حیات موجودات دیجیتال – حیات به کدام سو می رود

فرازمینی ها

ادامه پست قبل

موجوداتی به نام آویدین که حیات و جهش دیجتالی دارند.

برسی نظریه حیات موجودات دیجتالی

او می‌تواند آنها را پیدا کند او نشانه‌ای گویا از زندگی پیدا کرده چه زیستی باشد چه دیجیتالی مانند تمام اشکال حیات “آویدین”ها با مجموعه‌ای محدود از دستورالعملها زاده می‌شوند اگر “کریس” مزایایی که باعث می‌شوند “آویدین”ها تکامل یابند را بردارد

که بیشتر از بقیه ارزش دارد و بیشتر از آنها استفاده می‌کنند این همان نشانه حیات “کریس” است زندگی زیستی نشانه‌ای همسان دارد.

الگوی آمینواسیدهای استفاده شده در بدنهای ما بسیار متفاوت از الگوی تصادفی در یک ماده غیرزنده است.

 

اما امکان دارد بیگانگان حتی نزدیکتر از فناوری خودمان به ما باشند؟

این فیزیکدان باور دارد تنوعی بی‌پایان از بیگانگان شاید تنها کسری از اینچ دورتر از هر قسمت از دنیای ما باشند اما ممکن است برای همیشه دور از دسترس باقی بمانند.

فرض می‌کنیم که اگر حیات بیگانه بر روی زمین باشد باید از جای دیگری به اینجا سفر کرده باشد چه میکروبهای اولیه باشد چه موجودات پیشرفته فرض بر این است که آنها باید فواصل زیادی را پشت‌سر گذاشته باشند.

اما اگر بیگانگان همیشه در یک قدمی ما بوده‌اند و بر روی صفحه متفاوتی از واقعیت زندگی می‌کرده‌اند چه؟ فیزیکدان نظری “الخاندرو جنکینز” مدام از تنوع زندگی در وطن خودش کاستاریکا در شگفت است.

اما متوجه شده که این تنوع به نظر بی‌پایان از گیاهان، حیوانات و حشرات تمایل دارند در مناطقی جداگونه تمرکز یابند.

تفاوت بین اکوسیستم سایبان که شما بر روی درختان دارید و یک اکوسیستم کاملا متفاوت دیگر را تصور کنید درست در اینجا، در کف ساحل شاید بتوانید یک اکوسیستم دیگر را تصور کنید بر روی سطح اقیانوس “الخاندرو” باور دارد که کیهان ما شاید شبیه به یکی از این اکوسیستمها باشد. که توسط یک تنوع شگفت‌انگیز از حیات بیگانه احاطه شده نه در سیستمهای منظومه‌ای نزدیک بلکه درست در نزدیکی خودمان فکر می‌کند که بیگانگان احتمالا باید در محدوده یک اینچی شما من، این عنکبوت و همه چیز باشند.

اگر این حقیقت داشته باشد پس آنها دقیقا کجا هستند؟ آنها در یک بُعد اضافی دیگر قرار دارند که یکی از سه بُعد ما نیست که هر روز آنها را می‌بینیم.

بسیاری از فیزیکدانان متقاعد شده‌اند که ابعادی از فضا و زمان هستند که نمی‌توانیم درکشان کنیم.

 

امکان دارد بیگانگان درست در میان ما زندگی کنند و با اینحال دور از دسترس باشند؟

فکر کردن به بیش از سه بُعد دشوار است پس بیایید به جای فکر کردن به زندگی در سه بُعد فکر کنیم که در دو بُعد زندگی می‌کنیم.

 

پس سطح یک کارت بازی دوبُعدی است اما به شکلی که یک بُعد سوم اضافی نیز دارید .

می‌توانید هر چقدر می‌خواهید کارتها را روی هم بگذارید پس این کارت را دارم اما درست زیر این کارت یک کارت متفاوت و همینطور تا آخر پس شاید جهان ما، کیهان ما تنها یک برش خاص در آن بُعد بالاتر فضاست.

باید فاصله بسیار کمی را حرکت کنید در این جهت اضافی دیگر تا به آنجا برسید “الخاندرو” باور دارد که این زندگی که شاید در ابعاد اضافی کیهان‌ها وجود داشته باشد می‌تواند به شکلی باشد که تشخیصش برای ما دشوار است .

در یک بنیان نظری دیگر انتظار داریم که بسیاری از این کیهان‌ها ماده متفاوتی داشته باشند و نیروهای متفاوتی بین ذرات و ماده آنها برقرار باشد.

شاید در برخی موارد حتی نیروها متفاوت باشند باز هم در این صورت می‌توانید شکلی از حیات داشته باشید در این بخش از حیات وحش کاستاریکا بیشتر موجودات در یک اکوسیستم از وجود موجودات دیگر که در اکوسیستم همسایه هستند آگاهی ندارند.

چیزی که اینجا داریم خطی از مورچه‌هاست که برگها را به لانه خود می‌برند و من تصور می‌کنم همانطور که از تنه پایین می‌روند تنها از این آگاه هستند.

که می‌توانند بالا یا پایین یا به چپ و راست خودشان بروند و ما می‌دانیم که یک بُعد دیگر وجود دارد که در آن مورچه‌ها نمی‌توانند حرکت کنند چون مانند پروانه نیستند.

نمی‌توانند پرواز کنند پس شاید آگاه نیستند که چیز دیگری وجود دارد و در بیرون از جهان آنهاست.

شاید ما شبیه به مورچه‌ها باشیم و نتوانیم دیگر کیهان‌های را در اطرافمان ببینیم می‌توانیم یک بُعد دیگر را پیدا کنیم یا حتی به آن سفر کنیم؟

“الخاندرو” فکر می‌کند که احتمالا نه به نظر می‌رسد هرگز نتوانیم دیگر کیهان‌ها را ببینیم چون نور نمی‌تواند از این شکاف عبور کند گفته معروف قدیمی در مورد جستجوی بیگانگان این بوده که حقیقت در بیرون است.

خب، احتمالش زیاد است که آنها در همینجا باشند زمانی که بیگانگان را کشف کردیم آیا مفهومی کاملا جدید از زندگی،هوشیاری و هوش را نیز کشف خواهیم کرد؟

به طور قطع امیدوارم اینطور باشد تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که تمدن ما تنها یک ذره کوچک در نمای کلی همه چیز است .

و هرگز دست از این سوال برنمی‌داریم که دیگر چه کسی ممکن است این کیهان را با ما شریک شده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *