در عمق اینترنت چه چیزی نهفته است؟ (۲)

Deep web یا Dark web دو اصطلاح متفاوت است که به قسمتی بسیار بزرگ از اینترنت نسبت داده میشود، قسمتی که برای نشان دادن آن چگالی یخ و آب را مثال میزنند، واقعیت این است که موتور جستجویی هایی مانند گوگل طوری طراحی شده اند که تنها میتوانند حدود ۵ درصد از کل محتوای مورد استفاده را جست وجو کنند و چیزی حدود ۹۵ درصد از محتوا را بدون جستجو رها میکنند، اما در این ۹۵ درصد چه میگذرد؟ هیچ بدبینی در کار نیست چراکه از ۹۵ درصد موجود تنها ۱۰در صد به شکل سایت قابل مشاهده است، سایت هایی به غایت سیاه و وحشتناک…تجربه ای که به هیچ کسی پیشنهاد نمیگردد….

اینترنت مکانی است که میتواند به طور کامل نمادی از بی قانونی و یا قانون های خودساخته باشد، این نکته در لایه های عمیق و تاریک اینترنت به بهترین شکل ممکن قابل درک میباشد، معروف ترین سایت دنیای تاریک اینترنت سایتی به نام جاده ی ابریشم یا  (Silk Road) میباشد که از زمان تاسیس خود به اصلی ترین مکان برای خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه تبدیل شده بود.

کاربرد عمومی  این سایت به حدی بالاست که در سال ۲۰۱۴ به عنوان اصلی ترین مکان مجازی برای خرید و فروش اقلام غیرقانونی خصوصا مواد مخدر و اسلحه در تمام دنیا معرفی شد.

تا سال ۲۰۱۲ هیچ گونه مدیریت مشخصی درمورد این سایت وجود نداشت و اف بی آی نتوانست اقدام خاصی درمورد آن انجام دهد اما در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۳ شخصی به نام ” راس اولبریچ” دستگیر شد که در نهایت اعتراف کرد که مدیریت این سایت را برعهده دارد.

دارایی کسب شده توسط اولبریچ از طریق این سایت به حدی زیاد بود که پلیس آمریکا او را جز ثروتمندترین افراد در زمینه ی کسب درآمد از طریق اینترنت معرفی کرد.

این سایت یک هفته پس از دستگیری اولبریچ بسته شد اما تنها ۱۲ ساعت بعد نسخه ی ۰٫۲ ان روی اینترنت نمایه شد! که اولبریچ آن را وابسته به طرفداران خود دانست.

نسخه ی دوم این سایت از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۵ مرتبه بسته شده است که دوباره به شکل دیگری توسط افرادی ناشناس آنلاین شده است.

اما مهم ترین نکته درمورد این سایت اتهاماتی است که به شخص اولبریچ نسبت داده شده است، پس از بیش از ۶ ماه دادگاه و اتهامات گوناگون در نهایت اولبریچ در می ۲۰۱۵ به اتهام اجیر کردن یک آدم کش برای کشتن ۶ نفر و همچنین فروش غیرقانونی مواد مخدر، اسلحه، اعضای انسان و انسان به حبس اَبد محکوم شد.

سایت جاده ی ابریشم تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹٫۱ میلیون دلار فروش غیرقانونی خصوصا در زمینه ی مواد مخدر داشته است.

طرفداران این سایت اما وجود این سایت را بسیار مهم و ضروری میدانند و آنرا برای جلوگیری از ورود مستقیم فساد به خیابان ها بسیار مفید میدانند و بارها در حمایت از اولبریچ تظاهرات کرده اند.

یکی دیگر از کاربردهای این سایت امکان سفارش ساخت و طراحی هویت ها و شناسنامه های جعلی است که در این زمینه پلیس فدرال آمریکا حساسیت بسیار زیادی به خرج میدهد اما تا به امروز نتوانسته است در این زمینه کار خاصی انجام دهد.

مدیر جدید این سایت شخصی است که خود را ویلیام معرفی کرده است و بیشتر تمرکز خود را بر روی فروش انواع جدیدی از مواد مخدر گذاشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *