خواص گل مغربی

گل مغربی

گل مغربی

گل مغربی که از گیاهان کوچک اما پرخاصیت آمریکای شمالی و جنوبی می باشد دارای خواص بسیاری بوده و از گذشته های دور توسط بومیان آمریکایی برای رفع کبودی و ضرب دیدگی مورد استفاده قرار می گرفته است.

گل مغربی به رنگ زرد و از خواص بسیاری برخوردار است البته ساقه و برگ های آن نیز خواص دارویی بسیاری دارند. ساقه و برگ های آن برای کاهش التهابات پوستی و همچنین برگ های آن در بهبود و درمان گلو درد و مشکلات گوارشی نقش بسزایی داشته است.

استفاده از روغن گل مغربی نیز مورد تاکید بسیاری از متخصصین طب سنتی بوده و در صنعت نیز در تهیه انواع شامپو، صابون و لوازم بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص گل مغربی برای زنان

خواص گل مغربی برای زنان در بهبود وضعیت علائم یائسگی و کاهش حالات گر گرفتگی و کلافگی موثر بوده و همچنین در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی، تنظیم چرخه قاعدگی و افزایش مخاط دهانه رحم که موجب رسیدن آسان اسپرم و پیوستن به نطفه خواهد شد.

خواص گل مغربی برای مردان

خواص گل مغربی در مردانی که دارای ضعف جنسی بوده و با اختلالات نعوظ مواجه هستند بسیار موثر واقع شده است. کپسول های روغنی که محتوی روغن گل مغربی هستند برای این منظور در دسترس مردان قرار گرفته و همچنین می توانند برای رفع اسکلروز و آرتریت روماتوئید از خواص آن بهره ببرند.

خواص گل مغربی برای پوست

خواص گل مغربی برای پوست می تواند با جوان سازی پوست از طریق رفع چین و چروک، قرمزی و کاهش اگزما و التهاب میسر گردد. طی تحقیقاتی که صورت گرفته گل مغربی می تواند در افرادی که مبتلا به اگزما هستند روند جذب اسیدهای چرب را تنظیم نموده و در درمان این عارضه نقش چشمگیری داشته باشد. همچنین گل مغربی در کاهش علائم افراد مبتلا به پسوریازیس نیز بی تاثیر نبوده و در متعادل سازی هورمون ها و هضم بهینه پروتئین موثر بوده و روند درمان این بیماری را تسریع خواهد بخشید.

 

خواص گل مغربی برای لاغری

خواص گل مغربی برای لاغری توسط بسیاری از محققین در دست بررسی قرار دارد؛ چرا که آزمایشات صورت گرفته تا به امروز دارای نتایج ضد و نقیضی بوده که نمی توان صراحتا بر تاثیر گل مغربی بر لاغری تاکید داشت. بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز خواهد بود تا در این مورد به قطعیت رسیده و مصرف آن را برای این منظور توصیه نمود.

خواص گل مغربی برای کیست تخمدان

خواص گل مغربی برای کیست تخمدان به دلیل دارا بودن اسید لینولئیک و گاما-لینولنیک است که دو نوع از اسیدهای چرب موجود در روغن گل مغربی هستند. این اسیدهای چرب برای بهبود سلامت بدن و پیشگیری از برخی بیماری ها از جمله کیست تخمدان بسیار موثر واقع شده اند. روغن گل مغربی در متعادل سازی هورمون ها و در نتیجه کوچک شدن کیست تخمدان و از بین رفتن آنها نقش بسزایی داشته و همچنین در جلوگیری از ابتلا مجدد نیز موثر خواهد بود.

خواص گل مغربی برای رحم

خواص گل مغربی برای رحم همانگونه که در بالا ذکر شد از طریق بهبود و درمان کیست تخمدان، کاهش علائم یائسگی و سندرم پیش از قاعدگی و همچنین کاهش دردهای حاصل از تغییرات هورمونی در چرخه قاعدگی برای رحم موثر خواهد بود.

خواص گل مغربی برای زایمان

یکی دیگر از خواص گل مغربی برای زایمان کمک به القای زایمان به طور طبیعی خواهد بود که در سراسر جهان البته با در نظر نگرفتن ایالات متحده مورد استفاده قرار می گبرد. باا آنکه شواهد علمی گسترده ای برای القای زایمان از طریق گل مغربی وجود ندارد ولیکن بسیاری از ماماها بر این باورند که مصرف کپسول گل مغربی خوراکی و واژینالی می تواند تاثیرات موثری بر القای زایمان برای زنان باردار داشته باشد.

خواص گل مغربی برای بارداری

خواص گل مغربی برای بارداری مانند بسیاری از داروهای دیگر بهتر است با مشورت پزشک متخصص زنان و زایمان صورت گرفته تا از اثرات سوء آن بر روی مادران باردار و جنین آنها پیشگیری گردد. بسیاری از متخصصین طب سنتی نیز مصرف گل مغربی در دوران بارداری و شیردهی را ممنوع اعلام نموده اند.

خواص گل مغربی برای یائسگی

خواص گل مغربی برای یائسگی علاوه بر کاهش علائم آن از جمله گر گرفتگی، خشکی واژن، کاهش تمایل جنسی و تغییرات خلق و خو می تواند در کاهش ریسک پوکی استخوان ناشی از یائسگی نیز موثر واقع گردد. گل مغربی در کاهش دردهای مفصلی و عضلانی با افزایش چربی اشباع نشده و کند نمودن فرایند کاهش مواد معدنی در استخوان ها در بهبود سلامت استخوان ها مفید و موثر عمل می نماید.

 

خواص گل مغربی برای پریودی

گل مغربی برای پریودی و تنظیم چرخه قاعدگی بسیار موثر بوده و با کنترل هورمون های زنانه موجب کاهش علائم قاعدگی و پیش از قاعدگی می گردد. البته فراموش نگردد در مصرف آن زیاده روی ننموده زیرا هر گیاه دارویی به موازات خواصی که دارد دارای عوارضی نیز خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *