در مورد درمان سرطان تخمدان زنان بیشتر بدانیم

سرطان رحم

آمار سرطان تخمدان زنان روبه افزایش است . پزشکان معتقدند اگر سرطان تخمدان در مراحل اولیه تشخیص داده شود پزشک می تواند نتیجه ی موثرتری در درمان این نوع سرطان داشته باشد و بیمار سریع تر بهبود می یابد . انتخاب ها و شیوه های درمانی بسیاری برای درمان سرطان تخمدان وجود دارد.

یکی از چالشها در درمان سرطان تخمدان ، احتمال بالای عود(بازگشت) بیماری است. مطالعات نشان می دهد خانمهایی که مبتلا به سرطان تخمدان هستند و به ترکیبات پلاتینی (Cisplatin ، Carboplatin و Oxaliplatin ) حساسند و همچنین سللولهای سرطانی شان از نظر ژنهای BRCA ۱&۲ جهش یافته اند ، شانس عود بالاتری دارند.

اخیراً شرکت Tesaro در حال مطالعه و بررسی ترکیبی است که می تواند در پیشگیری از عود سرطان تخمدان موثر باشد.

Niraparib ؛ که اکنون آخرین فاز مطالعاتی اش را پشت سر می گذارد ، احتمالاً از سال ۲۰۱۷ ، جهت درمان سرطان تخمدان پیشرفته ، وارد بازار دارویی خواهد شد.

از مهمترین مزایای Niraparib ، خوراکی بودن آنست (قرص های ۳۰۰ میلی گرم)، یعنی دیگر لازم نیست بیمار ، جهت درمان بستری شده ، تحت شیمی درمانی وریدی قرار بگیرد.

مبتلایان به سرطان تخمدان پیشرفته ، کافیست یکبار در روز این قرص را مصرف کنند.

هر چند پیش بینی می شود ، همانند هر داروی دیگری که تازه به بازار وارد می شود ، قیمت اولیه Niraparib بالا و گران باشد ، اما با توجه به عدم نیاز به بستری ، این قیمت منطقی خواهد بود.

Niraparib که با نام تجاری NOVA به زودی در سمپوزیوم سالانه انجمن مدیکال انکولوژی اروپا (EUROPEAN SOCIETY FOR MEDICAL ONCOLOGY) یا ESMO معرفی خواهد شد ، در حال حاضر مشغول طی کردن آخرین مراحل بررسی اش در سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد.

تجارب سالهای گذشته نشان می دهد ، مبتلایان به سرطان تخمدان پیشرفته ایرانی هم به زودی خواهند توانست به این دارو در ایران دسترسی داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *