حادثه ی مشهور موج بلژیکی

belgium1990

از مشهور ترین موارد مشاهده بشقاب پرنده حادثه موج بلژیکی در کشور بلژیک است که سعی می کنیم در این مقاله به شرح این حادثه بپردازیم.

این واقعه با ۳۰ گزارش رسمی و مردمی و همچنین ۳ گروه جداگانه ای از افسران پلیس که از شاهدان عینی قابل اعتمادی می باشند ثبت شده است. اولین مشاهدات از تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۸۹ در بلژیک آغاز شد.

اولین جسم روئیت شده توسط شاهدان عینی اینگونه توصیف شده است:

جسمی مثلثی شکل با رنگ سیاه و غول پیکر و همچنین بدون صدا که به صورت قایقی در آسمان شناور بوره است.

این مشاهده توسط پلیس نیز صورت گرفت و باعث شد تا تعدادی از نیروهای پلیس این شی را تا نزدیکی مرز هلند و آلمان و تا شهر لیژ تعقیب کنند. این موج مشاهدات تا چند ماه بعد از این حادثه نیز در سرتاسر بلژیک صورت گرفت. به حدی که در ۲ نوبت هواپیمای جنگنده f16 به تعقیب این اشیا پرداخت اما نتیجه ای نداشت.

در روز ۳۰ مارس ۱۹۹۰ گزارشی فوری به مقر نظامی پلیس ملی بلژیک ارسال شد. در این گزارش امده بود که یک شی مثلث شکل غول پیکر هم زمان در ۲ ایستگاه رادار زمینی مشاهده شده اند. یکی از این ایستگاهها پایگاه کنترل Nato در جنوب شرق بروکسل در شهر Glons بود. پس از تماس با بخش های دیگر راداری متوجه شدند که حداقل ۴ ایستگاه راداری زمینی دیگرنیز این شی ناشناس را در رادار های خود مشاهده کرده اند ولی نتوانسته بودند سیگنال مشخصی را از آن دریافت کنند.

در این هنگام به دو f16 s دستور داده میشود تا به تعقیب شی ناشناس بپردازند. رادار قفل شده یکی از هواپیماها رو ی این شی آنرا بر روی رادار هواپیما به صورت یک شی الماس مانند کوچک نشان میدهد.

تنها پس از چند ثانیه از قفل شدن رادار f16 روی شی, شی به سرعت شروع به شتاب گیری و دور شدن از هواپیما میکند تا از محدوده راداری هواپیما خارج شود.

سرعت این شی در رادار هواپیما به سرعت باور نکردنیه ۱۸۳۳ کیلومتر بر ساعت رسیده و از محدوده راداری f16 ها خارج می شود.

گزارش خلبان ها نشان میدهد که مانور شی از حالت عادی خارج بوده و بسیار حیرت انگیز بوده است و سرعت و شتاب ان نیز نمی توانسته ناشی از یک وسیله هوایی دست بشر بوده باشد چون آن شی توانسته سرعت خود را از ۵۰۰ فوت به ۱۰۰۰۰ فوت در مدت ۵ ثانیه برساند!

belgiummap

مشاهدات در ماه بعد بقدری زیاد شد که در روز بیش از ۱۰۰۰ گزارش جمع آوری میشد. در اکثر این گزارشات اشیا با چشم غیر مسلح و در فاصله نزدیک و نور کافی دیده میشدند. مسئله به سرعت بر سر زبان رسانه های بلژیک و دنیا قرار گرفت.

اما مهمترین بخش یک گزارش که می تواند اسناد بصری باشد در این گزارشات کم بود. به گونه ای که در اکثر گزارشات هیچ فیلم و عکسی وجود نداشت و یا عکس ها تار و یا به شکل نقاط نورانی در پس زمینه سیاه بودند.

اما در بهترین تصاویر هم معمولا رئوس اشیا ناشناخته مبهم بود وقابل تشخیص نبود. به همین دلیل در تصاویر استاد میسن فیزیکدان بلژیکی کار بر روی تصاویر را آغاز کرد تا دلیل این ناهنجاری ها در تصاویر را پیدا کند.

او تصاویر را در معرض نور مادون قرمز قرار داد و نتیجه تصاویر بشقاب پرنده های مثلث شکل بود.

بالاخره در اوریل ۱۹۹۰ یک تصویر خوب بر روی یک نوار ویدیویی بدست آمد. این تصویر کوچک از یک شی مثلث شکل که در ۳ راس آن نورافکن های قوی وجود دارد و در وسط آن نیز یک نور چشمک زن قرمز قرار دارد… (این تصویر با اولین گزارش ها از اولین مشاهده یوفو در بلژیک کاملا شبیه به هم است)

این تصویر از مشهور ترین تصاویر قدیمی و مورد تایید از یک بشقاب پرنده است.

موج بلژیکی با بیش از ۱۰۰۰ مشاهده و گزارش توسط مردم عادی و افسران پلیس و همچنین خلبانان و ایستگاه های راداری از مهمترین و مشهورترین حوادثی است که می توان گفت غیر قابل رد کردن میباشد.

این حادثه هم اکنون در میان دانشمندان و طرفداران یوفو هواداران زیادی دارد و عده زیادی بر روی این حوادث کار می کنند تا شاید بتوانند روزی معمای یوفو ها را حل کنند.

ترجمه شده توسط : www.ufosecret.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *