حاکم کردن امنیت و دسترسی permission در وردپرس

 امنیت در وردپرس

امنیت در وردپرس

حاکم کردن امنیت و دسترسی فایل ها با چند عدد

دسترسی permission یا به فایل های وردپرس و محتوای هاست شما عمر مهمی ایت که باید بر روی فایل ها و پوشه ها اعمال گردد. همانطور که می دانید ویرایشگر قالب شما تنها از داخل پنل وردپرسی قابل دسترسی و تغییر می باشد . یکی از ویژگی های خوب آن این است که از داخل پنل میشود کارهایتان را انجام دهید و نیاز به ورود به هاست نیست و دیگر ویژگی بد آن این است که برای عوامل مخرب کار را راحت کرده است . در این جا میخواهیم یاد بگیریم که چگونه میشود که ویرایشگر در هر حالتی قابلیت ویرایش نداشته باشد … پس با ما همراه شوید …

استفاده از فایل های درست و مجاز موردی است که از اهمیت زیادی برخوردار است . شماره ای که از طریق آن هر کس میتواند بر همه یپوشه ها و فایل ها و همین طور همه ی مناطق دسترسی کامل پیدا کند ۷۷۷ است .

برای برقراری امنیت لازم ، باید به قوانین و مقرراتی که وردپرس تعیین میکند عمل کنیم :

تمامی دایرکتوری ها باید دارای مجوز ۷۵۵ یا ۷۵۰ باشند.
تمامی فایل ها باید دارای مجوز ۶۴۴ یا ۶۴۰ باشند.
wp-config باید دارای مجوز ۶۰۰ باشد.

به این حالت ، حالت مطلوب امنیتی می گویند .

چگونگی غیر فعال کردن گزارش پی اچ پی Log

نکته ی بسیار مهم در این قسمت این است که ما باید هر چه سریع تر ارور های سایت را برطرف کنیم . زیرا وقتی افزونه یا قالبی باعث ایجاد خطا میشه این پیغام از مسیر سرور پشتیبانی میشه و این اطلاعات برای افراد هکر حائز اهمیت هستند .اگر میخواهید ارور های وردپرس را غیر فعال کنید کد زیر را در فایل wp-config.php اضافه کنید :

	error_reporting(0);
	@ini_set(‘display_errors’, ۰);

اگر کد بالا به هر دلیلی برای شما کار نکرد حتما در این مورد و وجود ارورها با شرکت پشتیبانی سرور صحبت کنید و موضوع را با آن ها در میان گذارید .

نکته بسیار مهم که باید حتما به آن توجه شود تهیه نسخه پشتیبان میباشد. این بود نکات دسترسی و امنیت پرمیشن permission هاست. راستی مقاله کد های ضروری برای بالا بردن امنیت با htaccess را هم ببینید اگر بدنبال محافظت از سایت خود هستید. موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *