توصیه‌‌های مهم درباره اپیلاسیون صورت یا وکس


آن‌چه در مورد موهای صورت انجام می‌دهید تصمیم خودتان است. هیچ‌کس به شما نمی‌گوید که موهای‌تان را اپیلاسیون کنید یا بتراشید یا رنگ‌شان کنید. خیلی خوب است اگر همه‌ی این گزینه‌ها را انتخاب کنید اما اگر تصمیم داشته باشید موهای صورت خود را به همان حال رها کنید با شما مخالفیم. اما اگر قصد اپیلاسیون موهای صورت را دارید قبل از آن به موارد زیر دقت کنید.

شاید تصور کنید با انجام اپیلاسیون یک صورت بی‌مو نصیب‌تان می‌شود. به هرحال برخی موارد هستند که شما متوجه آن‌ها نیستید. اصلا اهمیتی ندارد که این کار را یک حرفه‌ای انجام‌ می‌دهد یا خودتان. برای داشتن ظاهر زیبا و مرتب و جلوگیری از سرخ شدن صورت، به موارد پیشگیرانه زیر دقت کنید.

عوارض جانبی

بحث ما درباره عوارض جانبی داروهای معمول مثل سرگیجه و تهوع نیست. مسئله سرخ‌شدگی صورت است. هرگز برنامه‌ی اپیلاسیون خود را در زمانی نزدیک به یک رویداد خاص یا مهمانی تنظیم نکنید چرا که صورت‌تان به مدت چندین ساعت سرخ خواهد بود. اگر پوست حساسی دارید صورت‌تان التهاب بیشتری خواهد داشت. توجه کنید که پوشاندن صورت با کرم‌پودر راه حل مناسبی نیست و تنها آن را بیشتر تحریک می‌کند و فقط می‌تواند آرایش شما را بهتر کند.

برخی مواقع آرایش اصطلاحا روی موهای ریز صورت شما می‌نشیند و اگر آن‌ها را اصلاح کنید خواهید دید که آرایش چگونه لطافت و نرمی پوست شما را بیشتر می‌کند. شما باید به اپیلاسیون صورت ادامه دهید تا همه چیز به خوبی حفظ شود. اگر موها دوباره رشد کند، کرم پودر روی صورت به طور مشهودی لطافت سابق را نخواهد داشت.

پارگی پوست

متاسفانه پارگی پوست حقیقت دارد. قرار نیست که پوست‌تان پاره شود اما اگر اپیلاسیون به درستی انجام نشود، لایه‌های پوست به همراه موها جدا خواهد شد. اگر فکر می‌کنید که سرخی صورت شما بعد از یک اپیلاسیون صحیح طبیعی است، تصور کنید اگر چندین لایه پوست از آن برداشته شود چه ظاهری خواهد داشت. گاهی سرخ می‌شود گاهی تاول می‌زند و گاهی هم دردناک می‌شود.

اپیلاسیون یا وکس برای نقاط حساسی مانند صورت نسبت به اصلاح درد بیشتری خواهد داشت.

دردناک شدن

اگر با اصلاح آشنا هستید باید بدانید که اپیلاسیون درد بیشتری خواهد داشت به ویژه در مورد نقاط حساسی مانند صورت. چند لحظه به این فکر کنید که اپیلاسیون مو را به همراه ریشه از پوست جدا می‌کند، حتی تصورش هم دردناک است.

رنگ‌کردن آن جلوه خوبی ندارد

اپیلاسیون مانند پخت شیرینی است، باید روش دقیق و درستی را برای یک نتیجه خوب دنبال کرد. موم اپیلاسیون باید دمای مناسب داشته باشد و به میزان دقیق استفاده گردد، سپس باید آن را به موقع روی باند مخصوص بمالید و با یک حرکت سریع آن را از پوست جدا کنید. هنگامی که خودتان این کار را انجام می‌دهید بسیار حساس می‌شود. حتی اگر بتوانید پاهای‌تان را به آسانی اپیلاسیون کنید، در مورد صورت همه چیز فرق می‌کند چون شما در آینه با زوایای متفاوتی نگاه می‌کنید.

پیج اینستاگرام محصولات آرایشی

رشد نازک‌تر موها به مرور زمان

اگر بعد از اولین اپیلاسیون صورت، موهای ضخیمی را دیدید که از منافذ پوست شما بیرون زده وحشت نکنید. اگر به طور کامل از ریشه کشیده نشده و یا به صورت ناهموار رشد کرده باشد، موهای شما زبر خواهد بود. اگر به اپیلاسیون صورت ادامه دهید به مرور زمان موهای نازک‌تری خواهید داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *