حلقه ی کشتزار: معمایی در مزرعه

حلقه های کشتزار ها یا اَشکال کشتزار ها، اشکال هندسی بزرگی هستند که در محصول های کشاورزی مانند گندم، جو، و ذرت به وجود می آیند.تاریخ دقیق پیدایش حلقه ها ی کشتزار ها مشخص نیست ولی موارد ثبت شده اساساً از دهه هفتاد میلادی افزایش یافتند. در سی سال آخر قرن بیستم، بیست و شش کشور نزدیک به ده هزار حلقه گزارش داده اند که نود درصد این حلقه ها در انگلستان جنوبی قرار دارند.

اولین حلقه ی ثبت شده مربوط یه یک رساله حکاکی چوبی قرن هفدهم میلادی به نام شیطان دروگر است. این تصویر شیطانی را نشان می دهد که داسی در دست دارد و در حال درست کردن حلقه ای در کشتزار است. این رساله بیان می کند که روزی مزرعه داری هنگام پرداخت حقوق کارگرش گفته است ترجیح می دهد خود شیطان مزرعه اش را درو کند. صبح روز بعد مزرعه به طور عجیبی درو شده بود.

بسیاری  از حلقه ها در طول یک شب به وجود می آیند ولی تعداد کمی از آنها در طول روز هم به وجود آمده اند. با این که علت پیدایش حلقه ها معلوم نیست نظریه های بسیاری در این باره بیان شده اند.

در سال ۱۹۹۱ داگ باور و دیو کورلی ادعا کردند که آن ها این پدیده را در سال ۱۹۷۸ تنها با استفاده از تکه ای چوب، کلاه بیس بال و مقداری سیم شروع کردند. داگ و دیو در بین سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۱ نزدیک به ۲۰۰ حلقه درست کردند و ادعا کردند که مسئول بسیاری از  حلقه های قبل از سال ۱۹۸۷ هستند. بر خلاف باور های عمومی محققان حلقه های کشتزار نسبت به ادعا های آنها شکاک باقی ماندند. بعد از ادعای آنها پدیدار شدن حلقه ها همچنان ادامه یافت. اغلب بزرگ تر و پیچیده تر.

بسیاری از یوفولوژیست ها معتقد هستند که حلقه ها، پیام هایی از طرف موجودات فرازمینی هستند. دلیل اصلی این نظریه این است که هیچ انسانی نمی تواند یک شبه چنین اَشکال عظیمی به این دقت را به وجود آورد. این در حالی است که مت ریدلی در مقاله اش در مجله آمریکا علمی بیان کرد که ساختن حلقه ها با تکنیک های خاص چه قدر آسان است وچگونه می تواند بیننده ها ر ا فریب دهد. دلیل عمده مخالفان نظریه یوفو ها نبودن مدرک کافی البته به جز شاهدان عینی است. دانشمندان یوفو ها یا بشقاب پرنده ها را در دسته شبه علم قرار داده اند.

استیون هاوکینگ در سال ۱۹۹۲ اعلام کرد که حلقه های کشتزار ها یا ساخته دست بشر هستند یا به دلیل حرکت گردبادی هوا به وجود آمده اند.

بعضی از افراد باور دارند که حلقه ها بر اساس فرضیه گایا هستند. فرضیه گایا بیان می کند که  زمین مانند یک درخت زنده است و روح دارد. آن ها باور دارد که حلقه ها پیام های زمین نسبت به مسائلی مانند گرمایش جهانی و آلوده کردن زمین توسط انسان ها هستند.

با این که نظریه های زیادی در این باره بیان شده اند هنوز دلیل پیداش بسیاری از حلقه ها به صورت معما باقی مانده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *