دلیل موفقیت شرکت تسلا در چیست؟

تسلا (Tesla) و ایلان ماسک در راس خبرهای مهم سال‌های اخیر دنیای تکنولوژی بودند فردی که حالا همه او را شخصی آرمان‌گرا و یکی از قدرت‌های تکنولوژی در دنیا می‌شناسند. کمپانی تسلا پروژه‌های بزرگی در دست دارد که هر کدام از آنها می‌تواند زندگی بشریت را به طورکلی تغییر دهند.

دلیل موفقیت شرکت تسلا در چیست؟

نخستین خودروی تسلا، خودروی تمام برقی تسلا رودستر است که نخستین خودرویی است که از باتری یون لیتیومی در بازه بیشتر از ۳۲۰ کیلومتر (۲۰۰ مایل) برای هر شارژ استفاده می نماید. نوع اسپرت این مدل ، شتاب صفر تا صدی معادل ۷/۳ ثانیه را دارا است. در فاصله سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ این شرکت تعداد ۲۵۰/۲ دستگاه رودستر تسلا را در ۳۱ کشور به فروش رساند.

مدل اس این کمپانی در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پرفروشترین ماشین الکتریکی جهان بود. در سال ۲۰۱۶ تسلا بیش از ۷۶,۰۰۰ خودرو تولید کرد و نیز در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ ، ۲۵,۰۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی عرضه کرد. فروش جهانی مدل S به بخش عظیمی از ۲۰۰,۰۰۰ واحد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ رسید. در سپتامبر سال ۲۰۱۵ این شرکت مدل X خود رابه عنوان یک سوپروایزر تولید کرد.

دلیل موفقیت شرکت تسلا در چیست؟

مدل ۳ در ژوئیه ۲۰۱۷ تولید شد. تولید تسلا در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ از مرز ۳۰۰,۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه عبور کرد.

یک ویژگی مهم خودروی تسلا :

از ویژگی های مهم خودرو های شرکت تسلا قابلیت رانندگی خودکار یا همان اتوپایلت است. این شرکت ادعا می کند که این قابلیت می تواند احتمال تصادف را کاهش دهد. در آوریل سال ۲۰۱۷ گروه خودروسازی تسلا با پیشی گرفتن از شرکت جنرال موتورز ، ارزشمندترین شرکت خودروسازی در بازار بورس سهام در آمریکا (نزدک) شد. به طوری که ارزش کل سهام تسلا به رکورد ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید و از ارزش سهام ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری جنرال موتورز بالاتر رفت.

علت رشد سهام شرکت خودروسازی تسلا :

علت این رشد سهام ، افزایش محبوبیت خودرو های الکتریکی ، بهبود عمر باتری های آن ها و تقاضا برای خرید این نوع خودرو ها بوده است. هم اکنون تنها ، ارزش سهام دو شرکت گروه فولکس واگن آلمان و تویوتا ژاپن بالاتر از این شرکت قرار دارد.

دلیل موفقیت شرکت تسلا در چیست؟

درآمد شرکت تسلا :

در سال ۲۰۱۶ ، ۷ میلیارد دلار آمریکا درآمد این کمپانی بوده و مجموع دارایی های آن در این سال ۶۶/۲۲ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

تعداد کارکنان شرکت خودروسازی تسلا موتورز :

همچنین تعداد کارکنان این شرکت در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۳۰,۰۰۰ نفر می رسد.

دلیل موفقیت شرکت تسلا :

در پایان به یکی از اصلی ترین علل موفقیت کمپانی تسلا موتورز اینگونه می توان اشاره کرد : ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا موتورز از ابتدا رؤیاهای بزرگی در سر داشت؛ شرکتی که بتواند به طور تجاری و پایدار خودروهای تمام برقی تولید کند.

رؤیایی که بسیار پرریسک و پرهزینه بود. ایلان ماسک علاوه بر مدیریت شرکت تسلا موتورز، مدیرعامل شرکت اسپیس اکس نیز هست. شرکتی که قراردادهای سنگینی با سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) به امضاء رسانده است.

جاه طلبی شدید و اعتماد به نفس بالای ایلان ماسک موجب شده تا با وجود چالش های بسیار، بتواند به طور هم زمان این دو مسئولیت را پیش ببرد. چالش های زیادی مانند ایراد خودروها، پرتاب های ناموفق موشک ها و بحران های اقتصادی در مسیر موفقیت او وجود داشته است.

ترکیبی از جاه طلبی و هوش تجاریِ بالای ایلان ماسک او را تبدیل کرده است به مردی که امروزه می شناسیم. مت دیش مدیر عامل شرکت ایریدیوم کامیونیکیشنز (یک شرکت ارتباطات ماهواره ای آمریکایی) در مورد ماسک می گوید:« با وجود برنامه های بلندپروازانه ی ماسک، او فردی عملگراست که می داند چگونه باید یک شرکت ساخت.»

منبع: + +

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *