ده نشانه ای که ثابت می کند ما در این جهان تنها نیستیم.

شهاب سنگ ها برای میلیاردها سال زمین را بصورت روزانه بمباران کرده اند،تا کنون سه نوع از این سنگ ها در خود نشانه های حیات داشته اند.

در یکی از سنگ ها بنام نخلا، فسیل باکتری پیدا شده و هم چنین ساختار میکروسکوپی آن دقیقا مانند ساختار دی ان ای می باشد.این نشان می دهد که در جاهای دیگر منظومه شمسی حیات وجود دارد.


در سال ۲۰۰۲ دانشمندان دانشگاه اوهایو از یکی از ریسیور های ماهواره ای شان یک سیگنال عجیب از مکانی خالی با مسافت ۲۲۰ هزار سال نوری دریافت کردند.

این سیگنال تنها سیگنال معتبر ثبت شده از زمان آغاز به کار سیستم های رادیویی ماهواره‌ای بود و آنقدر برای دانشمندان جالب بود که اسم آنرا WOW گذاشتند.

این سیگنال به اعتقاد برخی دانشمندان دلیل روشنی بر وجود حیات در سایر کرات در منظومه شمسی و در سایر منظومه ها می باشد.


در سال ۱۸۹۰ نیکلا تسلا دانشمند بزرگ اما کمتر شناخته شده اعلام کرد که از یک جسم فضایی سیگنال هایی دریافت نموده است، در آنزمان ماهواره ها اختراع نشده بودند.


بعدها در یکی از ماموریت های ناسا،فضانورد گوردون کوپر اعلام کرد که ماهواره عجیبی را دیده است که از دو طرف آن نور سبز رنگ منتشر می شده است.

و اما مشاهده مهمتر زمانی اتفاق افتاد که خدمه ایستگاه فضایی اندیور اعلام کردند که جسم عجیبی را در “لو ارث اوربیت” در مدار پایین زمین دیده اند و این عکس را از آن گرفتند.

لذا برخی بر این باورند که این ماهواره بدون شک مربوط به یک نژاد از فرازمینی ها می باشد و برخی اینرا رد کرده و می گویند این یک زباله یا برزنت ایستگاه فضایی است.


نکته دیگر مخفی کاری های ناسا می باشد، در زمان پخش زنده از ایستگاه ها و ماموریت های فضایی بکرات دیده شده که پخش زنده قطع شده و تصویر بالا نمایش داده می شود.

فضانوردان زیادی پس از بازگشت از ماموریت های شان رویت یوفوها را گزارش داده‌اند، مثلا دکتر ادگار میچل فقید،بارها در مصاحبه هایش از رویت یوفو و حتی فرازمینی ها خبر داد

برخی قویا معتقدند که ناسا بمحض رویت فرازمینی ها یا یوفو ها پخش زنده را قطع می کند و بر روی پخش زنده “دی لی” دارد،در اثبات ادعایشان به اظهارات فضانوردان اشاره می کنند.


حکاکی ها و مجسمه های بسیار قدیمی مربوط به هزاران سال پیش که نشان از دیدار فرازمینی ها از زمین دارد.هیچ تکرار می کنم هیچ توضیح قانع کننده ای در باره این حکاکی در معبد فراعنه در مصر ارائه نشده است.


نکته دیگر، فلش های رادیویی منظمی است که ریسیور های ماهواره ای از یک نقطه بسیار دور بالغ بر میلیون ها سال نوری دریافت می کنند.

این فلش نور ها در حد چند میلی ثانیه روی داده و سیکل زمانی بسیار منظمی دارند که دانشمندان احتمال شانسی بودن آنرا پنج در میلیارد می دانند.

دانشمندان حدس می زنند، این فلش نور های رادیویی از یک مکان ناشناخته در کیهان به قصد برقراری ارتباط با انسان ها ارسال می شود.تا کنون توضیح قانع کننده دیگری ارائه نشده است


و اما نکته دیگر وجود گاز متان در مریخ است، گاز متان در زمین از حیوانات اهلی بوجود می آید و وجود آن در مریخ دال بر وجود ارگانیسم زنده باید باشد.

البته گاز متان در اثر فعالیت های آتش فشانی نیز بوجود می آید اما اگر چنین باشد باید برای میلیون ها سال وجود داشته باشد،در حالیکه اخیرا ناسا اعلام کرده که این گاز از بین رفته است


اخیرا ناسا در مرکز تحقیقاتی ایمس شرایط حیات را در عمق فضا با سرما و تشعشع بیش از حد بازسازی کرد و دو عنصر نیتروژن و کربن را به آن محیط اضافه کرد.

در نهایت حیرت نتیجه آزمایش مشخص کرد که اجزای سازنده زندگی یعنی دی ان ای و ار آن ای بوجود آمدند، این امر ثابت کرد که حیات می تواند در هر شرایطی بوجود آید.

اخیرا بر اساس داده های مدارگرد روزتا،ثابت شده که عناصر لازم برای تشکیل حیات در زمین شامل مواد شیمیایی و ملکولی در سرتاسر کیهان پراکنده و موجود می باشند.


در سال ۲۰۰۹ ناسا با فرستادن ابر تلسکوپ کپلر به اعماق فضا، هر روز اکسوپلانت های جدیدی را پیدا می کند. اکسوپلانت به سیاره ای گفته می شود که به دور ستاره ای غیر از خورشید می گردد.

نکته مهم در رابطه با اکسوپلانت ها اینست که بر اساس برآورد دانشمندان تعداد ۲۲ میلیارد اکسوپلانت در منظومه شمسی موجود می باشند که مثل زمین در منطقه قابل سکونت قرار دارند.

و اما منطقه قابل سکونت یعنی اینکه این تعداد اکسوپلانت مثل زمین در جایی قرار دارند که نه دور از خورشید و نه نزدیک به آن هستند در چنین منطقه ای احتمال حیات بسیار زیاد است.


حیات می تواند در همین نزدیکی ها باشد.

ما انسان ها برای بقا نیاز به آب و گرما داریم، حال بجای فکر کردن در مورد اکسوپلانت های بسیار دور یه سری به همسایه هایمان در منظومه شمسی مثل سیاره های در نزدیکی زمین بزنیم، الان همه می دانیم که در قمر ژوپیتر بنام اروپا و ساترن در زیر سطح یخزده آن اقیانوس هایی از آب مایع موجود است،حتی میزان آب های زیر سطح اروپا بیشتر از اقیانوس های زمین می باشند.

سطح شبیه سازی شده از قمر اروپا

از اینرو به عقیده‌ی دانشمندان،آب های زیر سطح بشدت یخزده اروپا که بدلیل میدان جاذبه آن همیشه مایع بوده است، به احتمال فراوان می تواند دارای حیات باشد، بنابراین از الان ناسا و برخی شرکت های خصوصی باروبندیل شان را برای سفر به قمر اروپا بسته اند و الان دیگر مسئله این نیست که باید بروند یا نروند بلکه مسئله اینست که کی بروند.بسیاری از ما ممکن است تصور ما از حیات همین حیات زمینی سر و دست و پا باشد که کاملا غیر منطقی است،اشکال حیات می تواند ۱۸۰ درجه از آنچه فکرش را می کنیم متفاوت تر و غیر قابل باورتر باشد،در اینجا علم شاید زیاد نتواند کمکی به حل مسئله نماید، بلکه بیشتر باید دست به دامان تخیل شد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *