دانلود و معرفی بازی موبایل Into The Dead 2

Into The Dead 2

بازی موبایل Into The Dead 2 مخاطب را وارد جدالی بدون توقف با زامبی‌های درنده می‌کند. 

استودیو نیوزلندی «پیک پوک» (PikPok) در سال ۲۰۱۲ اثری را منتشر کرد که تا به امروز می‌توان آن‌را مهم‌ترین ساخته‌ی این تیم مستقل محسوب کرد. Into The Dead از فرمول و درون‌مایه‌ای مشابه با دیگر عناوین هم‌سبک خود استفاده کرد اما عمده تغییرات و خلاقیت‌ها در بخش گیم‌پلی، موجب شد تا این بازی بیش از پیش مورد توجه مخاطبین و برخی منتقدها قرار گیرد. یک شوتر اول‌شخص ریلی در عالمی پساآخرالزمانی با محوریت زامبی‌ها، جملاتی خلاصه‌شده هستند در توصیف این عنوان محبوب! بازخوردهای بسیار و همچنین پتانسیل بالای اثر مذکور برای دنباله‌دار شدن، باعث شد تا پس از گذشت پنج سال، اعضای ارشد استودیو PikPok دست به تولید و انتشار دومین قسمت بزنند.

بازی موبایل Into The Dead 2 راوی ماجرای راننده‌ای به‌نام جک است که طبق برخی کلیشه‌های همیشگی این سبک، با دست بد روزگار همدست شده و پس از تصادف ناگهانی ماشین‌ سنگین‌‌اش، وارد دنیایی زامبی‌زده می‌شود. میان‌پرده ابتدایی بازی و وجود شخصیت‌های مختلف در دل داستان، نقطه قوتی برای این عنوان محسوب می‌شود که در نسخه‌های پیشین تقریبا وجود نداشت. جیمز مرد یک خانواده است که از قضا همسر، فرزند و خویشاوندان درجه اولش نیز در این عالم متروک گرفتار شده‌اند. عمده دیالوگ‌ها از طریق بی‌سیم جیمز بعد پایان یافتن هر مرحله شکل می‌گیرد و هلن همسر جیمز به عنوان طرف دوم این صحبت‌ها در اکثر موارد، چگونگی اوضاع سایر مناطق و حال خانواده را انتقال می‌دهد. بازی موبایل Into The Dead 2 عنوانی داستان‌محور نیست اما برخی ریزه‌کاری‌های تیم سازنده در امر قصه‌گویی و شخصیت‌پردازی، لذت تجربه بازی را دوچندان می‌سازد.

Into The Dead 2

گیم‌پلی بازی موبایل Into The Dead 2 مانند نسخه قبل طراحی شده و در طی روند مراحل، چیزهای چندان تازه‌ای به چشم نمی‌آید. کماکان مکانیزم اصلی گیم‌پلی بر هدایت شخصیت محوری به اطراف محیط برای زنده‌ماندن و از بین بردن زامبی‌ها استوار است. طبق روال سابق، چندین روش برای استحکام واژه بقا وجود دارد که بسته به شرایط موجود، تمامی‌شان حائز اهمیت خواهند بود. در مراحل ابتدایی می‌توانید اسلحه‌های گرمی همچون کُلت یا دولول‌های باروتی را در اختیار داشته باشید تا در برابر سیل عظیم زامبی‌ها، حداقل دست خالی جویده نشوید! اما خوشبختانه اصل چالش‌برانگیزی کماکان در این عنوان هم رعایت شده و با توجه به کمبود مهمات، باید روی روش‌های اضطراری دیگر مانند فرار کردن یا پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز و البته کمیاب نیز حسابی ویژه باز کنید. گلوله سلاح‌هایتان از طریق جعبه‌های موجود در مسیر قابل جمع‌آوری است اما این مقدار اندک ابدا پاسخگوی زامبی‌های سریع این نسخه نخواهد بود!

Into The Dead 2
Into The Dead 2

با پیشروی در مراحل، کسب سکه‌های بیشتر و خرج نکردن آن‌ها می‌توانید اسلحه‌های گرم بهتری را آزاد کنید که نیازمند موجودی زیادی هستند. البته راه آشنایی مثل خرید‌های درون‌برنامه‌ای هم مانند همیشه وجود دارد که با توجه به قیمت‌های گزاف، کارایی خاصی نخواهند داشت! سگ‌های همراه هم مجددا در مراحل میانی بازمی‌گردند تا هم به درصد سهولت بیفزایند و هم این ماراتن زامبی‌کشی را جذاب‌تر سازند. مراحل فرعی از بخش‌های مهم بازی موبایل Into The Dead 2 محسوب می‌شود زیرا کسب امتیازات بالا در آن‌ها، به منزله پیشروی داخل بخش داستانی خواهد بود. به‌عنوان مثال بخش رقابت روزانه، نوعی حالت رکوردزنی دارد که علاوه‌بر دریافت سکه‌های بیشتر، رسیدن به قابلیت‌های ویژه‌ را ساده‌تر می‌کند. با عبور از مراحل اولیه، آیتم‌های چالش‌برانگیزی همچون نبرد بقا پدید می‌آید که مهارات بالاتری را می‌طلبد و طبعا جوایز مهم‌تری را در پی خواهد داشت.

Into The Dead 2
Into The Dead 2
Into The Dead 2

گرافیک بازی نسبت به نسخه‌های قبل دچار پیشرفت بسیاری شده که به لذت تجربه بصری و دیداری می‌افزاید. طراحی قابل‌ قبول اسلحه‌ها و حالات دست‌‌های جیمز، باعث شده تا زاویه دید اول‌شخص این اثر بیشتر از قسمت‌های پیشین باورپذیر باشد؛ علاوه‌بر موارد مذکور، نوع رنگ‌بندی و تصاویری مانند جنگل‌های متروک، جاده‌هایی مرده و مملو از اجساد جالب توجه بوده و به زنده بودن نسبی محیط‌های مختلف کمک وافری می‌کند. اما عمده ایرادات فنی از جمله بهینه نبودن و برخی لگ‌ها، کماکان گریبان بازی را گرفته و این بخش را بی‌نقص باقی نمی‌گذارد. هرچند که اشکالات جزئی بخش گرافیک، لطمه‌ای به تجربه این عنوان نمی‌زند زیرا بار مثبت بخش فوق بسیار بیشتر است. در زمینه‌ صداگذاری و موسیقی هم حدودا با نسخه قبل مواجه هستیم و کماکان اصوات وهم‌آلود مابین مراحل، حس بسیار خوبی از یک دنیای پساآخرالزمانی را منتقل می‌کنند. اضافه شدن صداپیشه به بازی را می‌توان امری بسیار مثبت دانست که لذت مراحل را بیش از پیش می‌سازد و احساسات طبیعی این افراد که به جیمز و خانواده‌اش شخصیت بخشیده‌اند، این قسمت را تکمیل می‌کند.

Into The Dead 2
Into The Dead 2

بازی موبایل Into The Dead 2 مجموعا اثری خوب و جذاب است که اگر از عمده مشکلاتش در زمینه‌های مختلف و شباهت زیاد با نسخه قبل چشم‌پوشی کنید، می‌تواند تا مدت زیادی با چالش‌های فراوان مشغول‌تان کند.

دانلود از پلی‌استور

دانلود از اپ‌استور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *