جهنم هایی واقعی در اطراف ما

سیاراتی با سرعت باد ۲۹ برابر سریعتر از سرعت صوت . باران سنگ و شیشه با حرارت ۱۷۷۰۰ درجه فارنهایت

در دهه اخیر بدلیل پیشرفت سریع در نجوم و ساخت تلسکوپ های قدرتمند، انسان توانسته است تا حدودی برخی از ستاره ها و سیارات اطرافش را بشناسد، ممکن است فکر کنیم آیا احتمال دارد در اطراف ما سیاره ای مانند زمین وجود داشته باشد؟ که، خب، دانشمندان ،احتمالش را بعید ندانسته اند و اخیرا موفق به شناسایی چندین سیاره با خصوصیاتی تقریبا مشابه زمین شده اند، البته هنوز اطلاعات بسیار اندکی از آن ها دارند .

اما، در این بین بیشتر سیاراتی که یافته اند، در واقع اگزوپلانت هایی هستند که زمین در مقایسه با آن ها ، یک بهشت واقعی است. منظو این است که سیاراتی که تا بحال دانشمندان موفق به شناخت نسبتا کاملی از آن ها شده اند،به هیچ وجه هیچ شباهتی جز شکل کروی شان با زمین ندارند و جهنم هایی وحشتناک هستند.

سیاره Corot t7b

سیاره Corot t7b

در اینجا می خواهیم شما را با برخی از این گلوله های خشمگین آشنا کنیم تا بدانیم ما در واقع در بهشتی به اسم زمین زندگی می کنیم. اولین سیاره ای که معرفی می کنیم، سیاره ای بنام corot t7b، همه ما در زمین با باران آشنا هستیم، باران ما، از قطرات آب تشکیل می شود و در بسیاری موارد، پدیده ای لذت بخش است، اما باران در سیاره corot t7b، به لطافت باران ما نیست، در واقع شایع ترین باران در آنجا باران سنگ است. یک طرف آن سیاره بی نهایت گرم است و درجه حرارت به ۴۷۰۰ درجه فارنهایت می رسد که باعث ذوب شدن جنس سنگ شده و سپس مانند آب در زمین تبخیر شود، اما نصف دیگر آن سیاره درجه حرارت کمتری یعنی ۳۰۰۰ درجه فارنهایت دارد، حال، سنگ های تبخیر شده تبدیل به قطعات عظیم سنگ در اتمسفر شده و سپس به شکل تکه سنگ های چندین تنی در بخش خنک تر آن سیاره فرو می ریزد.اگر بتوانید زنده در آنجا بمانید، شاهد یاران قطعات عظیم سنگ خواهید بود، باران سنگ واقعی……

سیاره HD1897733b

سیاره HD189773b

اما، جای دیگری که می خواهیم شما را با آنجا آشنا کنم حتی عجیب تر از مورد اول است. سیاره HD189773b، یک اگزوپلانت است و ۶۳ سال نوری از ما فاصله دارد.کمی از ژوپیتر بزرگتر است، اما باور کنید سیاره بی نهایت زیبایی است، این زیبایی بخاطر عناصر سیلیکات موجود در اتمسفر این سیاره است، حرارت آنجا ۱۷۰۰ فارنهایت می باشد و اما سرعت باد در آنجا عدد گیج کننده ۸۷۰۰ کیلومتر در ساعت را دارا می باشد که ۷ بار از سرعت صوت بیشتر می باشد، اما بارانی که در اینجا می بارد، عجیب تر از سیاره اولی است، تصور کنید ابرها از افق نمایان می شوند، اکوی رعد و برق شنیده می شود و باد با سرعت دیوانه کننده ۲ کیلومتر در ثانیه حرکت می کند و سرانجام آسمان با ریزش باران منفجر می شود، بارانی مملو از تکه های بزرگ شیشه، تصور کنید قطرات باران شیشه را، هرکدام به اندازه دیوار یک ساختمان در سرعت هفت برابر سریعتر از سرعت صوت در اتمسفر سیاره به حرکت در آمده و با شدت بر سطح آنجا فرو می ریزند.

سیاره HD1897733b

سیاره HD1897733b

اما باور کنید که این باد در مقایسه با بادهای سیاره بعدی با نام تقریبا مشابه HD1897733b، مثل یک نسیم می باشد، در این سیاره سرعت باد به رقم باور نکردنی، ۲۱۷۴۷ کیلومتر در ساعت می رسد،۲۹ بار سریعتر از سرعت صوت، دمای یک طرف این جهنم واقعی ۱۷۷۰۰ و طرف خنک تر ۱۲۰۰۰ درجه فارنهایت است، اما جالب است بدانیم حداکثر سرعت باد ثبت شده در زمین، در سال ۱۹۹۹ در اوکلاهما آمریکا به رقم ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رسید، که ۷۳ برابر کمتر از یک نسیم معمولی در سیاره HD1897733b می باشد. اگر شما در آنجا با یک چتر باشید، کل سیاره را در یک ساعت و هشت دقیقه پرواز خواهید کرد، البته قبل از اینکه بتوانید به چنین مهمی در آن سیاره دست یابید بدن شما در کمتر از ثانیه متلاشی خواهد شد،باران سنگ، باران شیشه، بادهای خشمگین  و درجات حرارتی که سنگ را ذوب می کند،شکی در وجود جهنم برایم باقی نمی گذارد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *