جفت روحی چیست؟ آیا حقیقت دارد؟

جفت روحی

جفت روحی

جفت روحی یا نیمه گمشده عقیده ای است که طبق آن یک نفر وجود دارد که دقیقا مناسب شماست و عشق واقعی را با او تجربه خواهید کرد و در کنار او آرامش خواهید یافت.

گفته شده است که جفت روحی شما کامل کننده شماست و جفت‌های روحی بی‌آنکه بدانند در حال آماده ساختن خود برای رویارویی با یکدیگرند.

اما اگر جفت روحی حقیقت دارد پس باید تعداد زن‌ها و مردهای کره زمین باهم برابر باشند، یا اینکه عده‌ای بدون جفت روحی بمانند!

برخی میگویند نیمه گمشده شما ممکن است از دنیا رفته باشد یا هنوز متولد نشده باشد. در اینصورت بین انسان‌ها تبعیض ایجاد میشود.

در هر حال جفت روحی یک فرضیه و عقیده است و فکت علمی پشت آن نیست.

در حقیقت در ابتدای پیدایش انسان، تنهایی مساله مهمی بوده است.

گاهی انسان از سر تنهایی و آسیب پذیر بودن، به ساختن بت ها و پرستش آنها روی آورده است و گاهی هم مسائلی مانند جفت روحی و تناسخ را در ذهنش ساخته است.

همه اینها نشان دهنده ضعف فرد است.

او از روی ترس و ضعف مجبور میشود برای خودش داستان هایی بسازد.

اصل قضیه جفت روحی که میگوید روح ما در ابتدا تقسیم شده است برگرفته از اندیشه‌های یونانی است.

افلاطون نیز گفته است خداوند ابتدا روح را به شکل گرد و مدور آفرید و سپس آن را به دو نیمه تبدیل کرد و هرکدام از این نیمه ها را در جسمی جداگانه قرار داد.

به همین خاطر هر روح به دنبال نیمه گمشده خود است.

اما بیایید واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم؛ شما وارد هرسایت ماورایی که درباره جفت روحی مطلبی نوشته است بشوید احساس میکنید، اعتقاد به ماوراء به کلی روی عقل و منطق سایه انداخته است.

زن و شوهری را در نظر بگیرید که کاملا با هم تفاهم دارند، همه میگویند این دو برای هم ساخته شده اند. کاملا خوشبخت هم هستند، هم خودشان هم دیگران مطمئن هستند که این دو جفت روحی هم هستند.

ولی من مطمئم از بین کل جمعیت انسان‌ها حتما فرد بهتری برای هر کدام از آنها وجود دارد.

در حقیقت اگر آنها توانسته‌اند با هم خیلی خوب کنار بیایند، حتما با افراد دیگری هم می‌توانند به همین خوبی یا حتی بهتر کنار بیایند.

یک فرد خوب که برای همسرش ایده آل است برای عده دیگری هم ایده آل است، نه برای همه ولی حتما برای تعداد دیگری ایده آل است.

جذب جفت روحی با قانون جذب

من قانون جذب را نه به آن شکل کلی که گفته میشود بلکه به شکل ساده تری قبول دارم که قبلا در برخی مقالات سایت درباره اش توضیح داده ام.

در اینجا هم افراد با خصوصیات خاص، افرادی شبیه خودشان را به خود جذب میکنند.

از قدیم گفته اند هرکسی را از روی اطرافیانش میتوان شناخت.

در اینجا هم شما ممکن است فردی را به خود جذب کنید که شبیه شما باشد و بسیاری از خصوصیاتش دلخواه شما باشد.

جفت روحی از دیدگاه اسلام و قرآن :

در قرآن گفته شده خداوند برای موجودات زنده‌ای که خلق کرده است جفتی قرار داده است، و انسان‌ها را به ازدواج توصیه کرده است.

اما اینکه برای هر کسی یک جفت مجزا یا نیمه گمشده خاص درنظر گرفته شده باشد اشاره ای نشده است، در واقع برای انتخاب، گزینه‌های زیادی را پیش رو قرار داده است.

شما میتوانید به جفت روحی اعتقاد داشته باشید و منتظر نیمه گمشده‌تان بمانید یا اینکه تلاش کنید تا آن را پیدا کنید اما به شما قول میدهم در نهایت ازدواج شما دقیقا مثل دیگران، ممکن است نتیجه‌اش خوب باشد یا بد باشد یا معمولی و این بستگی به یک سری المان‌ها و معیارهای مشخص دیگر دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *