دره سان لوییز، جنوب کلورادو و جسد اسبی که دانشمندان را در بهت و حیرت فرو برد

جسد اسب

در ۹ سپتامبر سال ۱۹۶۷ لاشه کره اسبی سه ساله به نام لیدی در نزدیکی آلاموزا در دره سان لوئیز ، جنوب کلورادو پیدا شد . جمجمه این حیوان از مغز تهی و ستون فقرات و بعضی از اعضای داخلی این حیوان ناپدید شده بود . عجیب اینکه هیچ اثری از خون و یا رد اتومبیل (دال بر حمل آن به این نقطه) نیز وجود نداشت . اما در فاصله حدود سیزده متری از این لاشه پانزده اثر مدور از لوله های اگزوز به اضافه شش تا هشت سوراخ در حدود ۱۰ سانتیمتر قطر و ۱۰ سانتیمتر عمق در محیط دایره ای به قطر سه پا دیده می شد . یک مامور جنگلبانی که با دستگاه گایگرکاونتر محل را بررسی نمود آثار تشعشعات رادیواکتیو را در حوالی لوله های اگزوز ثبت کرد که به طرف لاشه اسب به تدریج از شدت آن کاسته می شد.
دکتر جان آلت شولر استادیار هماتولوژی و پاتولوژی در مرکز علوم تندرستی دنور در دانشگاه کلورادو ، ده روز پس از وقوع حادثه لاشه اسب را مورد مطالعه قرار داد و از آنچه که یافت شوکه شد . او در این باره گفت :

وقتی که به نزدیکی لاشه اسب رسیدم متوجه شدم که شکافی مستقیم از گردن تا انتهای قفسه سینه ایجاد کرده اند . برشی بسیار دقیق . در دو طرف خط برش رنگ پوست تیره شده درست مانند حالت گشودن جسد توسط یک شعاع باریک از پرتوی سوزان . لبه بیرونی خط برش سخت بوده ، حالتی که در جراحی معمولاً توسط اشعه لیزر به وجود می آید . اما در سال ۱۹۶۷ هنوز تکنولوژی جراحی با اشعه لیزر در اختیار بشر قرار نداشت . من نمونه ای از این قسمت سخت و تیره رنگ را در لابراتور در زیر میکروسکوپ بررسی نمودم . در حد سلولی، تغییر رنگ و علائم تخریب که با آثار سوختگی تطبیق می کند مشاهده می شد . اما آنچه مرا فوق العاده حیرت زده کرد فقدان خون در بدن حیوان بود . من صدها بار لاشه هایی را تشریح کرده ام و می دانم که نمی توان لاشه ای را بدون ایجاد خونریزی شکافت . اما در این مورد به خصوص آثار خونریزی در روی پوست حیوان و یا در اطراف آن دیده نمی شد . اصولاً خونی وجود نداشت. در درون قفسه سینه لاشه هم هیچ ارگانی دیده نمی شد. کسی که سینه این حیوان را شکافته بود قلب ، ریه ها و حتی غدد تیروئید را با خود برده بود . قفسه سینه اسب خالی و خشک بود . شما چطور می توانید قلب حیوانی را بیرون بیاورید بدون اینکه خونی جاری شود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *