درمان مسمومیت غذایی در خانه

عسل

مسمومیت غذایی و نحوه درمان آن در خانه یکی از مواردی متداولی است که بسیاری از افراد را به دنبال آن کشانده است.

چرا که هر فردی حداقل یکبار این بیماری ناخوشایند را تجربه نموده و با عوارض آن از جمله اسهال، استفراغ و گرفتگی در ناحیه شکم مواجه شده است.

انواع متفاوتی از وجود دارد که یکی از انواع آن مرتبط با غذا می باشد. خوردن و آشامیدن مواد خوراکی آلوده که موجب بروز مسمومیت غذایی در افراد می گردد می تواند با مشکلات و عوارض جدی همراه بوده و به نارسایی کلیه منجر شود.

 

درمان مسمومیت غذایی در خانه با عسل

درمان مسمومیت غذایی با عسل طبیعی میسر خواهد بود. از آنجا که عسل دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی بوده در رفع مسمویت های خفیف غذایی موثر واقع شده و درمانی ساده و ثابت شده ای خواهد بود. بهتر است عسل را به یک لیوان چای پررنگ اضافه نموده و بنوشید. یک قاشق عسل خالص نیز می تواند درمان موثری برای مسمومیت غذایی باشد.

درمان مسمومیت غذایی در خانه با نوشابه

نوشابه برای رفع مسمومیت غذایی یک نمونه به اثبات رسیده است که اغلب باعث از بین رفتن مشکلات گوارشی خواهد شد. همچنین در مسمومیت های غذایی مقدار زیادی آب از طریق اسهال و لستفراغ از دست می رود که نوشابه از کم شدن آب بدن جلوگیری نموده و بدن را هیدراته می نماید. مصرف ماءالشعیر نیز می تواند به بهبود دستگاه گوارش کمک نموده و عملکرد آن را تنظیم نماید. به طورکلی نوشابه ها می توانند در بهبود و درمان مسمومیت غذایی موثر بوده و آب خارج شده از بدن را جبران نمایند.

درمان مسمومیت غذایی در خانه با شیر

بهتر است برای درمان مسمومیت غذایی و پیشگیری از دهیدراته شدن بدن، مصرف مایعات را در برنامه غذایی خود قرار داده و به رفع سریع مسمومیت غذایی کمک نمایید. ولیکن شیر از جمله مایعاتی است که موجب تشدید علائم مسمومیت شده و مطالعاتی مبنی بر تاثیر مثبت شیر در رفع مسمومیت غذایی وجود ندارد. بنابراین مصرف شیر برای این منظور توصیه نمی گردد.

درمان مسمومیت غذایی با دوغ

درمان مسمومیت غذایی با دوغ و یا ماست کم چرب با ریحان امکانپذیر بوده و به خصوص در مسافرت نوشیدن دوغ همراه با غذا موجب جلوگیری از مسمومیت ناشی از خوردن غذاهای رستورانی خواهد شد. بنابراین توصیه می گردد نوشیدن دوغ را جایگزین نوشابه های قندی در هنگام سفر نمایید.

درمان مسمومیت غذایی با ماست

یکی از روش های درمان مسمومیت غذایی با ماست و دانه شنبلیله است که برای این منظور بهتر است یک قاشق دانه شنبلیله را به یک پیاله ماست کم چرب افزوده و میل نمایید. دانه های شنبلیله را قورت داده و از جویدن آنها خودداری نمایید. دانه شبلیله موجب رفع استفراغ و کاهش درد معده می گردد. همچنین اضافه نمودن سیر به ماست کم چرب نیز مورد تاکید بسیاری از متخصصین طب سنتی قرار گرفته است.

درمان مسمومیت غذایی با طب سنتی

درمان مسمومیت غذایی در طب سنتی بسیار گسترده بوده و نوشیدن انواع دمنوش های گیاهی از جمله دمنوش بابونه، آویشن، زنیان، زیره سبز و سیاه، زنجبیل، نعنا و بسیاری از گیاهان مفید و موجود در طبیعت توصیه گردیده است.

همچنین مصرف انواع نان نیز مورد توصیه شده توسط بسیاری از متخصصین طب سنتی است که بر این عقیده اند نان در معده مانند یک اسفنج عمل نموده و عوامل مسمومیت را به خود جذب می نماید به این ترتیب باکتری هایی که موجب مسمومیت شده اند جذب نان و دفع خواهند شد.

منبع:آلامتو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *