دانشمندان برای حل معمای دی ان ای سومریان آماده می‌شوند

سومریان باستان بناکنندگان نخستین تمدن شناخته‌شده برای ما معما شده‌اند . آن‌ها کسانی بوده‌اند که در آنچه امروزه جنوب عراق نامیده می‌شود در حدود ۵۴۰۰ پیش از میلاد اقامت داشته‌اند . آن‌ها یک زبان نوشتاری و یک سیستم پیچیده اسطوره‌شناسی و یک معماری پر ابهت را به وجود آوردند .

جهان گمشده‌ای که توانست طی هزاران سال برتری فکری و فرهنگی خود را در آن منطقه حفظ کند . ما نمی‌دانیم که زبان و ژنشان از کجا برای آن‌ها به میراث رسیده و چون نتوانسته‌ایم دی ان ایی از بقایای سومریان را مورد آزمایش قرار دهیم نتوانسته‌ایم بفهمیم که از نسل آن‌ها هستیم یا نه .

اخیراً در موزه penn اسکلتی کامل مربوط به Ur پایتخت سومریان کشف‌شده که قدمت آن به حدود ۴۵۰۰ پیش از میلاد بر می‌گردد . دندان‌هایش که شامل بافت به اندازه کافی نرم آن می‌شود صدمه ندیده و قابلیت آن را دارد که آزمایش دی ان ای رویش انجام شود . این اسکلت که لقب ” نوح ” به آن داده‌شده ظاهراً از دست یک طوفان باستانی و هر چیز متعاقب آن جان به در برده . تیم ِ سر لئونارد وولی باستان‌شناس بریتانیایی حدود ۴۸ قبر را در یک جلگه سیلابی پیدا کرده‌اند ، منطقه‌ای که سابقاً مرتب در معرض سیل قرار داشته . اسکلت‌ها فوق‌العاده قدیمی بوده و قدمت آن‌ها به اوایل دوره‌ای که تحت عنوان Ubaid شناخته‌شده بازمی‌گردد .

(Ubaid : حدود ۳۸۰۰ – ۶۵۰۰ پیش از میلاد ) دوره ما قبل تاریخ میان‌رودان به حساب می‌آید . این نام از Tell al-`Ubaid گرفته‌شده جایی که بزرگ‌ترین اکتشاف از دوره Ubaid ابتدا توسط هنری هال و بعد توسط لئونارد وولی مدیریت شده . )

اما فقط یکی از آن‌ها به آن اندازه سالم باقی‌مانده بوده که قابل برداشتن از گور بوده . اسکلت را از دل خاک در آورده و موم‌اندود کرده و در ابتدا با کشتی به لندن فرستادند . به محض رسیدن به فیلادلفیای آمریکا شد یکی از آن بسیار چیزهایی که در دل زمان گمشده‌اند تا که اخیراً سروکله حامیان درست و حسابی برای آزمایش دی ان ای پیداشده . کسانی که جزء طرفداران سیچین هستند ، کسی که بر این باور غریب بود که سومریان باستان با فرا زمینی‌ها در آمیخته و احتمالاً حامل ژن بیگانه‌اند .

اما در خصوص آزمایش دی ان ای سومریان دلایل معمولی تری هم وجود دارد :

مطالعاتی که می‌تواند به ما بگوید سازندگان نخستین تمدن بشری از کجا آمده‌اند و دودمانان معاصر آن‌ها چه کسانی بوده‌اند . مهاجرت سومریان یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های ناگفته تمدن بشری است . اگر قصد ما سر در آوردن از این ماجرا است دی ان ای بهترین ابزار ما برای یافتن پاسخ‌ها است .
http://mysteriousuniverse.org

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *