توصیه های ساده و سودمند برای مصرف آب

از نوشیدن آب و نوشابه های گازدار شیرین بین غذا و حتی بلافاصله پس از غذا خودداری نمایید. استفاده از آب در بین غذا به مقدار فراوان موجب رقیق شدن بیشتر معده و در نتیجه اختلال در گوارش و جذب مواد غذایی می شود. خوردن مایعات با غذا همچنین یک حالت گشاد شدن به معده می دهد که انسان احساس نفخ و پری شکم می کند.

* به محض نشستن در کنار سفره یا میز غذا هرگز آب نخورید. سعی کنید غذا خوردن را از نوشیدن آب جدا کنید. پیش از غذا و یا ۲ ساعت بعد از غذا آب بنوشید.

* چنانچه از نوشیدن آب خشته می شوید می توانید از نوشیدینهای کم کالری مانند دوغ کم چرب یا آب میوه طبیعی که میزان آب آنها زیاد است استفاده نمایید. بخشی از سهمیه روزانه آب خود را می توانید از جوشانده گیاهی یا عصاره های طبیعی گرفته شده از میوه ها و سبزیجات تازه تامین کنید.

* اگر شما خیلی چاق باشید لازم است که به طور معمول روزانه در حدود یک لیتر آب بنوشید.

* هرگز نباید پس از انجام یک فعالیت سنگین بلافاصله آب سرد نوشید. زیرا آب سرد به کلیه ها، ریه ها و نیز دستگاه گوارش آسیب می رساند. بنابراین آب را پس از کمی استراحت و کاهش دمای بدن مصرف کنید.

* ورزشکاران نباید هنگام کاهش وزن از آب خود بکاهند بلکه فقط باید چربی اضافه و نه همه چربیها را از بین ببرند.

* آب را در یک بطری یا فلاسک همراه خود داشته باشید و یا آنکه آن را در خانه یا محیط کار در یخچال نگه دارید. یک بطری و یا لیوان پر از آب را در روی میز تحریر خود در مقابل چشمانتان قرار دهید تا شما را برای نوشیدن مقدار بیشتری یادآوری نماید.

* یک لیوان پر از آب بنوشید. تا در همان لحظه سموم تجمع یافته در بدنتان دفع شود. آب تمیز و خالص برای سم زدایی مداوم بدن و پاک نگه داشتن دستگاه گوارش ضروری است.

* اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب آنجا حاوی کلر زیاد است جوشاندن آب قبل از نوشیدن یا نگهداری آب در پارچ به مدت یک شب در یخچال به منظور تبخیر شدن کلر آن فکر خوبی است.

* آب را کم کم بنوشید چون آب نباید معده را سنگین کند.

* تا حد امکان آب میوه تازه بنوشید. زیرا آن مطبوع تر و شیرین تر از آب میوه های مصنوعی است. آب میوه تازه را می توان به مدت چند روز در یخچال نگهداری کرد.

* برای اینکه روزانه به مقدار کافی آب یا مایعات بنوشید لیوان بزرگی را در دسترس خود بگذارید و هر زمان که گذر شما به شیر آب، پارچ یا بطری حاوی آب یا مایعات افتاد لیوانی بنوشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *