دریا زدگی ؟

مرض دریازدگی اساساً مربوط به مسئله ی تعادل و گیجی است . اعضایی که تعادل را در بدن ما برقرار می کنند ، دارای موهای خشک و سیخی هستند ، که توسط مایعی احاطه شده اند ( این ماین آنها را خیس نمی کند ) . ما به هر جهتی حرکت می کنیم ، مایع موها را حرکت خواهد داد . تا در جهتی که می خواهیم حرکت کنیم .

در فعالیت های روزمره و معمولی این مایع – که لنف نامیده می شود و همچنین حرکت موها طوری است ، که بدن ما به سهولت می تواند تغیر حالت دهد و در نتیجه تعادل خود را حفظ نمائیم . ولی وقتی در کشتی نشسته ایم ، وضع عرشه ی کشتی به واسطه ی تلاطم امواج دریا در زیر پای ما تغییر می کند ، لنف ها به جلو و عقب می لغزند ، و معمولاً به طرف عقب و جلو و یا راست و چپ حرکت می کنند .این عمل موهای حساس را به عقب و جلو می راند و در نتیجه پیغام هایی که آنها به مغز می فرستند ، قطع و وصل می شوند . همین که یک پیغام به مغز رسید ، پیام دیگری کاملاً متفاوت با آن روانه می شود . به قدری وضع کشتی به سرعت عوض می شود ، که مغز فرمان های ضد نقص متناوبی را دریافت می کند .نتیجه ی این پیام های متفاوت بروزآشفتگی در قسمتی از سیستم اعصاب ما خواهد بود . علاوه بر آن به زودی احساس می کنیم ، که گیج می خوریم ، سردرد داریم ، جلوی چشممان نقاط سیاهی ظاهر می شود . گاهی عرق سرد می کنیم  و حالت استفراغ پیش می آید . تمام این حالت ها جمع می شود ، و دریا زدگی را به وجود می آورد .

تنها راه معالجه ی دریا زدگی این است ، که مایع لنفی را به حالت سکون درآوریم و یا اینکه از پیغام هایی که به مغز می رسد جلوگیری کنیم و نگذاریم مزاحم احوال ما شوند . راههای دیگر معالجه دریا زدگی ، اغلب رضایت بخش نبوده است و بالاخره باید گفت هنوز کسی نمی داند چگونه حرکت لنف و موها را می توان متوقف ساخت . باید خاطر نشان کرد که هر گونه قرص های دریا گرفتگی ممکن است اثر سوء داشته باشد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *