خوردن سیر روشی موثر برای کنترل فشار خون

 
گروهی از دانشمندان استرالیایی می گویند که برای آن بخش مبتلایان به بیماری فشار خون که با داروهای معمولی نمی توانند فشار خون را کنترل کنند خوردن سیر یک روش بسیار موثر است. نتایج تحقیقات این دانشوران اخیرا در مجله علمی « مچوریتاس » منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی کارین رید و همکارانش در دانشگاه ادلید استرالیا پس از ۱۲ هفته آزمایش روی ۵۰ بیمار متوجه شدند که خوردن چهار کپسول حاوی عصاره سیر میزان فشار خون آنها را به نسبت کسانی که داروهای معمولی را مصرف می کنند، ۱۰ درجه پایین تر نگاه می دارد.

تاثیر کپسول های عصاره سیر فقط در مورد افرادی موثر بود که به مشکل فشار خون سیستولیک متبلا هستند. مسئول این گروه پژوهشی می گوید که خوردن سیر به صورت دیگر مثل سیر خام و یا پودر سیر این تاثیر را ندارد.

به گفته کارین رید سیر پخته خاصیت های ویژه این گیاه برای کاهش فشار خون را از دست می دهد. نکته مهم که در این تحقیقات مشخص شده این است که عصاره گرفته شده از سیر کهنه سلاح موثری برای مقابله با فشار خون است.

خبرگزاری رویترز می افزاید از مدتها پیش در مورد خاصیت های سیر مطالبی منتشر شده است از جمله برخی معتقدند که خوردن سیر برای پیشگیری از بیماریهای قلبی موثر است. پزشکی سنتی هندی نیز از قرن ها پیش خوردن سیر را به عنوان راهی برای درمان فشار خون تجویز می کرده است.

یکی از پزشکان سنتی هند که روش درمان آنها به « آیورودیک » شهرت دارد به خبرگزاری رویترز گفت که قرنها و شاید هزاران سال است که پزشکی سنتی هند از سیر به عنوان درمان فشار خون استفاده می کند.
اما کارید رید سرپرست تحقیقات اخیر در استرالیا می گوید که پژوهشهای آنها اولین موردی است که تاثیر عصاره سیر کهنه بر کاهش فشار خون را ثابت می کند و ارزش آن به عنوان مکمل برای داروهای معمولی تشخیص داده می شود.

فشار خون یکی از عوامل مهم در بیماری قلبی، سکته و نارسایی قلب و کلیه است. میزان خطر ناشی از این بیماری همراه با افزایش میزان فشار خون بیشتر می شود. طبق آمارهای موجود حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان از مشکل فشار خون رنج می برند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *