خواندن ذهن دیگران

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم؟

برای خواندن ذهن دیگران به دنبال تکنیک های عجیب و غریب نگردید. مطمئناً نمی توان به طور قطعی و دقیق ذهن کسی را خواند اما امروزه پیشرفت های علمی اطلاعاتی را به دست می دهند که می توان در مورد اینکه دیگران به چه چیزهایی فکر می کنند حدس هایی نزدیک به واقعیت زد.
مهمترین تکنیک ها برای فهمیدن فکر دیگران زبان بدن است. طرز ایستادن، نشستن، نگاه کردن و حرکت دستان افراد می تواند اطلاعاتی درباره فکر آنها به دست می دهند. البته علم زبان بدن یک رشته دانشگاهی بوده و بسیار وسیع است. در اینجا نکات مختصری صرفا جهت آشنایی مطرح می کنیم :
۱ـ به طور کلی کسی که کف دست خود را پنهان می کند در حال پنهان کردن چیزی است. افرادی که هنگام صحبت کردن دست به سینه هستند معمولا این گونه اند. افرادی که چیزی برای پنهان کردن ندارند دست های خود را باز می گذارند، مشت نمی کنند و یا پشت میز پنهان نمی کنند.
۲ـ افرادی که نسبت به گفته شما شک دارند معمولا کنار گردن خود را می خراشانند.
۳ـ حرکت چشم به سمت بالا سمت راست به معنی بازسازی تصویر رویدادی در گذشته در ذهن است. و حرکت چشم به سمت بالا سمت چپ به معنی ساختن رویدادی جدید است.
۴ـ باید بیش از هر چیز به هماهنگی یا عدم هماهنگی زبان بدن با محتوی کلام و نحوه بیان توجه کنید تا بهتر بتوانید به واقعیت‌ها و ظرافت های پنهان پی ببرید.
۵ـ اگر فرد به طور ناگهانی یک پایش را روی پای دیگر می اندازد، بدین معنی است که با سخنان شما قویاً موفق است و تمایل دارد بیشتر درباره این موضوع بشنود.
۶ـ ایستادن به صورت دست به کمر به معنای آمادگی و شور و اشتیاق است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *