خواهردار شدن ربات شهروند عربستان

سوفیا، ربات انسان‌نما

سوفیا کوچولو رباتیک

سوفیا، ربات انسان‌نما و شهروند عربستان سعودی، صاحب یه خواهر کوچک شده است. سوفیا رباتی کوچک است که تا کنون موفق شده نزدیک به ۱۲۰ هزار دلار سرمایه جلب کند.

سوفیای کوچک رباتی انسان‌نما با قد ۱۴ اینچ است و سطحی شبیه پوست سرش را می‌پوشاند. او اولین ربات تجاری است که چهره‌ای انسان‌نما دارد.

شرکت Hanson Robotics، سازنده سوفیا ابراز امیدواری کرده که این ربات کوچک الهام‌بخش دختران ۷ تا ۱۳ ساله باشد و بتواند آنها را تشویق کند که وارد حوزه‌هایی چون برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی و علوم رباتیک شوند.

قایق‌های اوبر

اوبر قایق

مسافرانی که از ترافیک معروف جاده‌های هند خسته شده‌اند، خواهند توانست از قایق‌های تندروی اوبر بهره ببرند.

حداقل کرایه، ۸۰ دلار برای قایق‌های تندروی ۶ تا ۸ صندلی و ۱۲۰ دلار برای اوبرقایق‌های (UberBOAT) بزرگ‌تر با ۱۰ صندلی در نظر گرفته شده است. مسافر باید کل ظرفیت قایق را رزرو و از میان سه مقصد موجود در کنار آبراهه یکی را انتخاب کند.

اوبرقایق در حال حاضر در اپ اوبر در کشور کرواسی موجود است و پیش‌تر در رویدادهای خاصی در استانبول، میامی و کن هم ظاهر شده است.

برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مسافران در مومبای، دهلی، بنگلور و کلکته در ساعات پرازدحام، تا ۱.۵ ساعت بیشتر از همتایان خود در شهرهای آسیایی دیگر، رفت‌وآمد می‌کنند. برآورد هزینه ترابری در شهرهای هند چیزی معادل ۲۲ میلیارد دلار در سال است.

شرکت پوما نمونه‌های کفش بدون بند تولید می‌کند

کفش بی‌بند پوما

پیش‌تر از کفش بی‌بند نایک برایتان گفته بودیم. حالا شرکت پوما اعلام کرده که نمونه‌های بی‌بندش در راه است. این کفش‌های ورزشی که Fi مخفف Fit Intelligence (تناسب هوشمند) نامیده می‌شوند، کفش‌هایی هستند که می‌توانند با توجه به شکل و اندازه پا، بر آن منطبق شوند. این کار بر عهده بخشی است که روی زبانه کفش قرار گرفته. یک موتور بسیار کوچک یک جفت سیم آبی‌رنگ را که از میان کفش عبور کرده، می‌کشد و آن را از طریق یک اپلیکیشن موجود در گوشی یا ساعت هوسمند تنگ می‌کند.

باتری این کفش‌ها از طریق یک شارژر صفحه‌ای پر می‌شود و تا پنج روز نیاز به شارژ دوباره ندارد. کفش پوما هم مانند کفش نایک قابلیت ردیابی کارهایی چون گام‌شماری یا شمارش کالری را ندارد و از این نظر کمی ناامیدکننده است.

ایموجی جدید از تنوع بیشتری برخوردارند

ایموجی‌های جدید

کنسرسیوم یونیکد، ۲۳۰ ایموجی جدید را برای کاربرد جهانی تایید کرد. بعضی ایموجی‌های جدید در حوزه دسترس‌پذیری (accessibility) طراحی شده‌اند و مواردی چون تصاویر صندلی چرخدار، اندام مصنوعی و سگ راهنما را در بر می‌گیرند. یکی دیگر از ایموجی‌های جدید که خبرساز شده، قطره‌ای خون به نشانه پریود یا قاعدگی در زنان است. به این فهرست بلند می‌توان تعدادی ایموجی جدید غذا و حیوانات هم اضافه کرد.

افزودن ایموجی‌های بدون جنسیت یا برای نژادها و اقلیت‌های متنوع در چند سال گذشته، روندی مداوم بوده است. از آخرین افزوده‌ها می‌توان به زوج‌هایی اشاره کرد که جنسیت مشخصی ندارند و دست یکدیگر را گرفته‌اند.

پیشنهادهای دیگری هم برای ایموجی ارائه شده اما هنوز تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است.

سایت ردیت تلاش می‌کند ۳۰۰ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری جذب کند

ردیت سه میلیارد دلاری

سایت ردیت مشغول گردآوری میلیون‌ها دلار پشتوانه مالی است. پیش‌بینی می‌شود که تا ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این دوره جذب شود. در این میان شرکت چینی تنسنت (Tencent) پیشتاز سرمایه‌گذاری در ردیت است و ۱۵۰ میلیون دلار به آن تزریق خواهد کرد. تنسنت نخستین شرکت فناوری آسیایی است که ارزش آن از ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

البته این همکاری ظاهرا دچار پیچیدگی شده چرا که ردیت توسط دولت چین فیلتر شده است. اوضاع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که بدانیم تنسنت یکی از معماران فایروال بزرگ و یکی از متولیان مسدودسازی اینترنتی در چین است.

ردیت در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که سایتش به طور ماهانه حدود ۱۴ میلیارد بازدیدکننده دارد که این رقم در مقایسه با دو ماه قبل حدود ۴۰٪ افزایش را نشان می‌دهد. تالارهای گفت‌وگوی ردیت ماهانه ۳۳۰ میلیون کاربر یکتا دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *