیت دارند بسیار مناسب است. تنظیم سرعت بر اساس نوع پارچه نیز از ویژگی‌های کاربردی چرخ خیاطی راسته دوز جک مدل f10 می‌باشد. همچنین این مدل به سبب استفاده از قطعات عالی، کیفیت ساخت بالایی داشته و اصولی و استاندارد است.

مدل چرخ خیاطی f10 از برند جک برای دوخت انواع پارچه از ظریف ترین تا ضخیم ترین آن‌ ها قابل استفاده است. همچنین باید گفت  این مدل نیز مانند چرخ خیاطی جک مدل f4 دارای قابلیت‌ هایی مثل  تنظیم موقعیت سوزن‌‌ و و دینام سرخود و ساختار دیجیتال است که در نهایت به کاربر کمک می‌کند تا راحت تر با این دستگاه کار کند.

چرخ خیاطی

تفاوت های  چرخ خیاطی راسته دوز جک مدل f4 و f10

حال که با ویژگی های این دو محصول آشنا شدید شاید در خرید مردد باشید که کدام یک را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی تفاوت های این دو مدل می پردازیم تا در خرید راحت تر تصمیم گیری کنید.

به طور کلی باید گفت چرخ خیاطی‌ جک F4  و F10 از نظر فنی و امکاناتی که به خریداران ارائه می‌دهند هیچ تفاوتی ندارند. حتی می‌توان گفت این دو مدل از نظر ظاهری نیز به یک شکل هستند، اما به دلایلی این محصولات با کد های مختلفی در بازار موجود است.

باید گفت عمده علت تفاوت کد‌ها و مدل‌ها به قوانین‌ گمرکی و تعرفه‌های مربوط به واردات این محصول بر می‌ گردد. در واقع شرکت وارد کننده چرخ خیاطی جک، برای این که هزینه‌ کمتری‌ در جهت واردات این محصول متحمل شود، دسته و مدل این محصولات را تغییر می دهند. آنچه که خریدار باید به هنگام خرید به آن توجه داشته باشد این است که این تفاوت کد‌ها صرفا بازارگرمی سودجویان بوده و حتی به سال تولید محصول هم ربطی ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *