خطراتی که خوردن داروی اسپیرین برای جنین دارد

قرص سر درد
مصرف داروی آسپرین برای زنان باردار بسیار نا امن است، زیرا مصرف بیش از حد این دارو اثرات جدی بر روند رشد و سلامت جن ین به جا ی می گذارد. شا یع تر ین ا ین عوارض عبارتند از:

• در وهله اول، مصرف داروی آسپیرین در ط ی دوران بارداری مادر ممکن است مشکلات قلبی را در کودک متولد نشده او ایجاد کند.

• علاوه بر این مورد، مصرف بیش از حد این دارو می تواند با وریدهای ریوی جنین داخل رحم مادر باردار تداخل پیدا کرده و منجر به بسته شدن عروق قلبی او شود.

• بالا رفتن فشار خون مشکل دیگری است که با مصرف داروی آسپیرین ممکن است در خود مادر باردار و جنین داخل رحم او رخ دهد، به خصوص اگر این دارو با دوزهای بالا در سه ماهه دوم و سوم از دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد.

• همچنین، مصرف آسپیرین در اوایل دوران بارداری می تواند سبب القای زایمان زودرس شده و سقط جنین را به دنبال داشته باشد. در برخ ی موارد هم جنین قادر نخواهد بود به درستی رشد کند.

• معمولا فرزند مادرانی که داروی آسپیرین را در طی دوران بارداری خود در حد زیاد مصرف می کنند، با وزن کمتر از نرمال به دنیا خواهد آمد.
• علاوه بر عوارض ذکر شده، بروز نقص هنگام تولد در نوزادان مانند نقص در دست و پا و یا ضعیف شدن این اندام ها عارضه دیگری است که در فرزندان ا ین مادران دیده می شود.

بروز تاخیر در انجام عمل زایمان طبیعی از عوارض اسپیرین

به عنوان یک زن باردار یادتان باشد که مصرف بیش از حد داروی آسپیرین در دوران بارداری ممکن است انجام عمل زایمان را به تاخیر انداخته و انجام روند زایمان را با مشکل روبرو کند. بس یار ی از پزشکان متخصص زنان و زا یمان ادعا م ی کنند که بروز تاخیر در روند زایمان یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف بیش از حد داروی آسپیرین در طی دوران بارداری زنان است. معمولا در چنین مواردی، پزشکان با تجربه برای به دنیا آوردن نوزاد، انجام عمل سزارین را به مادر باردار توصیه می کنند.

خون ریزی از اسیب های مصرف اسپرین در زنان باردار

همه ما می دانیم که استفاده از آسپرین باعث افزایش گردش خون در بدن زنان باردار شده و میزان لخته شدن خون را به شدت کاهش می دهد. به همین دلیل، مصرف این دارو در ط ی دوران بارداری ممکن است باعث خونریزی مادر حامله شده و سلامت خود او و جنین داخل رحمش را در معرض خطر قرار دهد. پس، فراموش نکنید که مصرف داروی آسپیرین برای مادر باردار و جنین او بسیار خطرناک است! همچن ین، لازم است به یاد داشته باش ید که مصرف مرتب این دارو در هفته های آخر دوران بارداری، میزان خونریزی مادر را در طول انجام عمل زایمان افزایش خواهد داد.

در چه صورت خوردن اسپیرین برای زن باردار مجاز است البته با تجویز پزشک

در حالی که محققان می گویند مصرف داروی اسپیرین برای زنان باردار خطرناک است، اما در برخی شرایط خاص ممکن است پزشک با در نظر گرفتن شرایط بدنی و بارداری فرد، مصرف داروی آسپیرین را توصیه کند، که در چنین شرایطی نباید نگران شد! اما نکته مهمی که باید مادر باردار در نظر داشته باشد، این است که مصرف داروی آسپیرین فقط در شرایط و یژه و تنها تحت نظارت پزشک متخصص زنان و زا یمان مجاز بوده و مصرف آن برای مدت تعیین شده امن می باشد. پس، این دارو است باید توسط دکتر مشاوره تجویز گردد و زنان نمی توانند تحت هیچ شرایطی، این دارو را بدون نسخه مصرف کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *