دوازده دلیلی که چرا بیگانگان فضایی تا کنون دیده نشده اند؟

ارتباط با بیگانگان

دوازده دلیلی که چرا بیگانگان فضایی تا کنون دیده نشده اند؟

انریکو فرمی صاحب پارادوکس فرمی می گوید :

کهکشان ما بسیار قدیمی است و همچنین بسیار بزرگ با میلیاردها ستاره ، با میلیون ها سیاره در منطقه قابل سکونت ، این به این معنی است که می بایست زمان به اندازه کافی برای تمدن های فرازمینی وجود داشته که در سرتاسر کهکشان،توسعه یافته و دیده شوند ، اما چرا نیستند ؟

در این رابطه دوازده دلیل ارائه شده که بطور مختصر نقل می شود :

دلیل اول :

در کهکشانی به این وسعت ، صرفنظر از کیهان ، در حالی که غیر ممکن بنظر می رسد اما ظاهرا ما تنها گونه ها از موجودات هوشمند و نیمه هوشمند هستیم.

دلیل دوم :

اگر احتمالی برای حیات در کهکشان راه شیری باشد ، احتمالا حیاتی میکروسکوپی یعنی باکتریایی و میکروبی است نه فراتر از آن

دلیل سوم :

احتمالا اگر در این کهکشان حیاتی باشد شامل موجوداتی است که هوشمند نبوده و فاقد هرگونه تکنولوژی برای ارتباطات هستند ، بنابراین نمی توانند پا از سیاره خود فراتر بگذارند . زیرا رادیو تلسکوپ های قدرتمند هنوز نتوانسته اند سیگنالی بیابند.

دلیل چهارم :

شاید موجودات هوشمند در کهکشان راه شیری به درجات پیشرفته رسیده اند ولی همه به نوعی بر اثر جنگ های هسته ای یا آلودگی های زیست محیطی خود را از بین برده اند.

دلیل پنجم :

ممکن است این تمدن های فرازمینی پس از گذشت مدت زمانی بر اثر تصادم شهاب سنگ ها از بین می روند.

دلیل ششم :

مسافت ها در فضا بسیار طولانی است خود کهکشان راه شیری ۱۰۰۰۰۰ سال نوری ، وسعت دارد بنابراین سیگنال های رادیویی آن تمدن ها حتی با سرعت نور نمی توانند این مسافت های طولانی را طی کنند .

دلیل هفتم :

از زمان ارسال سیگنال های رادیویی چیزی حدود شصت سال می گذرد که برای رسیدن به مقاصد دور بنظر نمی رسد کافی باشد.

دلیل هشتم :

فضا بی نهایت بزرگ است و ما نتوانسته ایم جهت های مناسبی را برای ارسال یا دریافت سیگنال فرازمینی بیابیم ، این مثل این است که بخواهیم فرکانس یک نفر را در بین ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰ فرکانس پیدا کنیم. بنابراین مدت زمان زیادی برای یافتن فرکانس مناسب طول خواهد کشید.

دلیل نهم :

شاید رادیو سیگنال های فرازمینی بسیار پیشرفته تر از ما بوده (مانند سیگنال های نوترینو) و ما تکنولوژی دریافت آنها را نداریم .

دلیل دهم :

احتمالا موجودات هوشمند فرازمینی مثل ما فقط شنونده هستند نه ارسال کننده، این یعنی الان ما به جای ارسال سیگنال های فوق قوی ، بیشتر دریافت کننده هستیم ، سیگنال های رادیویی و تلویزیونی ما که از ۶۰ سال پیش در فضا پراکنده هستند هنوز به اندازه ۰/۳ سال نوری مسافت طی نکرده اند.شاید فرازمینی ها نیز مثل ما شنونده هستند.

دلیل یازدهم :

ممکن است ما به شکل عامدانه از طرف تمدن های فرازمینی پیشرفته نادیده گرفته می شویم ، همانطور که ما قوانین داریم شاید قوانین آنها طوری است که آن ها را از ارتباط با تمدن های نه چندان پیشرفته مثل ما منع می کند.

دلیل دوازدهم :

فرازمینی ها اینجا هستند اما ما از آن بی خبریم : این دلیل بیشتر مورد علاقه نظریه پردازان تئوری های توطئه است ، که معتقدند دولت ها منجمله ایالات متحده با فرازمینی ها ارتباط داشته ولی به دلایلی حاضر نیستند آن را علنی نمایند . به نظر آن ها ، چند گونه از فرازمینی های هوشمند به زمین آمده اند و حتی با دولت ها ارتباط برقرار ساخته اند ، یک نظریه توطئه در این زمینه می گوید که حتی آیزنهاور در مکانی با فرازمینی ها ملاقات کرده و در بین آنها پیمانی نیز منعقد شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *