دانشی دوازده هزار ساله…! آگاهی ایرانیان باستان از قاره های آمریکا و قاره کهن قطبی

دانشی دوازده هزار ساله…!
آگاهی ایرانیان باستان از قاره های آمریکا وقاره کهن قطبی:
در جلد نخست کتاب به نام جغرافیای کهن و سرزمینهای گمشده برای نخستین بار یاد آور شدیم که دانشمندان ایرانی دردو کتاب از کتابهای کهن خود با منحنی تابش آفتاب بر کره زمین مرزهای خشکیهای زمین را تعریف کرده اند.! که این مرزها به درستی با قاره های امروز زمین مطابق است و جای شکی نمی ماند که نیاکان ما علاوه بر آنکه از قاره های زمین حتی آمریکای شمالی و جنوبی آگاه بوده اند قاره هفتمین را که در میان قاره های دیگر قرار داشته و با سنجش منحنی تابش آفتاب جایگاه آن در قطب شمال مشخص میشود نیزبه خوبی میشناختند ! (قاره ایی که تا امروز هم ما از آن بیخبر بوده ایم.!)

دانشی دوازده هزار ساله…! آگاهی ایرانیان باستان از قاره های آمریکا و قاره کهن قطبی

تعریف مرزهای قاره های زمین در کتاب بندهشن آنچنان علمی و مستدل است که حتی میتوان منحنی آنرا ترسیم کرد. از اینرو این متن جای هیچ ابهامی در آگاهی ایرانیان از مشخصات قاره های زمین باقی نمیگذارد.
لازم به یادآوری است که این دو متن اگر چه به هزار سال پیش تعلق دارد اما از آنجا که از قاره کهن قطبی گزارش نموده است (قاره ایی که بیش از ده تا دوازده هزار سال پیش نابود شده!) میتوان دریافت که دیرینه واصل این دانش شگرف ایرانی حداقل بیش از ده تا دوازده هزار سال پیش است. آنهم در زمانی که اروپاییان عقیده دارند بشر باید در غارها زندگی میکرده است…!

۱- متن بندهشن با اندکی ساده سازی در جایگاه قاره ها و خشکیهای زمین بر مبنای تابش آفتاب:
«…از آنجا که خورشید به روز بلند بر آید تا به روز کوتاه برسد اینجا را کشور ارزه (خاور دور و اقیانوسیه) گویند و از آنجا که از روز کوتاه به روز کوتاه بشود آنجا را نیمروز ( میانه آسیا و خاور میانه) گویند که محدوده کشورهای ویدفش و فردفش باشد. از آنجا که از روز کوتاه بر آید تا به روز بلند برسد غرب کشور یا قاره سوه (آفریقا و شمال اروپا) گویند و از آنجا که از روز بلند تا به روز بلند برسد دو کشور وروبرشن و وروگرشن (آمریکای شمالی و جنوبی) قرار دارد و آنجا که نیمی از زمین روشن و نیمی تاریک است که میان آنها کوه تیرگ فاصله انداخته کشور خونیرس (قاره کهن قطبی) باشد….»
با توجه به شکل و دیاگرام خورشیدی گفتار بالا چنین و مطابق عبارات زیر توضیح داده شده است:
A TO B….از روز بلند به روز کوتاه منطقه شرق سرزمینهای چین، ژاپن، استرالیا و شمال روسیه
B TO C….از روز کوتاه به روز کوتاه سرزمینهای قطب جنوب و آسیای میانه
C TO D….از روز کوتاه به روز بلند سرزمینهای آفریقا و شمال اروپا
D TO A….از روز بلند به روز بلند دو قاره آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی

پی نوشت:
۱- بندهشن ترجمه مهرداد بهار صفحه ۶۰ با اندکی ساده سازی
۲- واژه «ورو» در دو کشور ورو برشن و ورو گرشن که در جایگاه آمریکا گزارش شده اند میتواند از واژه «وارزا» اوستایی به نام آنسو و آنور یا همان ورای زمین معنی دهد که جایگاه دو قاره آمریکا را در مقابل نیمکره شرقی و آنسوی کره زمین گزارش میکند.
۳- برای دیدن متن اعلاق النفیسه ابن رسته اصفهانی به چاپ دارصادر بیروت صفحه ۱۰۳ مراجعه نمایید.
۴- این منحنی تابش آفتاب را امروزه TIME ZOON مینامند.
۵- با توجه به متن فوق ایرانیان از گردش زمین، کرویت زمین، انحراف زمین، مرکزیت خورشیدی، قاره های جهان، تسطیح نقشه و بسیاری از دانشهای دیگر آگاهی داشته اند. که در آنزمانهای دور…! هنوز از اسرار تاریخ و هزاره های گمشده بشری است…!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *