توییت عجیب آژانس فضایی چین در مورد کشف آدم فضایی‌ها

اخیرا یک توییت آژانس فضایی چین که در آن به کشف موجودات فضایی اشاره شده، جنجال زیادی در دنیای هوافضا و تحقیقات مربوط به فرازمینی‌ها به پا کرده است.

ماجرای توییت آژانس فضایی چین در مورد پیدا کردن آدم فضایی‌ها به تازگی خبرساز شده است؛ اخیرا، در یک حساب توییتری که احتمالا متعلق به سازمان فضایی این کشور بوده، از خوشحالی مسئولان سازمان در مورد تایید وجود فرازمینی‌ها صحبت شده است.

در تاریخ ۲۴ آوریل بود که در یک حساب توییتری تایید نشده که به گفته برخی، متعلق به سازمان ملی فضایی چین (CNSA) بوده، موضوع کشف حیات هوشمند مطرح شد. همان‌طور که در تصویر پایین می‌بینیم، در متن توییت آمده که «با شادی فراوان، ما وجود حیات هوشمند را تایید می‌کنیم!»

همان‌طور که انتظار می‌رود، انتشار این پیام رمزآلود بسیاری از کسانی که مشغول رمزگشایی آن هستند را گیج کرده و باعث تعجب مخاطبانی شده که به دنبال پیدا کردن منظور انتشار دهنده پیام از جمله مورد نظر هستند. سوالات زیادی با پخش شدن توییت مورد نظر به وجود آمده و در کنار این مسئله که واقعی بودن این حساب توییتری و ارتباط آن با سازمان فضایی چین هنوز زیر سوال است، کسی نمی‌داند که دقیقا چه ماجرایی پشت پست شدن این پیام وجود دارد.

ماجرای توییت آژانس فضایی چین

به نظر می‌رسد که ماجرای مورد نظر، داستان رمزآلود روزهای اخیر است. شرکت توییتر برچسب خاصی مربوط به دولت چین را برای حساب‌هایی که به مقامات این کشور مربوط هستند، انتخاب کرده و همان‌طور که در تصویر بالا دیدیم، نشان مورد نظر برای این حساب توییتری استفاده نشده و مشخص نیست که “CNSA_en” متعلق به آژانس مورد نظر بوده یا خیر؟

با این تفاصیل جالب است بدانید که حساب‌های توییتری آژانس فضایی بریتانیا و همچنین فرماندهی فضایی ایالت متحده، هر دو اکانت CNSA_en را دنبال می‌کنند. این دو حساب تایید شده بوده و رسما اعلام شده که متعلق به مقامات فضایی آمریکا و بریتانیا هستند. البته نمی‌توان چنین مسئله‌ای را به عنوان مدرکی برای اثبات واقعی بودن حساب مورد نظر و اعتبار دادن به ماجرای توییت آژانس فضایی چین در نظر گرفت.

این اولین باری نیست که یک حساب تایید شده در توییتر، یک اکانت تایید نشده و جعلی دیگر را دنبال می‌کند و شاید به شکلی اتفاقی، هر دو اکانت رسمی آمریکا و بریتانیا، جزو دنبال کننده‌های CNSA_en قرار گرفته‌اند. با این وجود اگر فرض کنیم که حساب چینی واقعی بوده، ماجرا از آنچه تصور می‌شود، پیچیده‌تر خواهد شد.

اگر حساب واقعی بوده، این احتمال وجود دارد که هکرها با دسترسی به اکانت، کنترل پیام‌های منتشر شده توسط CNSA_en را به دست گرفته و پیام جعلی مورد نظر را منتشر کرده‌اند. از طرف دیگر وقتی صحبت از مقامات فضایی چینی به میان می‌آید، شاید بروز خطایی در ترجمه متن اصلی از زبان چینی به انگلیسی باعث به وجود آمدن این مشکل شده است. به علاوه، احتمال شوخی بودن پیام منتشر شده هم کم نیست.

آیا آدم فضایی‌ها وجود دارند؟

تمامی این احتمالات، موضوع اصلی، یعنی اشاره به پیدا شدن ردی از هوش فرازمینی را زیر سوال می‌برند؛ با این وجود اگر واقعا آنچه در توییت آژانس فضایی چین ادعا شده، واقعی باشد، تصور اتفاقاتی که بعد از این کشف مهم در انتظار ما خواهد بود فوق‌العاده دشوار است. حتی برای سرگرمی هم که شده، می‌توان تصور کرد که دانشمندان چینی واقعا وجود آدم فضایی‌ها را اثبات کرده‌اند؛ تصوری که در صورت حقیقی بودن، نشان می‌دهد که تلاش‌های بشریت در دهه‌های گذشته بی‌ثمر نبوده و واقعا جاندارانی در خارج از جو زمین وجود دارند که بتوان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

تا به این لحظه، هیچ حساب رسمی و انگلیسی زبانی مربوط به دولت چین پیام مورد نظر را بازنشر نکرده‌اند. هیچ صحبتی هم از رسمی بودن توییت حساب CNSA_en مطرح نشده و به نظر می‌رسد که فعلا صحبتی در این رابطه از سوی مقامات چینی مطرح نخواهد شد. بررسی توییت های منتشر شده توسط حساب‌های چینی آژانس فضایی این کشور و یا اکانت‌های رسمی دیگری که به دولت چین متصل هستند هم نشان نداده که پیام اخیر در رابطه با کشف هوش پیشرفته فرازمینی صحت دارد.

پیام مورد نظر همچنان در حساب توییتری CNSA_en وجود دارد و حتی تلاشی برای حذف کردن آن صورت نگرفته است. این مسئله نشان می‌دهد که اگر اکانت مورد نظر رسمی باشد، احتمال دسترسی هکرها به حساب و انتشار پیام‌های غیر رسمی چندان هم بالا نیست. به نظر می‌رسد که باید تا رسیدن به آخر ماجرا و مشخص شدن منظور انتشار دهندگان این توییت، چاره‌ای جز صبر کردن نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *