جدول کد رنگ مو چیست و اعداد و حروف آن، بیانگر چه هستند؟

جدول کد رنگ مو

جدول کد رنگ مو

حتما برایتان پیش آمده که قصد رنگ کردن موهایتان را داشته‌اید اما در انتخاب رنگ مو دچار مشکل شده‌اید. دلیل آن هم این است که دنیای رنگ موها بسیار گسترده بوده و بدون داشتن اطلاعات کافی، نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. لازمه انتخاب و خرید رنگ مو مناسب این است که ابتدا بدانید جدول رنگ مو چیست و با کدها و حروف آن آشنا شوید. ما در این مقاله کنار شما هستیم تا به زبان ساده همه حروف و اعداد جدول رنگ مو را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی رنگ موی مورد نظر خود را پیدا کنید.

جدول رنگ مو چیست؟

وقتی برای رنگ کردن موها به آرایشگاه مراجعه می‌کنید یا خودتان قصد رنگ کردن موها را دارید و برای خرید رنگ مو به فروشگاه‌های لوازم آرایشی مراجعه می‌کنید، ممکن است دیدن کدها و شماره‌های رنگ موهای مختلف شما را گیج کند و ندانید دقیقا چه رنگی را باید انتخاب کنید. برای اینکه بیشتر با این کدها و حروف آشنا شوید لازم است بدانید جدول رنگ مو چیست؟

در پاسخ به سوال جدول رنگ مو چیست و چگونه می‌توان از روی آن رنگ مناسب را انتخاب کرد؟ باید بگوییم بیشتر رنگ موها بر اساس یک حرف انگلیسی و یک شماره کد گذاری شده‌اند. این کد گذاری رنگ‌ها بر اساس دو ویژگی صورت می‌گیرد که این دو ویژگی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • درجه یا پایه رنگ مو
  • زمینه یا تناژ رنگ مو

در واقع جدول رنگ مو شامل دو فاکتور مهم یعنی پایه رنگ و تن رنگ است که از ترکیب یک حرف و یک عدد تشکیل شده و شما می‌توانید از روی این حروف و اعداد رنگ مورد نظر خود را تهیه کنید. در ادامه در مورد این دو فاکتور بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد:

رنگ مو

رنگ مو

آشنایی با جدول رنگ مو از نظر پایه و درجه رنگ مو

برای انتخاب یک رنگ موی مناسب، درجه رنگ مو بر اساس شماره از ۱ تا ۱۰ در نظر گرفته شده است. این شماره گذاری به این صورت است که اعداد از کوچک به بزرگ، درجه مو از تیره به روشن را نشان می‌دهند. یعنی شماره ۱ رنگ خیلی تیره و شماره ۱۰ رنگ خیلی روشن را نمایش خواهد داد. برای اینکه بتوانید یک رنگ مو را به درستی شناسایی کنید لازم است ابتدا پایه‌های رنگ مو را بشناسید. به طور کلی رنگ‌ها دارای ۱۰ پایه هستند که عبارتند از:

  1. مشکی تیره یا مشکی پرکلاغی
  2. قهوه‌ای تیره یا قهوه‌ای سوخته
  3. قهوه‌ای متوسط
  4. قهوه‌ای روشن
  5. قهوه‌ای خیلی روشن
  6. بلوند تیره
  7. بلوند متوسط
  8. بلوند روشن
  9. بلوند خیلی روشن
  • بلوند خیلی خیلی روشن یا پلاتینه

هنگام مراجعه به فروشگاه های لوازم آرایشی یا آرایشگاه‌ها، وقتی برای انتخاب رنگ کاتالوگ رنگ مو را مقابل شما قرار می‌دهند، دانستن معنای این شماره‌ها شما را راهنمایی و به شما در انتخاب درست کمک می‌کند.

آشنایی با جدول رنگ مو از نظر تناژ یا زمینه رنگ مو

تا به اینجا با معنای شماره رنگ در جدول رنگ مو آشنا شدید. حالا به سراغ مورد بعدی یعنی تناژ رنگ مو می‌رویم. ابتدا باید بدانید که تناژ موهای انسان سرد، گرم و یا خنثی می‌تواند باشد. تناژ یا حروفی که کنار شماره رنگ مو دیده می‌شود مشخص می‌کند رنگ موی شما گرم، سرد یا خنثی است. شاید در سالن‌های زیبایی شنیده باشید وقتی که آرایشگرتان درباره رنگ کردن موهایتان صحبت می‌کند، رنگ مویتان را با یک حرف انگلیسی معرفی می‌کند. این حرف انگلیسی همان تناژ رنگ موی شماست. این روند کد گذاری رنگ مو در کاتالوگ و جدول رنگ مو براساس درجه و تناژ رنگ مو افراد کلاس بندی شده و تناژ رنگ‌ها به صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

طیف رنگی سرد

  • A: دودی (Ash)
  • B: بژ (Beige)
  • B: آبی (Blue)
  • G: سبز (Green)
  • V: ارغوانی (Violet)
  • S: ماسه ای

طیف رنگی گرم

  • C: مسی (Copper)
  • G: طلایی (Gold)
  • O: نارنجی (Orange)
  • R: قرمز (Red)
  • W: گرم (Warm)
  • RB: قهوه‌ای/قرمز (Brown/Red)
  • RO: قرمز/نارنجی (Red/Orange)

طیف رنگی خنثی

  • N: خنثی (Neutral) – نه گرم و نه سرد

در این قسمت هم با حروف انگلیسی موجود در جدول رنگ مو و کاتالوگ‌ها آشنا شدید و متوجه شدید که با دانستن تناژ و روشنی یا تیرگی هر رنگ مو، آرایشگران می‌توانند رنگ مو را ترکیب کرده و رنگ‌های جدیدتر و جذاب‌تری برایتان به وجود بیاورند.

رنگ مو

رنگ مو

چرا خرید رنگ مو از مو تن رو؟

مو تن رو را می‌توان بهترین فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی دانست چون بیش از نیم قرن تجربه دارد و در سال ۱۳۹۷ توانست تندیس «برترین فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی» را از جشنواره وب و موبایل ایران دریافت کند. این فروشگاه سه اصل مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است: تضمین اصالت کالا، مشاوره تخصصی و ۷ روز ضمانت بازگشت کالا. از ویژگی‌های مثبت این فروشگاه می‌توان به این مورد اشاره کرد که محصولات باکیفیت و کم یاب را در سبد محصولاتش جای داده است. اگر با خواندن این مقاله تصمیم به خرید رنگ مو باکیفیت و استاندارد گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این فروشگاه اینترنتی آرایشی را برای خریدتان انتخاب کنید تا هرگز از انتخابتان پشیمان نشوید. همچنین می‌توانید از اسپری های رنگ نیز استفاده کنید این نوع رنگ‌ها به اکسیدان نیاز ندارند، زیرا دانه‌های رنگی آن‌ها به قدری کوچک هستند که به راحتی وارد کوتیکول مو می‌شوند. این رنگ‌ها به صورت اسپری در بازار موجود هستند و با چند بار شستشو پاک می‌شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *