جار و جنجال حمل اسلحه در آمریکا بر سر چیست؟

– این نظرسنجی، که اولین نمونه‌ی ملی در ۱۵ سال گذشته است، برای بررسی شیوه‌های حفظ و نگهداری از اسلحه توسط خانواده‌های آمریکایی انجام شد که نشان داد، ۵۴ درصد از صاحبان اسلحه، نتوانستند تمام اسلحه‌های خود را در امنیت کامل نگهداری کنند. نظرسنجی اینترنتی که توسط شرکت تحقیقاتی شبکه‌ی دانش و اطلاعات بین ۱۵ مارس و ۱۳ آوریل ۲۰۱۶ صورت گرفت نیز این نتایج را تایید کرد.

این نظرسنجی، نگهداری امن از اسلحه‌ها را به این صورت تعریف می‌کند که تمام اسلحه‌ها باید در گاوصندوق، کابینت و یا قاب مخصوص و یا در قفسه‌ی اسلحه‌ها و در حالت ضامن ماشه و یا دیگر قفل‌های لازم نگهداری شوند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که این شیوه‌ها خطر دسترسی یا استفاده غیر مجاز را کاهش می‌دهند.
«کاساندرا کریفیسی» نویسنده و استادیار مرکز سیاست و تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز، گفت: «مالکیت اسلحه خانگی می‌تواند خطر قتل، خودکشی و یا تیراندازی‌های غیرعمدی را در خانه افزایش دهد، اما نگهداری ایمن تمام اسلحه‌ها این خطرات را کاهش می‌دهد. یافته‌های تحقیقات ما نشان دهنده‌ی به‌وجود آمدن شرایط اورژانسی از لحاظ سلامت عمومی است. بیش از نیمی از صاحبان اسلحه در ایالات متحده، تمام اسلحه‌های خود را به‌صورت امن نگهداری نمی‌کنند.»
این نظرسنجی نشان داد که افراد زیر ۱۸ سال، در حدود یک‌سوم یا ۳۴ درصد از این خانه‌ها حضور دارند. و ۴۴ درصد از این خانوارها، بیان کردند که اگر  دارای کودکی زیر ۱۸ سال در خانه  باشند، اسلحه‌های خود را با دقت بیشتری نگهداری می‌کنند و کمی بیشتر از نیمی از این افراد یا ۵۵ درصد از صاحبان اسلحه که دارای کودکان زیر ۱۸ سال بودند گزارش دادند که تمام اسلحه‌های خود را در حالت ایمنی کامل نگهداری می‌کنند. علاوه بر این، از پاسخ دهندگان درباره‌ی عوامل تاثیرگزار بر شیوه‌های نگهداری از اسلحه‌های‌شان نیز سوال شد. نگرانی در مورد نزاع خانگی توسط ۴۳ درصد انتخاب شد، دوره‌ی آموزش ایمنی تفنگ توسط ۳۵ درصد و بحث‌های خانوادگی توسط ۳۰ درصد دیگر از پاسخ‌دهندگان انتخاب گردید.
در سال ۲۰۱۶، آخرین سالی که اطلاعات کاملی در دسترس است، ۱،۶۳۷ مرگ و میر با اسلحه در میان کودکان زیر ۱۸ سال گزارش شده که؛ ۳۹ درصد از این مرگ و میر ناشی از خودکشی بوده است. ایالات، قوانین محکمی را برای عدم دسترسی کودکان به سلاح برای صاحبان اسلحه وضع نموده‌اند تا اطمینان حاصل شود کودکان دسترسی غیرمجاز به اسلحه ندارند، اما باز هم، خودکشی با سلاح گرم در میان نوجوانان گزارش می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد زمانی که تفنگ‌ها در امنیت کامل نگهداری شوند، خطر آسیب به خود در نوجوانان کاهش می‌یابد. این تحقیق جدید نشان می‌دهد که صاحبان اسلحه‌ای که گزارش دادند، برنامه‌ی آموزش ایمنی اسلحه  بر شیوه‌های نگهداری اسلحه آن‌ها تاثیر گذاشته دو برابر بیشتر از حد معمول شرایط ایمنی را برای نگهداری از اسلحه‌های‌شان رعایت می‌کنند و صاحبان اسلحه‌ای که مشاجره با اعضای خانواده، بر نگهداری از اسلحه‌های‌شان تاثیر گذاشته، ۳۹ درصد بیشتر از روش‌های ذخیره‌سازی امن اسلحه استفاده می‌کنند.
«دانیل وبستر»، عضو هیئت علمی دانشکده‌ی دندانپزشکی و مدیر مرکز سیاست و تحقیقات جان هاپکینز، می‌گوید: «باید ارتباطات مثبت موجود بین آموزش ایمنی و گزارش شیوه‌های ذخیره‌سازی مطمئن تشویق شود و باید گذراندن کلاس‌های آموزش ایمنی برای خریداران اسلحه اجباری شود تا تعداد بیشتری از صاحبان اسلحه، سلاح‌های خود را با امنیت بیشتر نگهداری نمایند.»
علاوه بر این، این نظرسنجی نشان داد صاحبان اسلحه‌ای که تصمیم‌گیری در مورد نحوه‌ی نگهداری از سلاح‌های‌شان تحت تأثیر نگرانی در مورد نزاع‌های خانگی قرار گرفته بود، ۳۰ درصد کمتر از سایرین، اسلحه‌های خود را در حالت ایمنی کامل نگهداری می‌کردند. وبستر اذعان داشت: «بسیاری از افراد، برای دفاع از خود اسلحه می‌خرند و آن‌را به خانه می‌برند، اما اسلحه‌هایی که به درستی نگهداری نشوند، می‌توانند منجر به تیراندازی ناخاسته و خودکشی شوند و در موارد بغرنج‌تر، این احتمال وجود دارد که نوجوانان با استفاده از اسلحه دست به ارتکاب خشونت بزنند. برقراری ارتباط با صاحبان تفنگ، در مورد لزوم نگهداری امن از سلاح، فرصت چالش‌برانگیزی را در این عرصه ایجاد می‌کند. اگر ما بتوانیم صاحبان اسلحه را که سلاح‌های خود را در خانه نگاه می‌دارند وادار کنیم تا در نگهداری امن آن‌ها بکوشند، می‌توانیم خطر بروز خشونت و آسیب‌دیدگی به واسطه‌ی اسلحه را کاهش دهیم.»

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. محمدمهدی جوادی گفت:

    سلام داداش من یکی از این کلت ها میخوام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *