تولد مجدد یا اصطلاحا تناسخ

یکی از تاپیک های بسیار جنجالی و مورد بحث در حوزه مسائل پارانورمال موضوع تولد مجدد یا اصطلاحا تناسخ می باشد. سوال ساده است. آیا ما مجددا بعد از مرگ متولد خواهیم شد. برخی معتقدند چنین سناریویی واقعیت دارد. البته که شواهد و دلایل مستند برای این ادعایشان ندارند و شواهد و مدارکشان مبتنی بر اتقاقات و گزارشات افراد در این زمینه و یکسری فرضیات است. طرفداران این نظریه البته با هم دیگر در نوع تناسخ هم نظر نیستند برخی معتقدند انسان ممکن است به شکل یک حیوان و برخی می گویند به شکل یک انسان مجددا متولد می شود. بعنوان مثال برخی از فرقه ها در هندوستان معتقد به تناسخ به شکل حیوان هستند. اما گذشته از نظریات مختلف در این رابطه که هیچ پایه و مبنای علمی ندارند و آنچه که علم می گوید اینست که تا بحال دلیل و مدرکی بر اینکه بعد از مرگ چه اتفاقی برای انسان می افتد وجود ندارد و بنابراین ما نمی دانیم،

اما گزارشات مختلفی از تناسخ به ثبت رسیده است که در اینجا به یک مورد اشاره می کنیم. در سال ۲۰۰۳ زنی بنام جتی از دانمارک برای دیدن روستایی به نام آتول به اسپانیا رفت زیرا ادعا می کرد که در زندگی قبلی اش در سال ۱۸۵۰ در انجا زندگی می کرده است. او به انجا مسافرت کرد تا از این امر مطمئن شود. اما چرا او چنین اداعایی داشت؟ در واقع از سن ۷ سالگی به گفته او خاطراتی برای او در ذهنش از زندگی قبلی اش پدیدار گردید. خاطراتی که به او می گفت او در روستایی بنام آتول در ناحیه لاریوجا در اسپانیا با نام خانوادگی بیمونته زندگی می کرده است.

سرانجام او تصمیم گرفت تا به انجا برود همراه او یک تیم از تلویزیون دانمارک برای ساختن مستندی از زندگی او همراه شدند. آنها که به او مشکوک بودند او را بارها امتحان نمودند. او از کلیسای روستا گفت و آنرا بر روی کاغذی کشید و وقتی انها به کلیسا رسیدند شباهت بسیاری در بین نقاشی و کلیسا وجود داشت وقتی وارد کلیسا شدند جتی از تغییرات زیادی که در آنجا داده شده بود خبر داد. نکته دیگر اینکه او نام شهردار آنجا را در زندگی قبلی اش گفت فردی بنام جراردو گونزالس ،وقتی آنها به شهرداری رفتند و دفتر شهرداری را چک کردند متوجه شدند که او راست می گوید و شهرداری با همان نام در آن زمان بوده است. برای بررسی نام خانوادگی جتی بنام بیمونته لیست ثبت نام غسل تعمیدها را در دفتر کلیسا چک کردند و با وجودیکه مردم محل با چنان اسمی نا آشنا بودند اما در کمال تعجب اسمی با نام نیکارونا بیمونته متولد ۱۸۲۵ و ۵ سال بعد اسم دیگری با نام ماریا بیمونته در دفتر ثبت شده بود. با توجه به این شواهد جتی اطمینان یافت که خاطرات او ازکه خاطرات او از زندگی قبلی اش می بایست واقعی باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *