دنیای مرموز ناشناخته ها و نقشه های پیری ریز

نقشه باستانی

در اوایل قرن هیجدهم نقشه های قدیمی یک دریادار نیروی دریایی ترکیه به نام پیری ریز در کاخ توپکاپی کشف گردید که شبیه نقشه های هوایی است!

تاریخ گذشته انسان ها با سر هم کردن مدارک غیر مرتبطی که از حفاری ها، کتب قدیمی ، کتیبه ها، نقاشی های غارها و افسانه ها بدست آمده مشخص شده است.

فرضیه های بدست آمده طرح کلی ای را روی ما میگذارند که باید تمامی اجزایش با یکدیگر همخوانی داشته باشند اما در بعضی موارد ناهمخوانی و ناهمگونی های بسیار روشنی وجود دارند.

هر اتفاقی باید از طریق این تاریخ گذشته انسان ها، معرفی و تفسیر شود و در واقع هر اتفاقی به صورتی که محققان بخواهند در می آید. بنابراین ما کاملا حق داریم درباره کلیه این طرح ها و نظریه ها شک کنیم.

اگر این تاریخ گذشته را مورد بررسی و کنکاش قرار ندهیم پس الزاما باید آن را بپذیریم و دیگر کار تاریخ تمام شده است و میتوان تمام آن را حقایقی مسلم شمرد.

اما امروز وقت آن شده که نظریات جدید به عنوان مبانی اصلی پژوهش درباره گذشته انسان ها ، جانشین تصورات و خیالات کهن گردند.

امروز ما میتوانیم لباس هایی که حرارت های بسیار بالا را تحمل میکنند بسازیم بنابراین دیگر سفرهای فضایی یک آرزوی دست نیافتنی نمباشند.

همگی با معجزه ای به نام تلویزیون آشنایی داریم و به راحتی میتوانیم با محاسبه سرعت نور نتایج نظریه نسبیت را بررسی کنیم.

با همه این ها هنوز گذشته ما در دست تصورات واهی و متحجرانه قدیمی است و باید روش های جدیدی را برای شناخت این گذشته مبهم انتخاب کنیم.

به طور مثال در آینده برای پیشرفت علم باستان شناسی تنها به حفاری و کشف آثار قدیمی و طبقه بندی آنها اکتفا نخواهد شد و این شیوه قدیمی منسوخ خواهد شد.

برای آنکه بتوانیم گذشته مان را درست بشناسیم باید از دیگر رشته های علمی کمک بگیریم و با دیدی کاملا نوین و جسورانه مطالعه گذشته را آغاز کنیم.

 

قسمتی از کتاب: ارابه خدایان؟ | تالیف: اریک فون دانیکن | ترجمه: مهرداد شاهین

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *