درمان خانگی بلند شدن مژه

آیا می دانستید رشد مژه ها را همانند موهای سر میتوان با استفاده از برخی روغن ها ، ماسک ها و جوشانده ها تقویت کرد و آنها را بلند و پر پشت نمود؟ جهت آشنایی با این مواد طبیعی و روش خانگی بلند شدن مژه با ما همراه باشید. افزایش رطوبت بدن می تواند در رشد سریع مژه موثر باشد. شما با آمپول زدن در منزل شما می توانید از فصول گرم سال عبور کرده و آب بدنتان را به طور مداوم حفظ کنید.

مژه

مژه

روغن ها

روغن ها از مهم ترین مواد اثر گذار در پرپشتی مژه ها هستند. از آنجایی که چشم عضو حساسی در بدن است ، درمان خانگی بلند شدن مژه ها را به دقت انجام دهید برای مثال اگر قرار است ماده ای به گونه ای مالیده شود که داخل چشم نرود. پس ، طبق دستورالعمل رفتار کنید.

روغن زیتون

اگر قصد افزایش طول مژه و تعداد آنها را دارید، بهتر است با خواص بهترین روغن برای پر پشت شدن مژه یعنی روغن زیتون آشنا شوید. این روغن دارای اسید اولئیک و ویتامین E مورد نیاز رشد مژه بوده و به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از ریزش مژه و نازک شدن آنها جلوگیری می کند از دیگر خواص روغن زیتون می توان به : ضخیم کنندگی مژه ، تغذیه مژه ، حجیم سازی آنها ، تیره کنندگی ، حالت دهنده بودن ، حفظ رطوبت مژه ها و کاهش خشکی با زمختی آنها اشاره کرد. روش استفاده از روغن زیتون برای رشد سریع مژه ها :

  • قبل از رفتن به رختخواب ، بهترین زمان در درمان خانگی رشد مژه است.
  • از یک برس ریمل تمیز یا پنبه به عنوان اپلیکاتور استفاده کنید.
  • نوک اپلیکاتور را درون روغن زیتون گرم شده فرو کنید.
  • قبل از خواب بر چشمان خود بزنید و بعد از بیدار شدن به سرعت با آب بشویید.
  • هر روز و به مدت دو ماه این عمل را تکرار دهید.

روغن کرچک

سابقه استفاده از روغن کرچک به عوان درمان طبیعی بلند شدن مژه به ۴ هزار سال قبل و دوران فراعنه مصر برمی گردد. این روغن گیاهی که از بذر لوبیا گرفته می شود ، یک محرک قوی در رشد و تغذیه فولیکول مو به ویژه مژه هاست. خواص شاخصی همچون : جلوگیری از ریزش مژه ، مبارزه با عفونت های چشمی ، سفید کنندگی داخل چشم ، تقویت مژه و ابرو ، تامین رطوبت و کاهش خشکی ، افزایش رشد مو و مژه ، تسکین دهنده بودن ، پرپشت شدن مژه ، درخشان شدن مژه باعث شده که بهترین روغن برای تقویت مژه باشد. نحوه استفاده از آن دقیقا مشابه روغن زیتون است.

البته می توان روغن کرچک را با کمی ژل آلوئه ورا مخلوط کرد و با پنبه یا برس ریمل تمیز به مژه ها زد. این مدل را هم شبانه روی مژهای خود پیاده کنید و آن را بعد از بیدار شدن با آب بشویید. ۱الی ۳ ماه زمان برای نتیجه گیری نیاز دارید.

روغن

مژه

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور در فعال سازی مجدد پیاز مو به ویژه مژه ها فوق العاده موثر است این بدان معناست که مژه های ریخته را باز می گرداند.  ۵۰ برابر ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و یک تقویت کننده عالی به شمار می رود. از آنجایی که این روغن ، فاقد کلسترول و سدیم است بهتر است از نفوذ آن به داخل چشم پرهیز شود. میزان اسیدهای چرب غیر اشباع در این روغن به بالای ۹۰ درصد می رسد.

روغن نارگیل

نام روغن نارگیل را در محصولات لوازم آرایشی _ بهداشتی بسیار شنیده اید. محققان سالهاست پی  به نقش روغن نارگیل در افزایش زیبایی پوست و مو برده اند. اگر می خواهید از روغن نارگیل برای درمان خانگی بلند شدن مژه استفاده کنید، به این نکته توجه کنید که یکی از نشانه های اصل بودن روغن نارگیل این است که در درمای معمولی اتاق مایع بوده و با قرارگیری در دمای پایین تر تبدیل به جامد می شود. این روغن با رطوبت بخشی به مژه ها آنها را از خشتکی و زمختی محفوظ می دارد. رایحه مطبوعی داشته و قدرت نفوذ بالایی دارد.

روغن سیاه دانه

نام این روغن در صنایع آرایشی _ بهداشتی به وفور شنیده اید و از دید کسانی که به زیبایی خود اهمیت می دهند پنهان نمانده است. خواص بی شمار سیاه دانه باعث شده آن را به اَشکال : پماد ، روغن ، لوسیون ، سرمه ، ریمل و غیره برای مصرف بانوان و آقایان به بازار عرضه کنند. خواص روغن سیاه دانه شامل  : تقویت کننده مژه و مو ، تسکین دهنده درد و ضد ریزش مو می باشد که در درمان خانگی بلند کردن مژه مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن رزماری

هر گیاهی ؛ قدرت نفوذ خاصی به ریشه مو و پوست دارد. روغن رزماری با داشتن قدرت نفوذپذیری بالا و بوی نافذ ، یک روغن فوق العاده محرک برای تقویت ابرو و مژه محسوب می شود به طوری که به اعصاب مرکزی اثر کرده و ماندگاری دراز مدت را برای مژه های تقویت شده رقم می زند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *